Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 14:55

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z ładowaniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR954RR SC50 2002-2003

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 08 października 2012, 12:17
Lokalizacja: Chełm
Motocykl:

Problem z ładowaniem

Post » 20 października 2012, 14:42

Witam

Tak jak w temacie mam problem z ładowaniem w mojej 954 z 2002 roku. Moto miało słabe ładowanie (max 13V przy 5000 obr bez włączonych świateł). Z raz przy dodawaniu gazu może zdarzyło się że dobiło do 14V. Zaczęliśmy (z kolegą) wszystko sprawdzać i okazało się że napięcie na wyjściu z alternatora jest za niskie. Alternator przewinięty, założony nowy akumulator BANNER YTZ10S (bo w trakcie okazało się ze stary jest też do dupy) i teraz ładowanie wynosi około 13,5-13,7 przy wyłączonych światłach. Gdy załączam światła (a mam jakiś xenon założony przez poprzedniego właściciela) ładowanie spada na 12,88. W jakimś tam serwisie zajmującym się alternatorami itd (nie w tym samym w którym przewijany był altek) sprawdzali mi regulator i niby jest OK. Wymieniliśmy dodatkowo wszystkie kostki, sprawdziliśmy całą instalacje, wszystkie masy i dalej dupa.

Czy pomimo (jak dla mnie wątpliwego) sprawdzenia działania regulatora problem leży w właśnie w nim? Czy może problem leży gdzieś indziej (jakieś przekaźniki, itp)?

Bardzo proszę o pomoc

 
Posty: 11
Rejestracja: 29 czerwca 2012, 09:27
Lokalizacja: czernichó
Motocykl:

Post » 16 listopada 2012, 07:57

najlepiej podmien regulator od kogos komu dziala napewno i bedzie wszystko jasne

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 16 listopada 2012, 16:04

A ja bym, wykonał pomiar bez świateł i ze światłami. Kolego, co innego pobór prądu w trakcie pracy a co innego pobór prądu przy zapłonie. Standardowo xenon przy pracy pobiera ok. 4 - 6A, natomiast na starcie tanie xenony potrafią brać 20 - 30A i określane jest to mianem Imax na przetwornicy.

zawsze możesz spr i odpiąć xenon , zastąp np żarówką jak było orginalnie
teoretycznie dostaje w dupe akumulator jeśli nie używasz markowego xenonu tylko siano chińskie.

Jeśli nie światła to jeszcze masz przekaźnik , alternator słabo zrobiony nawinięty ,regulator napięcia , bezpieczniki na granicy przerwy lub zaśniedziałe, sama instalacja. Alternator naturalnie możesz zmierzyć. Jeśli moto odpalasz- moment rozruchu, a masz wersję z automatycznym zał. świateł to naturalne jest żę będziesz miał spadek napięcia powiedzmy w granicach 12V może nawet do 11,..... V . Jeśli piszesz że masz xenon to go odepnij z zasilania i go wyklucz. Po rozruchu ładowanie powinno odbywać sie na granicy 13,6-14,4V czasami jak spr u siebie to nawet do 15V różnie uwarunkowane jest to stanem kondycyjnym mota jak i samym obciążeniem światła,kierunki itd zał. w danym momencie.
Wszystko co się świeci pobiera A i W.
Jak wiem w 954 jest alternator z magnesami neodymowymi
Miernik w ręke i rura..
Na logikę > coś pobiera za dużo , a coś nie wyrabia.

 
Posty: 6
Rejestracja: 14 listopada 2012, 00:26
Lokalizacja: polska
Motocykl:

Post » 16 listopada 2012, 18:46

regulator
gregor919

 
Posty: 28
Rejestracja: 10 stycznia 2012, 16:02
Lokalizacja: wola
Motocykl: romet
Rok produkcji: 0

Post » 17 listopada 2012, 15:26

gites

Awatar użytkownika
 
Posty: 246
Rejestracja: 26 listopada 2010, 15:52
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pochwały: 9
Motocykl: k8 1000 / F3 stunt
Rok produkcji: 2000

Post » 18 listopada 2012, 20:02

Po naprawie uzwojenia sprawdzałeś napięcie na poszczególnych fazach na odpiętej kostce alternatora?

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 08 października 2012, 12:17
Lokalizacja: Chełm
Motocykl:

Post » 02 lutego 2013, 18:11

gutek83 tak jak napisałem ładowanie bez świateł to max te 13,5 - ze światłami poniżej 13, przejrzana cała instalacja wszystkie bezpieczniki, tak jak pisałem nawet kostki powymieniane i jest tak jak jest...

OZI, altek po naprawie sprawdzony na odpiętej kostce i wszystko "książkowo" tak więc cały czas obstawiam regulator...

gregor919 tak chyba zrobię, tylko muszę znaleźć jakiegoś chętnego na dawce...

P.S. Ależ mam czas reakcji na odpowiedź, przepraszam, ale przez jakiś czas wchodziłem na ten post nie widząc odpowiedzi więc przestałem a na @ żadne powiadomienie mi nie przyszło :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 11 kwietnia 2011, 08:43
Lokalizacja: Garwolin
Motocykl: 929rr
Rok produkcji: 0

Post » 02 lutego 2013, 18:23

Jesli w 929 jest taki sam regulator jak w 954 to mam w domu jeden w 100% sprawny na sprzedaz z mojej 929. Ja kupilem jak mialem problemy z ladowaniem ale alternator okazal sie winny i teraz mam dwa sprawne regulatory. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 08 października 2012, 12:17
Lokalizacja: Chełm
Motocykl:

Post » 03 lutego 2013, 15:27

Z tego co patrze po allegro to chyba jest taki sam. Ile za niego chcesz ?


Wróć do Usterki/awarie (CBR954RR SC50)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości