Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 22:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana świec

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 03 sierpnia 2009, 14:53
Lokalizacja: Ustka/War
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2005

Wymiana świec

Post » 07 października 2009, 15:41

Witam, zabrałem się już na ostro do roboty z moją cebrą (2005) -pomyślałem że jak już się grzebię to wymienię przy okazji świece. No i tu jest problem, rozebrałem całego Air Boxa i nie miałem pojęcia jak się do tego zabrać :(

Czy ktoś z szacownego grona ma doświadczenie w tej materii?
Będę wdzięczny za kilka zdań pomocy.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 07 października 2009, 18:06

zdjąłeś ten kanał który doprowadza powietrze do airboxa?? żeby go wyjąć musisz zdjąć chłodnicę (najlepiej zdjąć całkiem żeby nie uszkodzić) i reszta z nad głowicy wychodzi do przodu. jak już to zdejmiesz to będziesz mógł wyjąć świece ale 1 i 4 trochę trudno jest odkręcić bo rama przeszkadza, trzeba kombinować z kluczami.

a tak w ogóle to ile ma przebiegu moto i dlaczego chcesz wymienić świece?? coś się dzieje nieciekawego??

 
Posty: 28
Rejestracja: 09 lipca 2008, 20:34
Lokalizacja: Dąbrowa G
Motocykl: cbr 1000 rr
Rok produkcji: 0

Post » 07 października 2009, 18:36

siema dokladnie jest tak jak mowi synek troche kombinacji z kluczami ale do ogarniecia ten kanal dolotu airboxa jest na koleczki pozdro

 
Posty: 4
Rejestracja: 03 sierpnia 2009, 14:53
Lokalizacja: Ustka/War
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2005

Post » 07 października 2009, 20:31

Nie dzieje się nic, czasami tylko nie odpala od razu - jednak moto mam mocno teraz zdekompletowane (wymiana płynów, plastiki w malowaniu, zmiana napędu, filtrów), jakbym wstawił teraz irydy z NGK miałbym spokój na zawsze, a rozbierać go w przyszłości ponownie mi średnio pasuje.
Moto ma przetargane ok 19 tys. km
Czy do wykręcenia świec wystarczy dość mocno wyposażony zestaw kluczy standardowych czy potrzebny jest jakiś specjalistyczny klucz do świec?

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 07 października 2009, 21:02

ja to kombinowałem tak że wkładałem nasadkę przedłużaną 16 (chyba bo nie pamiętam jaki kluch tam idzie), razem z nasadką była krótka przedłużka i dopiero jak założyłem nasadke na świecę to zakładałem grzechotkę. z takim zestawem dało radę odkręcić ale łatwo nie było. ewentualnie zamiast krótkiej przedłużki możesz próbować przegubem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 28 listopada 2013, 01:59

czy żeby wymienić świece w sc57a 2005r. - musze rozebrać całego airboxa oraz odchylić wtryski prócz tego co piszą w serwisówce odnośnie odchylenia chłodni na bok??

mam serwisówke sciągniętą, oraz posiadam oem klucz łamany do świec hondy z zestawu ze schowka.
moto już rozebrane wg. serwisówki czyli odkręcona i odchylona chłodnica na bok, zdemontowany grill wlotu powietrza, wiatrak zdjęty itp. - ale jest problem z demontażem samego dolotu powietrza do filtrów, który znajduje się nad pokrywą zaworów.
2 śrubki mam odkręcone po bokach przy ramie (pod owiewką baku).. ale nie chce mi wyjść do przodu w strone koła, tylko tak jakby coś jeszcze trzymało?

w serwisówce nic nie wspominają o demontażu całego airboxu lub tymbardziej owiewki baku albo wtrysków, a dolot nie chce mi wyjść.. a tylko to mi zostało by się tam dostać ehh :)
pomocy. :D


..sorry za odkopanie tematu, będzie najwyżej dla potomnych bo przesrane są w tym modelu świeczki :P

[ Dodano: Pią Lis 29, 2013 8:17 pm ]
Dobra, wziąłem się sam - więc będzie dla przyszłych pokoleń.. :) bo każdy wie że dzwonią, ale już nie w którym kościele i nikt nie napisze. :D

żeby wymienić świece w modelu SC57A / SC57B (2004-2007) trzeba:

- zdemontować: owiewke / osłone baku, odchylić bak (metalowy) w góre, zdemontować filtry powietrza i całego airboxa (góra+dół), odchylić na bok wtryski i ich listwe z wiązką, odkręcić dolną część wlotu powietrza pod airboxem, odkrecić grill i wlot powietrza do airboxa (nad chłodnicą), odkręcić i odchylić na bok chłodnice na bokach na wężach, i dobrze by było odkręcić wiatrak od chłodnicy na bok luzem :)


na początku dobrze jest ściągnąć serwisówke z Naszego forum sc57 by wiedzieć jak się wziąść za odchylenie na bok chłodnicy i które śruby poodkręcać tam + mieć dobry klucz do świec 16mm, najlepiej łamany.
Oczywiście w serwisówce nic nie ma że trzeba się dobrać od strony airboxa do świec i góre moto od baku też rozebrać, mimo że dół od chłodni też rozbieramy :P

p.s: wlot airobxa do filtrów dzieli się na 2 części :) jedna nad chłodnią, druga pod airboxem.
kilka fot podglądowych:

Obrazek Obrazek Obrazek

mam nadzieje że będzie jakaś pochwała, bo nikt sensownie jeszcze nie napisał co dokładnie rozbieramy tylko każdy o serwisówce lub o chłodnicy że zdjąć bąka. :)


Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości