Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zgasł podczas jazdy (elektryka)

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 12
Rejestracja: 27 marca 2012, 11:28
Lokalizacja: Tczew
Motocykl:

Zgasł podczas jazdy (elektryka)

Post » 19 sierpnia 2012, 18:49

Witam

Jechałem w sobotę sobie, aż tu niemiła niespodzianka. Motocykl zgasł i zapalił potem znów zgasł i tak kilka razy zrobił(podczas jazdy), gdy złapałem sprzęgło zgasł na amen, telefon, przyczepa i do garażu niestety nie miałem czasu zaglądać.
Myślę, że to coś z elektryka, bo gdy gasł to wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadały do zera i z powrotem. Gdy się zatrzymałem akumulator był całkowicie rozładowany. W garażu odpaliłem hondę od samochodu i przy podłączonych kablach chodził, gdy tylko odłączyłem gasł. sprawdziłem ładowanie pokazywało ponad 14 na jałowych obrotach. (oczywiście samochód wyłączony, tylko kable do aku podłączone).
Jak sądzicie, co to może być? jakieś przebicie, kostki czy może regulator napięcia? dziwi mnie to że akumulator się rozładował. zacznę od sprawdzenia kabli i kostek ale to dopiero w środę, wcześniej nie mam czasu niestety, a może macie inne pomysły?:)

Pozdrawiam

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 19 sierpnia 2012, 19:14

Myślę, że na akumulator przyszła śmierć. Czasami tak jest, akumulator sprawny, a za chwilę już nie.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 19 sierpnia 2012, 21:37

alternator regulator aku bym sprawdzał na dzień dobry i kable masy itp . A co do aku nie kupuj chiny bo za chwile będzie to samo
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 19 sierpnia 2012, 21:46

moim zdaniem to alternator... mialem to niedawno u siebie... jade sobie w tu liczniik zgasl a potem moto i juz nie moglem odpalic

i okazalo sie ze to alternator i dalem go do przewiniecia i teraz hula :)
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 12
Rejestracja: 27 marca 2012, 11:28
Lokalizacja: Tczew
Motocykl:

Post » 20 sierpnia 2012, 06:14

alternator? może być walnięty i czasem ładować a czasem nie? pokazywało mi ładowanie ok 14, a aku przecież nie jest używane podczas pracy silnika, służy tylko do rozruchu co nie? mogę na spróbowanie wsadzić aku z 7ah? akurat taki mam niepotrzebny

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 20 sierpnia 2012, 09:16

lukasz227, eh zastanów się co piszesz to przez aku zazwyczaj altek dostaje w dupe bo ma zwarcie na celach i go już nie naładuje. Wiele przyczyn może być jakiś nie kontakt itp dużo z resztą do tego nie trzeba żeby był taki efekt jak Ty masz
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 12
Rejestracja: 27 marca 2012, 11:28
Lokalizacja: Tczew
Motocykl:

Post » 21 sierpnia 2012, 00:18

dzięki za pomoc, nie wytrzymałem i dziś sprawdzałem z innym akumulatorem, honda cyka ładnie.

ale sprawdziłem dokładnie ładowanie, bez świateł pokazuje mi 15V to trochę za dużo, ale gdy tylko włączę światła nie przekracza 14,5V. Regulator muszę wymieniać czy mogę tak jeździć?
wiem, że powinno być do 14,5 max ale zawsze jeździ się na światłach;P

Dzięki za pomoc


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości