Dzisiaj jest 18 maja 2024, 00:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brzeczenie do 6 tys obrotow w 929-rozrzad?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 27 sierpnia 2012, 17:08

Panowie ogolnie jak mowicie jezeli ta sprawa brzeczenia to exup to nie swiecilaby kontrolka F1i dol obr. slaby? wymienilem lancuszek i napinacz ogolnie przestalo ... jednak nie calkiem jak sie wsuchac to tak od 3,5 do 5,5 slychac lekko.... Moze w tych modelach slychac troszke rozrzad w tym zakresie obr?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 sierpnia 2012, 22:39

maniak929, ja tez tak miałem po wymianie całego rozrządu.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 51
Rejestracja: 30 listopada 2012, 01:25
Lokalizacja: opatów
Motocykl:

Post » 30 listopada 2012, 23:16

mam to samo, ustawilem exup i bez zmian. wkurza to :wnerwiony:

 
Posty: 8
Rejestracja: 17 lipca 2012, 21:11
Lokalizacja: Włocławek
Motocykl:

Post » 18 maja 2013, 10:32

u mnie to samo z tym że tylko przy 5tyś :/

[ Dodano: Sob Maj 18, 2013 10:35 am ]
ma może ktoś poszarpywanie jadąc z tą sama prędkością w zakresie obrotów 2500-3800 przy 4 nie poszarpuje.Zastanawiam się czy nie ma to związku ze sportowym filtrem BMC +krótkie tuby i brak synchronizacji przepustnic.Dodam że świece nowe (irydowe)filtr myty i odpowiednio nasączony. :|

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 maja 2013, 10:59

Piwon, regulowałeś zawór egvc ??
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 2
Rejestracja: 28 stycznia 2012, 23:37
Lokalizacja: WIERUSZÓW
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2013, 22:59

Witam Kolegów, pozwolę sobie opis usterki uzupełnić o szczegóły jakie sam zauważyłem w swoim egzemplarzu, dzwięk ten słychać u mnie od dokładnie 5tys. rpm , do max 6tys. ale występuje on wyłącznie jak silnik ciągnie w momencie kiedy odpuszczam manetkę ustaje, w miarę zwiększania się obrotów te (pozwolę sobie to nazwać brrrrrrr"coś w rodzaju terkotu,klikania grzechotki" ) nie przyspiesza raczej jest to jednostajny odgłos.
Widzę,że sporo osób tu obwinia rozrząd, sam twierdzę że to można pominąć rozrząd słychać jak silnik schodzi z obrotów i wtedy dzwięk zmienia częstotliwość, druga rzecz te brrrrrr słychać raczej po lewej stronie silnika, a rozrząd mamy z prawej, na zimnym silniku praktycznie cisza ale jak złapie od ok 70st. zaczyna to mruczeć.jak motocykl stoi na stojaku i silnik jest rozgrzany na luzie czy na biegu brak tego dzwięku, tylko w czasie jazdy.
Czytałem na tym samym forum lecz w dziale sc33 kilka osób miało identyczny problem, sprawę załatwił jakiś serwis bodajże w Bydgoszczy za 400zł, lecz nie było mowy aby powiedzieli co to, zrobili skasowali i po problemie.
Sam sie zastanawiałem nad exup-em ale w sc33 jest go brak wiec zwątpiłem,lecz regulacja i przejrzenie tego systemu nie zaszkodzi w sobotę się za to postaram zabrać, a tym czasem czekam na inne sugestie i rady

 
Posty: 18
Rejestracja: 11 czerwca 2013, 21:08
Lokalizacja: Jordanów
Motocykl:

Post » 23 czerwca 2013, 11:31

W moim egzemplarzu również występuje takie brzęczenie. Pojawia się tak od 5tys obr do 6 tys obr, po zamknięciu gazu cichnie natychmiast. Napewno nie jest to zawór w wydechu bo go nie mam (cały układ arrow). Czy ktoś ustalił co konkretnie odpowiada za ten dźwięk i jak się go pozbyć?

