It is currently 18 November 2025, 04:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nieszczesne ladowanie a naprawa

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 2
Joined: 02 February 2009, 02:09
Location: Wroclaw
Motocykl: SC44 929
Year production: 2000

Nieszczesne ladowanie a naprawa

Post » 03 February 2009, 13:58

Witam wszystkich jestem od niedawna szczesliwym posiadaczem 929 dwa dni temu po odpaleniu moto zaobserwowalem ze nie mam ladowania wogole zero null
probowalem wszystko pomierzyc tak jak bylo to juz opisywane na forum i nic klapa
- pytanie moje brzm jak jest sprawny alternator to po odlaczeniu akumulatora czy motocykl powinien dalej pracowac?
-i gdzie moge we wrocku oddac STATOR cewke do przewiniecia moze znacie kogos kto tym sie zajmuje i nie spie....... sprawy bo robi sie coraz cieplej powoli i niedlugo musi byc ta usterka usunieta pozdrawiam wszystkich milosnikow Ognistego ostrza

User avatar
 
Posts: 141
Joined: 14 September 2008, 11:03
Location: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Year production: 2008

Post » 03 February 2009, 14:46

moze ci regulator napiecia padl a motocykl po wypieciu akumulatora musi pracowac :D

 
Posts: 204
Joined: 21 September 2008, 10:30
Location: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Year production: 0

Post » 03 February 2009, 15:15

oj nie zawsze.. a w wiekszosci beddzie kulał, gasł jak mu odłaczysz akumulator

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 03 February 2009, 15:50

odłączenie akusa podczas pracy silnika to dobry sposób żeby załatwić swój motocykl na cacy. akumulator pełni też funkcje stabilizatora napięcia w instalacji. po odłączeniu go napięcie wzrośnie do wartości 15 - 17V (a może i większej) w i cała elektronika ugotowana. znam przypadki gdzie podczas jazdy spadła klema + z akumulatora i spaliła się cała elektronika. nie słuchaj kolego takich porad bo chyba źle ci życzą osoby które ich udzielają. a jak chcesz sprawdzić ładowanie to wystarczy kupić miernik za 20 - 25zł, sporo można w ten sposób zaoszczędzić.
Pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 141
Joined: 14 September 2008, 11:03
Location: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Year production: 2008

Post » 03 February 2009, 15:59

jak mu spadla klema + i dotknela masy to se nie dziwie ze sie spalila elektronika ale nikt nie jest na tyle glupi zeby celowo wypiac akumulator i dotknac klema + do masy :( to jest chyba jasne jak slonce a kolega chcial tylko sprawdzic na moment czy motor bedzie pracowal

 
Posts: 571
Joined: 29 February 2008, 20:06
Location: Warszawa/
Points: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Year production: 0

Post » 03 February 2009, 16:14

czytanie ze zrozumieniem, słyszałeś takie określenie? nie pisałem nic o zwarciu tylko o odłączeniu akumulatora od instalacji w czasie pracy silnika. jeśli byłoby zwarcie to popaliłyby się bezpieczniki.

User avatar
 
Posts: 414
Joined: 18 February 2008, 19:05
Location: LONDYN
Points: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Year production: 2001

Post » 03 February 2009, 16:41

..z tym odłączeniem akumusa podczas pracy to PRAWDA :?
miałem niedokręconą kleme i podcza jazdy motocykl mi przerywał..nie wiedzialem co jest--sprawdzilem klemy i plus byl poluzowany...
2 dni pozniej nie mialem ladowania w motocyklu----alternator sie spalił i regulator napięcia...

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 03 February 2009, 17:01

jezeli wiesz ze na 100 % padl alternator to looz,a jezeli nie jestes pewien odepnij kostke od regulatora i zmierz jake jest napiecie na 3 z 5 kabli,chyba z tego co pamietam zolte jezeli bedzie okolo 30V na wszystkich to padl regulator,akumulatora nie odlaczaj :)

 
Posts: 204
Joined: 21 September 2008, 10:30
Location: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Year production: 0

Post » 03 February 2009, 18:03

na moment sie nic nie stanie jak sie odłaczy aku chyba ze jest cos nawalone w instalacji albo był juz na wykonczeniu regulator i uzwojenie to koledze motobandyta,(miał pecha ;p) spaliło sie i tyle . jakos ja jezdziłem chyba z tydzien tak własnie ze cos na dołku zaczoł przerywac to sobie mysle pewnie fajki od swiec nie są dobrze wpiete a tu sie poluznił aku i dokreciłem i miodzio jak reka odjoł ;p a powrucmy do tematu jak sie odłaczy aku to i tak sie nie sprawdzi ładowania to nie mz ze jak chodzi to jest ładowanie !! pozdro

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 5:06 pm ]
a i nikt tu chyba a w szczegulnosci ja nie zycze nikomu zle!! , czasami niektórzy piszą troszke nie tak ;p ale to sie wtedy nie czyta ;p bo chyba kazdy ma rozum :)

User avatar
 
Posts: 62
Joined: 27 April 2009, 10:15
Location: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Year production: 2000

Post » 13 June 2009, 21:07

mam ten sam problem, 0 ładowania, a kupiłem już nowy akumulator, znacie może jakiś serwis na Śląsku, chciałbym oddać go w dobre ręce, poza ładowaniem chce jeszcze usunąć to popularne dzwonienie z lewej str.

sprawdziłem mam 12.30V, i pisze że tętnienie za duże
(nmam pojęcia co to ? ale tak pisze na wydruq z aparatury)

mam nadzieje że to nic poważnego, jak znam życie to trzeba rozpruć pół moto żeby dotrzeć do kostek,kabli i innych przewodników, żeby sprawdzić cz to nie pierdoła, 3 kabelek wypięty?.

w moim przypadku dowiedziałem się ze nie mam ładowania, kiedy wracałem w nocy lasem,krętą drogą, wtedy to drogowe zaczęły świecić jak postojowe, a później było już tylko ciemno...


Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests