Na dzień dobry chciałbym zauważyć, że nie jestem żadnym specem natomiast wszystkie moje spostrzeżenia i rady są opisane po wcześniejszym przetestowaniu na mojej CBRce

Moje moto: CBR SC57A 2005r (4000Km, pierwszy zakup 2007r moto stało 2 sezony w garażu ! jestem 2 właścicielem) Całe moto jest seryjne ! ale już nie długo...

A wiec od początku, jak pierwszy raz wsiadłem na swoją 1000RR pomyślałem że 172kuce musi nieźle uderzyć po garach ! Jednak okazało się, że moto jest łagodne jak baranek, mało tego w dolnym zakresie obrotów (do 4000rpm) muli się jak motorynka. Więc zacząłem szukać przyczyny tego stanu....
Oczywiście od razu napatoczyłem się na temat Regulacja Exap'a

1. Regulacja EXapa może być wykonana na 2 sposoby: za pomocą zworki serwisowej którą umieszczamy w gnieździe serwisowym DLC (zwieramy brązowy i zielony) Po włączeniu kluczyka w stacyjce i knefel na ON zawór można regulować. W tym celu regulujemy linkami do momentu aż znaczniki na obudowie i zaworze się zrównają.
2 .Drugi sposób:
Było to wcześniej opisane, aczkolwiek foto było zrobione w wersji moto SC57B w A jest troszkę inaczej ...
W momencie jak przekręcimy kluczyk i knefel na ON dobrze wyregulowany zawór jest ustawiony w pozycji przedstawionej na foto :

Uploaded with ImageShack.us
Więc wystarczy zmierzyć odległość od znacznika do znacznika i ustawić według konkretnego wymiaru. W przypadku SC57B można to zrobić za pomocą suwmiarki, natomiast w SC57A zawór jest tak umiejscowiony, że o zmierzeniu suwmiarką nie ma mowy. Najlepiej użyć do tego zwykłej miarki rozwijanej, można ją fajnie zaczepić za "ucho do śrubki" na obudowie zaworu i łatwo złapać wymiar. Jak zerkniecie na poniższą fotkę to od razu będziecie wiedzieli o co kaman :

Uploaded with ImageShack.us
Małe sprostowanie: ponieważ nie mogłem w poziomie zrobić fotki(aparat był pod sporym kątem) wymiar na zdjęciu jest troszkę przekłamany (widać 2,10 cm ) natomiast faktycznie jest to równe 2 cm (20mm) czyli ustawiamy znacznik w odległości 2cm !
Pewnie powiecie, że to niedokładne itd ... oczywiście zawsze to można zrobić za pomocą zworki na DLC i zrównać znaczniki. Tak ale ze swojego doświadczenia powiem wam że ta różnica 1-2mm nie ma znaczenia, a przynajmniej ja tego nie wyczułem na swoim moto !
Oczywiście ustawiałem swój zawór za pomocą zworki i faktycznie musiałem troszkę podregulować linki bo miałem jakieś 2mm różnicy na znacznikach. Niestety nie ma żadnej różnicy, a przynajmniej ja nie zauważyłem.
Po regulacji exap'a w moim przypadku nie zmieniło się NIC !

Power commander już jest zakupiony

Pozdrawiam Wszystkich Andy (Wujek Dobra Rada )

Ps. Mam nadzieje że mój post pomoże choć 1 osobie
