A do czego służy i co to daje? Wynalazek podpatrzony i znaleziony z amerykańskiego forum chociaż to „coś” jest produkowane w Europie http://www.gillestooling.com/ . W zasadzie to jest takie drobne poprawienie niedoskonałości fabryki, wałek zmiany biegów który wychodzi z silnika jest dosyć długi, a szczególnie w sc57a/b, i jak sie jemu bliżej przyjrzeć to posiada tez pewien luz promieniowy w miejscu gdzie wchodzi w skrzynie silnika co powoduje juz przed wejściem wałka do skrzyni pewne błędy położenia wałka. Shiftholder to nic innego jak dodatkowe łożyskowanie wałka skrzyni biegów przez co luz jest mniejszy, co znów przekłada sie na precyzyjniejsza zmianę przełożeń.
Temat założyłem jako ciekawostkę, pewnie niewielu się to przyda, ale głównie chodziło mi o to że coś takiego istnieje a nie spotkałem się z tym w Polsce. Oczywiście nasuną sie zaraz komentarze o sens takiej modyfikacji, ale jak ktoś ma ochotę to niech spróbuje, u mnie działa i fajnie „czuć” każdą zmianę biegów. Kupić Shiftholder można w zasadzie w wielu sklepach internetowych np. w UK (polecam http://www.sportsbikeshop.co.uk/ ).
