Dzisiaj jest 24 czerwca 2025, 23:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja EXAPa (EGCV) SC57A

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 21:20
Lokalizacja: Kutno
Pochwały: 1
Motocykl: 1000RR SC57A
Rok produkcji: 2005

Regulacja EXAPa (EGCV) SC57A

Post » 15 sierpnia 2010, 22:51

Witam !
Na dzień dobry chciałbym zauważyć, że nie jestem żadnym specem natomiast wszystkie moje spostrzeżenia i rady są opisane po wcześniejszym przetestowaniu na mojej CBRce :)

Moje moto: CBR SC57A 2005r (4000Km, pierwszy zakup 2007r moto stało 2 sezony w garażu ! jestem 2 właścicielem) Całe moto jest seryjne ! ale już nie długo... :)

A wiec od początku, jak pierwszy raz wsiadłem na swoją 1000RR pomyślałem że 172kuce musi nieźle uderzyć po garach ! Jednak okazało się, że moto jest łagodne jak baranek, mało tego w dolnym zakresie obrotów (do 4000rpm) muli się jak motorynka. Więc zacząłem szukać przyczyny tego stanu....
Oczywiście od razu napatoczyłem się na temat Regulacja Exap'a :)
1. Regulacja EXapa może być wykonana na 2 sposoby: za pomocą zworki serwisowej którą umieszczamy w gnieździe serwisowym DLC (zwieramy brązowy i zielony) Po włączeniu kluczyka w stacyjce i knefel na ON zawór można regulować. W tym celu regulujemy linkami do momentu aż znaczniki na obudowie i zaworze się zrównają.
2 .Drugi sposób:
Było to wcześniej opisane, aczkolwiek foto było zrobione w wersji moto SC57B w A jest troszkę inaczej ...
W momencie jak przekręcimy kluczyk i knefel na ON dobrze wyregulowany zawór jest ustawiony w pozycji przedstawionej na foto :
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Więc wystarczy zmierzyć odległość od znacznika do znacznika i ustawić według konkretnego wymiaru. W przypadku SC57B można to zrobić za pomocą suwmiarki, natomiast w SC57A zawór jest tak umiejscowiony, że o zmierzeniu suwmiarką nie ma mowy. Najlepiej użyć do tego zwykłej miarki rozwijanej, można ją fajnie zaczepić za "ucho do śrubki" na obudowie zaworu i łatwo złapać wymiar. Jak zerkniecie na poniższą fotkę to od razu będziecie wiedzieli o co kaman :
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Małe sprostowanie: ponieważ nie mogłem w poziomie zrobić fotki(aparat był pod sporym kątem) wymiar na zdjęciu jest troszkę przekłamany (widać 2,10 cm ) natomiast faktycznie jest to równe 2 cm (20mm) czyli ustawiamy znacznik w odległości 2cm !
Pewnie powiecie, że to niedokładne itd ... oczywiście zawsze to można zrobić za pomocą zworki na DLC i zrównać znaczniki. Tak ale ze swojego doświadczenia powiem wam że ta różnica 1-2mm nie ma znaczenia, a przynajmniej ja tego nie wyczułem na swoim moto !
Oczywiście ustawiałem swój zawór za pomocą zworki i faktycznie musiałem troszkę podregulować linki bo miałem jakieś 2mm różnicy na znacznikach. Niestety nie ma żadnej różnicy, a przynajmniej ja nie zauważyłem.

Po regulacji exap'a w moim przypadku nie zmieniło się NIC ! :( ale nie będę się poddawał !
Power commander już jest zakupiony :) niebawem relacja z instalacji na forum

Pozdrawiam Wszystkich Andy (Wujek Dobra Rada ) :D
Ps. Mam nadzieje że mój post pomoże choć 1 osobie :) następnym razem opiszę dokładnie procedurę regulacji exap za pomocą zworki na DLC. (oczywiście z fotkami)
Jazda zaczyna się od 8000rpm...

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości