Dzisiaj jest 24 czerwca 2025, 23:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

zawory

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 22 lutego 2009, 12:17

W trakcie eksploatacji luzy na zaworach raczej się zmniejszają a to jest bardzo szkodliwe dla silnika.

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 22 lutego 2009, 12:50

CBR zaciesnia luzy zaworowe? Jesli tak to niedopilnowanie regulacji zauwaocuje wypaleniem gniazd zaworow, utrata kompresji itp.

Mialem kiedys VF Interceptor, ona za to powiekszala luzy zaworowe, kto sie zna to wie:)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 22 lutego 2009, 13:54

To teraz ja :P Nie ma reguły co do zmniejszania bądź powiększania się luzów zaworowych. Zakłada się, że regulacja płytkowa powoduje zacieśnianie luzów a nie zawsze tak jest. Honda ma tzw. "twarde głowice" i bardzo długo trzyma tolerancyjne wartości luzów. Nadmierny luz powoduje hałas to wie każdy nawet mało wyczesany motonita, natomiast są jeszcze o wiele bardziej ukryte dolegliwości. Zbyt duży luz powoduje pogorszenie kultury pracy biegu jałowego oraz nieznaczny spadek osiągów a to za sprawą czasów otwarcia i współotwarcia zaworów. Jak wiadomo wałki rozrządu obracają się dwa razy wolniej od wału korbowego i nadmierny luz przekłada się na wartości kątowe otwarcia zaworów i faz rozrządu. Za mały luz który powoduje niedomykanie zaworów powoduje ich wypalenie ale nie tak jak to sobie większość kmini, że jak np. zawór wydechowy się nie domyka to go ogień wyjara. To bzdury straszne poniewaz ogien wali z cylindrów w kolektor jak oszalały po otwarciu zaworu wydechowego a niektórzy myślą, że tam powinien lecieć tylko dym. Zachęcam do poczytania na temat systemu PAIR który wprowadza do kolektora ładunek tlenu z airboxu aby dopalić mieszankę co ma zbawienny wpływ na środowisko i odkładanie się nagaru na zaworach i kolektorze wydechowym. Zawór pzegrzewa się gdy grzybek nie ma styku z przylgnią gniazda i nie ma jak oddać ciepła. Kuzwa żem sie rozpisał a kaca mam hohh :(
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 listopada 2008, 11:03
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 22 lutego 2009, 14:41

Dzieki Cziken na twoja wypowiedz liczyłem jak zwykle konkretnie i na temat

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 27 stycznia 2010, 23:34
Lokalizacja: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Rok produkcji: 2012

Post » 04 sierpnia 2012, 23:15

Odświeżam temat ,mam problem ze ściągnięciem pokrywy zaworów w sc59,i nie wiem czy wyjdzie przodem po zdjęciu chłodnicy,czy trzeba opuszczać silnik???

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości