Dzisiaj jest 12 maja 2024, 09:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z olejem

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 02:11
Lokalizacja: C-N
Motocykl: sc57b REPSOL
Rok produkcji: 2007

Problem z olejem

Post » 13 marca 2011, 22:07

Panowie mam drobny problem.

Wymieniłem olej na Castrol Racing 10w50 pełen syntetyk + filtr oleju man 64/1.
Wlałem ok 3200 ml producent zaleca 3100 - tak wyczytałem... Dzisiaj trochę pojeździłem i zaczęło wydmuchiwać spod korka wlewu ;/ gdzie indziej nie zauważyłem. Dodam że 2 3 minuty po zgaszeniu silnika okienko jest całe zalane. I teraz nie wiem czy wymienić uszczelkę na korku czy może zlać trochę oleju, czy jeszcze coś innego ? Co radzicie ??

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 13 marca 2011, 23:53

nie możesz miec zalenego całego okienka. Masz na okienku dwie kreski minimum i maximum i tak do maximum możesz miec a nawet dwa milmetry pod kreską maximum
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 14 marca 2011, 00:32

wiertło pisze:nie możesz miec zalenego całego okienka.

Pozwole sobie zapytać DLACZEGO?? ponieważ serwisówka tak podaje??? Kolego poczytaj tematy na tym forum o gumowaniu i zalewaniu oleju ponad max , a potem doradzaj!! Ja sam po każdej wymianie leje pełne 4 litry i nie ma żadnych wycieków, ani z odmy do filtra powietrza nie zapodaje oleju, a juz na pewno nie przez korek!!

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 14 marca 2011, 00:59

nie mam zamiaru sie sprzeczac!!!! faktycznie moze byc cos nie tak a po drugie czy gumóje ta 100% kolega ??? Wiem dokładnie że tak sie robi jeżeli sie jedzi na kole i daje w palnik !!!!
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 14 marca 2011, 01:07

Ja też nie gumuje i jak napisałem nic sie nie dzieje po zalaniu ponad maxa!! Przecież nawet jak ktoś często jeździ na kole to nie cały czas, więc duża część kolegów z tego forum miałaby taki problem!!

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 14 marca 2011, 01:10

zgadza sie masz racje w 100%!!!!!
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 14 marca 2011, 01:20

Krys202 Sprawdź O-ring na korku wlewu, może jest podwinięty lub uszkodzony!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 14 marca 2011, 01:29

Dokładnie sprawdz O-ring pod korkiem , powodem może też być "odkształcenie" jego od bardzo mocnego dokręcania korka.
Jak chodzi o zalewanie ponad stan to jak masz całe oczko zalane czyli jakieś 0,4l ponad stan to nie są jakieś straszne cuda a raczej większość osób zalewa więcej niż mniej...niekoniecznie latających notorycznie na kole :) Zresztą jak LOLO napisał

Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 02:11
Lokalizacja: C-N
Motocykl: sc57b REPSOL
Rok produkcji: 2007

Post » 14 marca 2011, 19:29

Dzięki chłopaki :)

Na pierwszy rzut oka o-ring wyglądał ok. Poczyściłem wlew korek dokładnie, o ring odwróciłem na drugą stronę troszkę go olejem przesmarowałem i dokręciłem nie za mocno. Zrobiłem przed chwilą kilka km i nic nie cieknie :dance:

Wydaje mi się że przyczyna tkwiła w zbyt mocno dokręconym korku co spowodowało na szczęście nie trwałe odkształcenie o ringu.


Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości