To teraz ja Nie ma reguły co do zmniejszania bądź powiększania się luzów zaworowych. Zakłada się, że regulacja płytkowa powoduje zacieśnianie luzów a nie zawsze tak jest. Honda ma tzw. "twarde głowice" i bardzo długo trzyma tolerancyjne wartości luzów. Nadmierny luz powoduje hałas to wie każdy nawet mało wyczesany motonita, natomiast są jeszcze o wiele bardziej ukryte dolegliwości. Zbyt duży luz powoduje pogorszenie kultury pracy biegu jałowego oraz nieznaczny spadek osiągów a to za sprawą czasów otwarcia i współotwarcia zaworów. Jak wiadomo wałki rozrządu obracają się dwa razy wolniej od wału korbowego i nadmierny luz przekłada się na wartości kątowe otwarcia zaworów i faz rozrządu. Za mały luz który powoduje niedomykanie zaworów powoduje ich wypalenie ale nie tak jak to sobie większość kmini, że jak np. zawór wydechowy się nie domyka to go ogień wyjara. To bzdury straszne poniewaz ogien wali z cylindrów w kolektor jak oszalały po otwarciu zaworu wydechowego a niektórzy myślą, że tam powinien lecieć tylko dym. Zachęcam do poczytania na temat systemu PAIR który wprowadza do kolektora ładunek tlenu z airboxu aby dopalić mieszankę co ma zbawienny wpływ na środowisko i odkładanie się nagaru na zaworach i kolektorze wydechowym. Zawór pzegrzewa się gdy grzybek nie ma styku z przylgnią gniazda i nie ma jak oddać ciepła. Kuzwa żem sie rozpisał a kaca mam hohh