OK, Panowie piszecie "prosze nie piszcie ze są w serwisówce bo to wiem!", "Mniej więcej wiem", "nie wszyscy rozumieja ze sa tu nowi , i nie wszyscy wiedza jak sie sprawnie poruszac po tym forum"
Rozumiem wyszukiwarka działa dość topornie i czasem trudno coś znaleźć nawet jak było to już wałkowane ale od tego jest serwisówka (nie wiem czemu kolega gustlik tak się przed nią wzbrania). Odpowiedzi na wasze pytania - znalazłem w serwisówce (wraz ze ściągnięciem jej z naszej strony) zajęło mi jakieś 20min:
- gdzie dokładnie mogę znaleźć tą kostkę w której mam zewrzeć brązowy z zielonym?
Strona 6-9 rys 2 oraz 3; gdzieś po lewą środkową owiewką - nie mam sc57 więc nie wiem dokładnie gdzie.
- jak wygląda odczyt i kasowanie błędów. Skąd mam wiedzieć że po jednym błędzie miga drugi?
*Odczyt błędów (jest to co na szybko wyczytałem z serwisówki):
Zapalić piec i zostawić na wolnych;
Jeśli nie odpala to pociągnąć na rozruszniku dłużej niż 10s (na stepnie skontrolować diodę MIL);
Jeśli po odpaleniu MIL nie świeci lub nie blinka - nie mamy żadnych błędów; natomiast gdy miga to będzie to kombinacja długich i krótkich mignięć którą trzeba zanotować, a następnie sprawdzić jaki to błąd;
*Odczyt błędów z pamięci PGM-FI:
Wyłączyć piec (igniution off:P);
Ściągnąć lewą/środkową owiewkę
Rozłączyć Data Link Connector (końcówka diagnostyczna- o której było powyżej)
Zewrzeć Data Link Connector specjalnym narzędziem (serwis connector 070PZ-ZY30100), zwarcie przewodów brązowy-zielony (tak podaje serwisówka - oczywiście serwistula możemy zastąpić miedzianym kabelkiem i samemu zewrzeć przewody brązowy z zielonym - za co jednakowoż ja nie biorę odpowiedzialności
)
Następnie włączamy zapłon oraz czerwony knefel na kiery w pozycję włączoną;
Jeżeli ECM nie ma błędów w pamięci to MIL będzie świecił jednostajnie;
Jeśli natomiast będą jakieś błędy MIL zacznie blinkać i należy zapisać kombinację mrygnięć.
*JAK ODSZYFROWAĆ BLINKNIECIA:
Dla PGM-FI wuyszczegulniono błędy od 0 do 49; długie(1.3s) mrygnięcia odpowiadają za
liczbę dziesiętną numeru błędu natomiast krótkie(0.5s) mrygnięcia za liczbę jednostkową błędu. Na przykładzie kolegi Gustlika:
1. 7 krótkich mrógnięc - błąd nr 7 "ECT sensor circuit malfunction"
2. 2 długie 3 krótkie - błąd nr 23 (którego nie znalazłem w spisie błędów - co jest grane nie wiem - zbyt skomplikowane na mój prosty umysł
)
Jak widać nie wszystkie nr błędów są opisane w serwisówce ale znacząca większość tak strona nr 6-13, jest tam tabelka z której się dowiemy co to za błąd oraz jakie mogą być jego przyczyny - jeśli ktoś nie jest na tyle kumaty żeby z serwisówką przebrnąć przez ten proceder to niech lepiej da sobie spokój i odda moto do serwisu.
Błędy kasuje się gdy jego przyczyna zostanie usuniętą więc jak już dacie rade naprawić moto to wykasowanie błędu będzie drobnostką opisaną w serwisówce na stronie 6-10.
Tyle ode mnie w tym temacie
Niech manual będzie z Wami