Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 00:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ładowanie w 929

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Ładowanie w 929

Post » 10 lipca 2010, 11:12

Witam drodzy koledzy,

Potrzebuję Waszej opinii w sprawie ładowania akumulatora w 929. Mieszkam w warszawie i ostatnio podczas dużych upałów włącza mi się wentylator chłodnicy. Normalna sprawa, zważywszy, że w mieście stoi się co chwila na światłach lub przeciska w korku. Problem w tym, że po kilku takich dniach dojazdu do pracy (12km) w jedną stronę motocykl potrafi nie odpalić ze względu na nie naładowany akumulator. To też w sumie jestem w stanie zrozumieć - motocykl jedzie na dość krótkim dystansie, ma włączone światła i często wentylator włącza - duży pobór prądu. Jeżeli napięcie na akumulatorze spadnie mi poniżej 12.6 V to moto już nie odpala. Ładowanie jest, bo sprawdzałem u elektryka (dokładne wartości ładowania przy obrotach sprawdzę i podam później jak naładuje akumulator). Elektryk potwierdził, iż w przypadku 929 trzeba się wkręcić na obroty by ładowanie było sensowne. Na niskich obrotach ładowanie jest dość słabe. Już teraz co najmniej raz w tygodniu jeżdżę w 80km trasę by naładować akumulator po jeździe miejskiej (po takiej wycieczce napięcie akumulatora wzrasta do 13.20 V). Dodam, iż gdy raz odpaliłem ją na pych pod pracą to po przejechaniu 12km do domu (bez włączenia się wentylatora) zgasiłem ją i sprawdziłem czy odpali. Odpaliła, więc ładowanie jest i przez ten odcinek naładowało aku na tyle by odpalić motocykl.

Sedno sprawy:
Czy ktoś z kolegów jeżdżących po mieście spotkał się z takim problemem rozładowanego akumulatora po pewnym czasie jazdy?
Zauważyłem, że włączenie się wentylatora jest głównym czynnikiem poboru prądu z akumulatora, a że dzieje się to najczęściej na postoju (niskie obroty) - prąd prawdopodobnie płynie prosto z aku.
Czy mam paranoję czy motocykl powinien mimo częstego włączania się wentylatora i częstego odpalania mieć naładowany akumulator?

Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 11:21

albo ladowanie masz slabiutkie albo aku jest do wywalenia.Zmierz sobie wartosc napiecia na klemach w chwili rozruchu.Zeby moto mialo pelne ladowanie to wystarczy ze masz juz kolo 2tys obrotow i jesli moto jest sprawne to juz wystarczajaco laduje aku mowie o swiatlach krotkich choc dlugie tez bez roznicy.W moim moto jak tylko mialem 1.5tys obrotow to juz ladowanie bylo bliskie 14v.Jesli tak ci dziwnie aku zdycha a ladowanie masz dobre to obstawiam aku.Ja mialem tak samo.Nawet po naladowaniu aku na maxa,wlaczalem swiatla i po 2 min juz nie moglem odpalic moto tak mi szybko siadal.Wymienilem aku i pyrkam sobie na wolnych na dlugich i zapomnialem o tym problemie.
Zmierz dokladnie prady jak juz bylo pisane na forum i jesli ladowanie masz ok to aku do wymiany.

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 11:42

Akumulator wymieniałem 2 tygodnie temu.
Naładuję akumulator dziś i podam Wam wartości napięcia na wolnych obrotach i wyżej.

[ Dodano: Sob Lip 10, 2010 12:18 pm ]
Wygląda na to, że mam za słabe ładowanie.

Wyniki pomiaru napięcia:
1. Bez włączonych świateł:
obroty jałowe - 12.92V
1500obr/min - 13.10V
2000obr/min - 13.27V
3000obr/min - 13.88V
5000obr/min - 14.37V
2. Z włączonymi światłami krótkimi:
obroty jałowe - 12.60V
2000obr/min - 12.87V
3000obr/min - 13.05V
5000obr/min (światła długie) - 12.87V

Wartości ładowania ze światłami są chyba zdecydowanie za małe, nie dziwne, że motocykl ciągnie z akumulatora.
W manualu jest rozpisana procedura pomiaru napięcia ładowania:
- 5000rpm + włączone światła długie = napięcie ładowania mniejsze niż 15.5V

Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Rejestracja: 22 września 2009, 18:05
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Rok produkcji: 2006

Post » 10 lipca 2010, 12:20

Ja obstawiam aku! Skoro sprawdzał ci ładowanie elektryk to musi być aku!Może kupiłeś jakieś wadliwe!
Byle do Wiosny :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 12:25

nowy nie znaczy dobry :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 12:38

Wiem, że nowy akumulator może mieć wadę.
Ale czy wadliwy akumulator wpływałby na napięcie ładowania?
Poza tym problemy zaczęły się jeszcze na starym akumulatorze. Dlatego kupiłem nowy. Mało prawdopodobne by stary akumulator po prostu sam z siebie się zepsuł a nowy był wadliwy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 10 lipca 2010, 12:48

nie powiedzialbym ze aku! elektryk twierdzi ze 929 ma sie wbic na obroty.. dupa.. na wolnych u mnie jest 14z grosaami.. np. czasami na zimnym jest ladowanie a jak sie zagrzeje to nie ma u kumpla tak było .. jesli wiesz jak sprawdzic alternator (napiecie miedzy kazda faza w zaleznosci od obr ale ma byc tak 25v)- te 3 zolte kable od alternatora.. jeszcze sie sprawdza czy zadna faza nie ma przebicia, jesli jest good i aku nowy to regulatorek siadl.. odkrec go i czasem tam gdzie czarna plaszzyzna pod spodem regulatora widac jakies znieksztalcenia to moze oznaczac ze uszk. jak caly uklad sprawny powinno byc ladowanie 14.2-14.5V

[ Dodano: Sob Lip 10, 2010 12:57 pm ]
a jeszcze w r6 robilem znajomemu..kolega mial zanikajace ladowanie tylko przez to ze na kostce od altka czy tam regulatora była zasniedziala kostka na jednej fazie.. sprawdz czy nie masz zasniedzialej i przypalonej.. jak nie to sa specjalne smary do stykow i radze przesmarowac tam gdzie ladowanie bo czesto przez taka CENZURA sa klopoty zukladem ladowania

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 13:06

Na wolnych u Ciebie jest 14V z włączonymi światłami czy bez?

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 10 lipca 2010, 13:30

czy tak czy siak musi byc w okolicach 14V

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 10 lipca 2010, 14:57

ja mam chyba 14.2V ze swiatlami ale krotkimi ;)

[ Dodano: Sob Lip 10, 2010 3:02 pm ]
poprostu sprawny regulato alternator na swiatlach bnawet ma byc powyzej 14V jak dodasz gazu i jak nie dodasz tez czy cieply czy zimny

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 31 sierpnia 2010, 20:18

Usterka naprawiona. Przepaleniu uległ alternator i po przewinięciu jego ładowanie jest poprawne. Dużo ponad 14V na wolnych obrotach. Eh, rzeczywiście alternator i regulator napięcia to pięty Achillesowe 929.

Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Rejestracja: 22 września 2009, 18:05
Lokalizacja: Nysa
Pochwały: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Rok produkcji: 2006

Post » 31 sierpnia 2010, 20:32

A ile za przewiniecie!
Byle do Wiosny :)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości