dudar1990 pisze:Tak wiec nawet w tej tańszej wersji to jest 1150 zł różnicy prawie jeszcze jeden pcv, tak więc czy warto ? trochę o tym poczytam zobaczymy, jeśli sam go posiadasz możesz mi trochę to opisać tzn czy faktycznie tak dobrze on działa i poprawia prace silnika ? bez potrzeby wizyty na hamowni ??
Czesc;
Zaczne od tego, ze trzeba porownywac jablko do jablka. PCV w podstawowej konfiguracji to polprodukt - obsluguje tylko 4 wtryskiwacze a jak wiemy Fajer ma ich 8. Zeby PCV mogl obslugiwac 8 wtryskow potrzebny jest SFM, ktory kosztuje 1179 zl. Wiec juz tutaj widac, ze roznica w cenie jest zadna. Przy czym w Rapid Bike masz to w jednym pudelku a w PCV masz juz dwa osobne pudelka polaczone wiazka. Jesli chcialbys z PCV zrobic odpowiednich Rapid Bike Racing to musisz dokupic trzecie plastikowe pudelko - Ignition Module, ktory kosztuje 1539 zl.
Czyli: Rapid Bike EVO - 2500. Odpowiednik PCV: 1400+1200=2600
Rapid Bike Racing: 4049. Odpowiednik PCV: 1400+1200+1500=4100
Dalej idac:
- obudowa
Rapid Bike - monolityczna obudowa aluminiowa odborna na paciaki i wypadki (nawet powazne). Znam przypadek torowki, z ktorej zostala rama i silnik. I Rapid . Reszte trzeba bylo wymienic. PCV: plastikowa obudowa malo odporna na przygody. Do tego dniazda w obudowie PCV maja pseudouszczelki wiec moze dojsc do zasniedzenia stykow lub wejscia wody do srodka modulu.
- obsluga fabrycznej sondy lambda: PCV musi pozbyc sie sondy bo nie potrafi z nia wspolpracowac. Rapid Bike wrecz przeciwnie: standardowo podlaczany jest do sondy dzieki ktorej ma funkcje autoadaptacji i sam buduje/koryguje mapy paliwowe. A w przypadku zastosowania przelacznika map mozesz sobie ustawic wersje Econo i Power i reszta bedzie dziala sie automagicznie (bez dodatkowej sondy).
- podlaczenie quickshiftera: do PCV potrzebujesz SFM albo QEM. Rapid Bike ogarnia QS w standardzie i to z bardzo dokladna regulacja (korekta per bieg, jesli jest czujnik biegu oraz korekta wg obrotow upshiftu).
- Rapid Bike standardowo podlaczany jest do czujnika polozenia walu zeby miec dokladna informacje kiedy rozpoczac i zakonczyc otwacie wtryskiwacza. PCV dziala tylko "do przodu" wiec nie potrafi przesunac w czasie okna wtrysku a jedynie je wydluzyc.
- wymienne wiazki i oprogramowanie Rapid Bike powoduja, ze zmiana SC57 na SC59 to tylko przeprogramowanie modulu a zmiana SC57 na cokolwiek innego z listy aplikacji to wymiana wiazki i przeprogramowanie modulu dzieki czemu za modul placisz raz. Z PCV taka operacja nie jest mozliwa.
- wszystkie wiazki Rapid Bike do motocykli wyposazonych w czujnik wlaczonego biegu maja podlaczenie do tego czujnika (oczywiscie nie dotyczy to np. SC59 ale jesli w przyszlosci przelozysz go do GSXR1000 to juz ma znaczenie). Dzieki temu mozesz tworzyc mapy paliwa pod konkretny bieg i ustawiac czas quickshiftera indywidualnie dla kazdego przelozenia.
- wykonanie wiazek: wiazki Rapid Bike maja wszystkie konektory uszczelniane i pochodzace od tych samych dostawcow co wiazki fabryczne.
- wsparcie produktu: dla Rapid Bike oferujemy bardzo szybki i skuteczny support w przypadku jakichkolwiek problemow. Do PTM nigdy nie mozna sie dodzwonic bo "kolega od powercommandera" wyjechal, rozmawia przez drugi telefon albo wyszedl na lunch. Takie informacje mam od firm wspolpracujacych z PTM.
Mysle, ze to wystarczy zeby zasadnie stwierdzic, ze:
- Rapid Bike wcale nie jest drozszy
- ma wiele przewag nad PCV
- jesli sie zdecydujesz to nie bedziesz zawiedziony.
Zdrowia.