Dzisiaj jest 19 maja 2024, 19:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

miękka klamka hamulca

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 468
Rejestracja: 05 marca 2009, 19:59
Lokalizacja: Warszawa/Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: było cbr954rr & sc59 jest sc57b i K4
Rok produkcji: 2007

Post » 04 lipca 2009, 08:29

ja cos takiego mialem w poprzednim moto tylko Beringera na 2 palce klamka (czerwona) szoook heble:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 04 lipca 2009, 22:01

ja w sc33 99r mam hebel twardy super. dwoma palcami robie stopala bez problemu. Klocki zlote nissiny przewody w oplocie płyn RBF600

Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Rejestracja: 30 maja 2009, 15:04
Lokalizacja: Kwidzyn/G
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 97

Post » 05 lipca 2009, 13:38

kris_big pisze:
soldi pisze:dziś śmigałem na sc57b i sc33 - pierwszy klama twarda jak kamień i łapie od razu a w 900 mięciutko i do samej manety// sc57 standard heble, sc33 stalowy oplot


porównywanie hebla sc57 do sc33 to raczej nie ma sensu, motocykle dzieli wiele lat i tu na pewno nie ma porownania, to tak samo gdybys porownywal zawieszenie, silnik itd., porownania w zasadzie nie ma bo tak wiele sie zmienilo. Tu chodzi o porownanie sc57 do bierzacych konstrukcji jak chociazby k5 w gore, zx10r czy R1 z podobnych lat.


chodziło mi bardziej o nawiązanie do poprzednich postów, gdzie jedni piszą że w tym samym modelu klamka jest twarda lub miękka i każdy motor inaczej ma ;)
dzień bez wyprzedzenia jest dniem straconym

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 marca 2012, 11:44
Lokalizacja: wwa
Motocykl:

Post » 08 maja 2013, 09:42

odkopie posta i napisze jeszce nowy żeby każdy sie dwa razy zastanowił .... przy wymianie klamek
i bardzo prawdopodobnej przyczynie mięękkiego hamulca po takim wydawałoby sie banalnym zabiegu.....

Mój przypadek był taki - miałem oryginalną klamke hamulec żyleta łapał od samego początku twardy wszystko super , można było mieć regulacje nabjliżej manety i nie szło zgnieść pozostałych palców hamując tylko wskazującym i fu..
jesienią miałem małą glebe i orginalna klamka sprzęgła sie posypała postanowiłem zakupić krótkie klamki, na woreczku miałem napis - the2wheels.com ( teraz już nie pamiętam od kogo ale gdzieś z allegro za ok 160 komplet ) kiedyś takie miałem krótkie klamki w R1 i byłem bardzo zadowolony.

klamki zime przeleżały i niedawno je założyłem - wszystko pasuje wykonanie niby wporzo chociaż luzy klamki miały sporo wieksze niż orginały i nei siedzą tak fajnie ciasno ale....
ale po paru jazdach i regulowaniu klamki stwierdziłem ze hamulec jest miętki zaczyna łapać od połowy a nie od początku przy naciskaniu... i gniote paluchy albo dociskam prawie do manety co utrudnia hamowanie... WTF.....

standardowo - odpowietrzyłem zmieniłem płyn ... po paru jazdach dalej lipa.... no to po raz kolejny odpowietrzyłem .... i kupa klamka na pozycji najbardziej oddalonej od manetki przy mocnym wcisku dotyka prawie do manetki... -

dla sprawdzenia założyłem spowrotem orginalną klamke hamulca i żyleta łapie od samego początku nie ma szans dociągnąć do manetki ani zgnieść palców hamując dwoma w żadnej pozycji regulatora .... w mojej krótkiej klamce na pozycji najbliższej klamka dochodziła do manetki i ledwo zaczynał hebel łapać ....

w ( kazdych) klamkach jest taka mała tulejka z wydrążoną dziurką która przenosi nacisk bolec pompy ( mysle ze kazdy kto zdjął klame i sie przyjrzał jej wie o co chodzi.... i w tych krótkich klamkach prawdopodobnie z dalekiego wschodu ktoś CENZURA krótko mowiąc wymiary minimalnie przez co klamki są hu.. miękkie i niebezpieczne - wystarczy spłycić wydrążony otwór w tulejce i będzie ok, a najlepiej dorobić nową tulejke z o połowe płytszym otworem - albo też cała reszta jest minimalnie źle zwymiarowana - a w tym wypadku minimalne różnice przekładają sie na wielkie skoki klamki ...

warto na to uważać i to może być przyczyną miękkiej klamki takie małe g.... i ładne chińskie czy uj wie jakie klamki moga doprowadzić ze zabraknie nam hamulca jak bedzie potrzeba ! także jakiekolwiek nie oryginalne klamki minimalnie źle wykonane mogą powodować że CENZURA będzie z hamulca... i jeżeli macie odpowietrzone heble to warto to sprawdzić.
hamulec ma być twardy i łapać od poczatku w kazdym moto tak miałem i w tym też tak jest ale na dobrej klamce.
Pozdrawiam
Maciek

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości