Takim właśnie pierwszym znakiem zmian był 929RR / Sc44 popularnie zwany "osiołek" po kształcie lampy przedniej.
Trochę honda zaspała w porównaniu do konkurencji z wypuszczeniem modelu w 2000 roku i musiała uznać wyższość innych marek, lecz pewnie dlatego że to całkowicie nowo skonstruowany motocykl. Wprowadzono wreszcie długo oczekiwany wtrysk paliwa, dlatego w niepamięć poszła ręczna manetka ssania. Silnik ma już 929ccm pojemności i wg. producenta 147PS mocy (podobno na hamowni było mniej), moment obrotowy podskoczył z 90 do aż 103Nm co przełożyło się większego kopa w dole obrotów. Zniknął charakterystyczny z poprzedniego modelu pałąk mocujący przednią owiewkę, przednie kocie oczy zamieniły się w bardziej ostry wyraz (osiołka) Zniknęły z przodu dziurki, tylna owiewka stała się bardziej szpiczasta, przednie tarcze należą do jednych z najlepszych w klasie.
Nie zobaczymy w tym modelu już analogowego prędkościomierza który zastąpiony został cyferblatem. Wagę zredukowano o 10Kg i wynosiła tylko 170Kg! tylna opona poszła z duchem czasu i rozmiar jej wynosi teraz nie 180 lecz 190/50, przód 17" 120/70.
Zaczęła się wojna producentów "tysiąców" na dobre, nowe modele produkowane są co 2 lata dlatego... |
|