Dzisiaj jest 01 maja 2024, 22:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

PRZERYWANIE ZAPŁONU

przerywanie zapłonu nasila się wraz ze wzrostem temperatury

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC59 2008-2016

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 2
Rejestracja: 15 lipca 2023, 09:14
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 2008

PRZERYWANIE ZAPŁONU

Post » 16 lipca 2023, 16:19

Witam, wiem, że były podobne tematy ale z tego co widzę to chyba umarły więc zakładam nowy temat. Problem dotyczy CBR 1000RR SC59 2008r.
Na zimnym odpala normalnie (nie chcę wkręcać na wyższe obroty na zimnym silniku) czekam do osiągnięcia około 50°C i od tego momentu zaczynam wkręcać na obroty. Początkowo wszystko jest dobrze ale w miarę osiągania wyższej temperatury silnik zaczyna przerywać od około 6000obr. Nie jest to wypadanie pojedynczych zapłonów tylko krótkotrwałe całkowite odcięcie zapłonu. Nie ma znaczenia czy motor jest na postoju czy w ruchu, objawy są bardzo podobne z tą różnicą, że podczas jazdy wywołując częste przerwania sytuacja stopniowo się pogarsza a przy około 80°C silnik gaśnie zapala się check i aby ponownie uruchomić silnik trzeba odczekać jakieś 10 minut. Przy rozgrzewaniu na postoju nie prowokując do powstania problemu (nie wkręcając na obroty) silnik osiągnie max temperaturę aż do włączenia się wentylatorów. Odczytane błędy 18 i 19 czyli błędy czujników położenia wału korbowego i rozrządu. Po podłączeniu do komputera diagnostycznego wskazanie: „błąd czujnika fazy”. Czujnik położenia wału korbowego wraz ze statorem wymieniony na inny używany, nie przynosi to żadnej zmiany, problem jest identyczny. Czujnik wałka rozrządu zamówiłem również z tzw używki i jeszcze nie wiem czy coś to da. Czekam na przesyłkę. Mechanik u którego motor postał miesiąc twierdzi, że nie do końca będzie to czujnik położenia wałka rozrządu sugerując przejżenie/wymianę instalacji elektrycznej. Przy badaniu sygnału w złączach do ECM podłączając się pod piny dotyczące czujnika położenia wału korbowego w momencie wystąpienia objawu sygnał zanika. Dziwnym objawem jest fakt, że prawy wentylator chłodnicy włącza się przy około 80°C (powoli rozgrezwając na postoju) a w manualu jest napisane że powinien przy102,6°C.

Wymieniony stator z czujnikiem położenia wału korbowego
Wszystkie połączenia elektryczne posprawdzane, wtyczki, złączki, kostki spryskane kontakt sprayem, masy posprawdzane podokręcane. Przy okazji wymienione świece zapłonowe.
Odrzucam takie problemy jak wadliwe czujniki: stopki, sprzęgła, luzu bo objawy występują też bez zapiętego biegu. I wygląda na to, że problem, który się pojawia jest ściśle związany z temperaturą silnika - im wyższa tym gorzej.
Sprawdzone ładowanie, wymieniony akumulator.
Sprawdzona pompa paliwa.
Mam nadzieje, że problem rozwiąże się po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu ale piszę tu na forum bo nie chce już tracić czasu. Pogoda piękna i tyłek mnie swędzi żeby pojeździć a motor stoi już ponad miesiąc i sprawa nierozwiązana.
Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma wyjście z tej sytuacji albo naprowadzi mnie na jakiś logiczny trop.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

 
Posty: 2
Rejestracja: 15 lipca 2023, 09:14
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC59
Rok produkcji: 2008

Re: PRZERYWANIE ZAPŁONU

Post » 21 lipca 2023, 10:12

witam, po wymianie czujnika wałka rozrządu wszystko ok.


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC59)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości