Dzisiaj jest 11 grudnia 2019, 02:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Gdy jest chłodno - inne moto

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Gdy jest chłodno - inne moto

Post » 05 października 2013, 20:31

Cześć.
Pytanko. Jak w temacie. Gdy jest chłodne powietrze, nie poznaje motocykla ;) Idzie na gumę na dwójce z gazu, czego latem nie było. Nawet po dłuższej trasie jest tak samo. Czuć jakby mu przybyło kilka koników. To nie tylko moje odczucia, bo syn też to potwierdza. Nic nie było robione, ustawiane itp. Zawory sprawdzałem przed sezonem, były na styk. Podejrzewam, że ma to związek z zachowaniem moto. Czy coś innego ma na to wpływ, że w chłodne dni jest więcej mocy?

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 05 października 2013, 20:36

świeższego powietrza pewnie dostał :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 05 października 2013, 21:06

:) Podstawy fizyki:) dotyczące objetości gazów, które powiniem każdy znać np. biorąc się za tuning silnika. Im wyższa temperatura powietrza, tym niższa gęstość, a im niższa gęstość, tym mniejsza moc silnika.

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 05 października 2013, 21:19

dokładnie tak jest że w chłodniejsze dni moto odżywa tez to zauważyłem z resztą w samochodzie też jest inne zachowanie :D
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 81
Rejestracja: 29 kwietnia 2011, 08:33
Lokalizacja: Biłgoraj
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 05 października 2013, 22:07

To, że zimne powietrze jest lepsze dla silnika to wiem ( po to są intercoolery i takie tam :) ), ale czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to i czy luzy zaworowe mają na to wpływ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 139
Rejestracja: 02 lutego 2009, 13:30
Lokalizacja: Wolbórz/Piotrkov
Motocykl: JASZCZOMP TYSIONC
Rok produkcji: 2004

Post » 08 listopada 2013, 12:43

mniejsza temperatura = mniejsza objętość powietrza=większa zawartość tlenu=lepsze spalanie



w 929 jest jakiś czujnik w airboxie ale nie pamiętam od czego...

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 08 listopada 2013, 13:33

W silnikach na wtrysku w dolocie jest IAT (intake air temperature sensor), czyli "termometr" ktory daje informacje do sterownika, a sterownik dobiera odpowiedni dla zmierzonej temperatury powietrza skład mieszanki - dlatego moto lepiej paca jak jest zimniej. Wiec Panowie wniosek prosty trzeba caly rok latac, z naciskiem na ZIME, sezon sie dopiero zaczyna .... :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 23 czerwca 2012, 01:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2010

Post » 09 listopada 2013, 19:42

z pewnością zimniejsze powietrze wpływa pozytywnie na spalanie w komorze silnika,
jak przedmówcy - czuć to w moto i w aucie ;-)


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość