Owiewki
Owiewki to temat najbardziej kosztowny jeśli chodzi o odbudowę motocykla. O oryginałach, jak wspomniałem na wstępie można zapomnieć pracując z motocyklem z rocznika 2006, bo ich koszt przekracza cenę prezentowanego motocykla. Dlatego też zdecydowaliśmy się na akcesoryjne owiewki produkcji chińskiej, od pewnego czasu dostępne na naszym rynku. W handlu dostępne są produkty różnych dostawców, często znacząco różniące się jakością. Dlatego też warto zwrócić uwagę, gdzie i od kogo kupujecie graty dla waszego pupila. Owiewki, które my wykorzystaliśmy wykonane są w takiej samej technologii, jak japońskie oryginały. Efekty zainstalowania kompletu widoczne są na zdjęciach obok. Całość daje się dobrze i łatwo spasować. Warto zaopatrzyć się w specjalne blaszki do wkręcania śrub i zakupić klipsy w różnych rozmiarach, które pozwolą łatwo i skutecznie zmontować owiewki. To samo dotyczy śrub, które najlepiej jeśli pochodzą z oryginalnego zestawu. Dla laika odróżnienie owiewek akcesoryjnych od seryjnych jest po prostu niemożliwe. Jedyne zastrzeżenie jakie można mieć, to słaba jakoś powłoki lakierniczej, która zbyt łatwo poddaje się naciskowi, skutkiem czego mogą powstawać ubytki w lakierze.
Warto odnotować że łączenie części oryginalnych owiewek z akcesoryjnymi może być trudne. Pomijam już kwestię kolorystki, po prostu delikatne różnice w zwymiarowaniu części mogą tego typu kombinacje wyraźnie utrudnić. Zapewne to właśnie dlatego owiewki akcesoryjne kupić można wyłącznie jako jeden, pełny komplet.
Uzupełnieniem całości odzienia jest szyba. Oryginał kosztuje około 600 zł, my wykorzystaliśmy akcesoryjną za ćwierć ceny oryginału. Zamiennik dobrze wygląda, a także dzięki temu, że jest wyższy – lepiej chroni kierowcę przed naporem wiatru. Na rynku dostępne są oczywiście różne typy szyb.
Koszty:
- owiewki: 2390 zł (
www.owiewki24.pl)
- szyba MGG, 140 zł (
www.mgg.com.pl)
podane na przykładznie GSXR
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...