Awatar użytkownika
 
Posty: 660
Rejestracja: 02 marca 2009, 21:45
Lokalizacja: Olesno
Pochwały: 4
Motocykl: HONDA CBR 1000RR
Rok produkcji: 2004

Post » 23 czerwca 2013, 11:42

pawerl123 pisze:Witam Kolegów, pozwolę sobie opis usterki uzupełnić o szczegóły jakie sam zauważyłem w swoim egzemplarzu, dzwięk ten słychać u mnie od dokładnie 5tys. rpm , do max 6tys. ale występuje on wyłącznie jak silnik ciągnie w momencie kiedy odpuszczam manetkę ustaje, w miarę zwiększania się obrotów te (pozwolę sobie to nazwać brrrrrrr"coś w rodzaju terkotu,klikania grzechotki" ) nie przyspiesza raczej jest to jednostajny odgłos.
Widzę,że sporo osób tu obwinia rozrząd, sam twierdzę że to można pominąć rozrząd słychać jak silnik schodzi z obrotów i wtedy dzwięk zmienia częstotliwość, druga rzecz te brrrrrr słychać raczej po lewej stronie silnika, a rozrząd mamy z prawej, na zimnym silniku praktycznie cisza ale jak złapie od ok 70st. zaczyna to mruczeć.jak motocykl stoi na stojaku i silnik jest rozgrzany na luzie czy na biegu brak tego dzwięku, tylko w czasie jazdy.
Czytałem na tym samym forum lecz w dziale sc33 kilka osób miało identyczny problem, sprawę załatwił jakiś serwis bodajże w Bydgoszczy za 400zł, lecz nie było mowy aby powiedzieli co to, zrobili skasowali i po problemie.
Sam sie zastanawiałem nad exup-em ale w sc33 jest go brak wiec zwątpiłem,lecz regulacja i przejrzenie tego systemu nie zaszkodzi w sobotę się za to postaram zabrać, a tym czasem czekam na inne sugestie i rady



Dokładnie jak kolego opisuje w starym silniku w 929 tego nie miałem, ale po zmianie pieca na inny z przebiegiem 24 tys km mam takie cuś od 4tys do 5 tys obr ale tylko na rozgrzanym siniku, bo jak zimny to cisza a tylko dostanie 56C i wzwyż to zaraz słychać w tym zakresie obrotów cykanie cccc i to z lewej strony ??? Dziwne to jest i widzę, ze większość osób się z tym boryka i wymienia różne podzespoły, ale jednak to nie pomaga do końca...

Ja stawiałbym na zawór któryś, bo jednak jak zimny silnik to jest ok a jak sie rozgrzeje to cykanie sie pojawia jakby w jednym cylindrze hmmm???

 
Posty: 18
Rejestracja: 11 czerwca 2013, 21:08
Lokalizacja: Jordanów
Motocykl:

Post » 22 lipca 2013, 21:30

Ja pozbyłem się brzęczenia. To napinacz rozrządu. Ja podkręciłem w nim oryginalną sprężynę i teraz łańcuch jest mocniej napięty. Nie spodziewałem się że rozrząd może w ten sposób hałasować. Grzechotanie po przegazówce OK, ale takiego dzwięku się nie spodziewałem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 35
Rejestracja: 03 września 2012, 16:08
Lokalizacja: NL
Motocykl: CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 23 lipca 2013, 17:30

Tez mam problem z tym cykaniem przy 5 tys/obr. Byłem w serwisie Hondy powiedziałem,ze prawdopodobnie cyka łańcuch rozrządu.Mechanik odpalił moto pogazował posłuchał i powiedział,ze łańcuch jest OK.

 
Posty: 18
Rejestracja: 11 czerwca 2013, 21:08
Lokalizacja: Jordanów
Motocykl:

Post » 23 lipca 2013, 22:26

Bo tak się standardowo sprawdza łańcuch rozrządu. Przegazowuje się silnik na postoju i jak nic nie grzechocze to znaczy że jest ok. I u mnie też przy takim teście wszystko było OK. Dźwięk pojawiał się przy 5 tys. To nie było grzechotanie tylko taki świdrujący dźwięk ( pojawiał się tylko przy przyspieszaniu, jak się zamkło gaz od raz cichł). Po podkręceniu sprężyny w napinaczy rozrządu dźwięk znikł.

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 29 lipca 2013, 20:56
Lokalizacja: Świdnik
Motocykl: Cbr 1000RR
Rok produkcji: 2001

Post » 29 lipca 2013, 21:49

Hi u mnie wystarczyła wymiana napinacza na regulowany ręcznie (zakup z alledrogo) i wszystkie nadprogramowe dźwięki ucichły , a wszystko było tak jak opisujecie wprost idealnie . Wcześniej śmieli się ze mnie że skrzynkę z kluczami wiozę ... Napinacz mogę polecić . Co więcej zamożnym polecam wymianę i łańcuszka :))

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości