Dzisiaj jest 09 grudnia 2019, 17:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie układu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 01 listopada 2013, 16:47

Ok to dzięki. Na dniach zamówię pompę (oczywiście używana bo za nową krzyknęli ponad 1000 a nie wiem czemu aż tyle) i biorę się za dalszą pracę, a o wynikach będę informował (chyba że wcześniej nasuną się jeszcze jakieś pytania), ale póki co to dzięki za pomoc.

[ Dodano: Pon Lis 04, 2013 5:26 pm ]
I znów potrzebna pomoc. Moje pytanie dotyczy termostatu. Czy da się jeździć bez niego a jedynie z samą jego obudową (tzn cały środek pusty). Rozebrałem u siebie i okazało się że nic nie ma a zastanawiam się jakie będą tego następstwa. Na dana chwile wentylator załącza się przy 109 (próba na samej wodzie bo czekam jeszcze na pompę). jak się zagrzeje na postoju temperatura utrzymuje się puki co na 108-112. czy jak wymienię na dobry termostat będzie lepiej?
Krótko mówiąc jaka będzie różnica z i bez termostatu na postoju i przy jeździe?

[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 10:31 pm ]
Witam wszystkich.
Na początku chciałem wszystkim podziękować za porady te mniej i bardziej pomocne. Na szczęście udało mi się uporać z problemem za wysokiej temperatury o którym pisałem na początku. Ale po kolei.

Przyczyną za wysokiej temperatury była niesprawna pompa wody która poszczała płyn, co powodowało jego za mały poziom w układzie przez co czujnik temperatury w chłodnicy nie działał jak należy. Poprzedni właściciel po prostu (jak się później okazało) wywalił środek z termostatu żeby polepszyć trochę przepływ ale w układzie było tyle kamienia że i to za bardzo nie pomogło (zdjęcie nr 1)

Na początku nie świadomy całej sytuacji użyłem jedynie płynu do płukania chłodzenia PRESTONE który co prawda pomógł zruszyć to wszystko dzięki czemu wiedziałem że układ jest kamieniony jednak nie rozwiązał problemu.

Następny krok to czyszczenie całego układu wodą (oczywiście demineralizowaną) z kwaskiem cytrynowym w proporcji 1 torebka kwasku na 0,5 litra wody. Pozwoliłem żeby 3 razy dostał temp 110 stopni i ostygł do 85 po czym wylałem roztwór, zalałem samej wody i znów do jakiś 100-105 stopni żeby ładnie przepłukało. Później po znacznym ostygnięciu silnika na wyłączonym płukałem wężem ogrodowym żeby wypchnąć pod ciśnieniem kawałki nieczystości.

Teraz nadszedł czas na rozbieranie i czyszczenie wszystkiego osobno.
Chłodnicę po wymontowaniu z moto wrzuciłem do wanny z wodą a do jej środka zalałem nowego roztworu z kwaskiem i tak trochę pogotowałem (otwory zatkałem kawałkami szmatek) Całość wyglądała jak na zdjęciu nr 2

Przyszedł wreszcie czas na wymianę pompy (używana zakupiłem za 55 zł). Do pompy wody jest ładny dostęp (znajduje się koło skrzyni biegów) i trzymają ja 2 śruby + są jeszcze 2 inne które łączą 2 połówki pompy.
Na zdjęciu nr 3 pomarańczowe strzałki pokazuje miejsce śrub mocujących do moto, zielona i niebieska to śruby łączące 2 części pompy przy czym niebieska jest dodatkowo śruba spustową płynu.

Przy montażu nowej/używanej pompy warto kupić nowy zimering/uszczelkę za całe 1 zł (zdjęcie 4 strzałka czerwona) oraz należy zwrócić uwagę na nacięcie na wałku napędzającym żeby łatwiej ja spasować (strzałka zielona)

Kolejna część w moim przypadku do wymiany to termostat (zdjęcie nr 5 strzałka czerwona) i instalacja nowego/używanego który oczywiście wcześniej sprawdziłem w garnku z wodą. Dodatkowo przed zamontowaniem termostatu odczepiłem mocowanie przewodów do powrotu wody z bloku (zdjęcie 5 strzałka zielona) wyczyściłem co mogłem ręcznie oraz przepłukałem blok woda z węża ogrodowego (zdjęcie 6)

Po tym wszystkim czas poskładać wszystko do kupy (jak ktoś ma słabą pamięć proponuje podpisywać przewody i węże).
Do złożonego układu zalałem koncentrat płynu PRESTONE z woda (oczywiście demineralizowaną) w proporcji 65% koncentratu i 35% wody co daje całkiem dobre właściwości.
I wreszcie SUKCES!!!!!!!
Po tych zabiegach temperatura przy jakiej włącza się wentylator na postoju to 104-105 stopni i zbija o 5 a było min. 109 a czasem i 116 więc jest różnica.

Jeśli chodzi o koszta to nie licząc straconego czasu i zdrowia itp to całość wyszła ok 200 zł więc nie ma tragedii.

Mam nadzieja że całe to moje pisanie przyda się kiedyś komuś choć z drugiej strony to może a raczej na pewno lepiej żeby wszystko było ok.

POZDRAWIAM

[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 10:33 pm ]
Zdjecie nr 1

[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 10:41 pm ]
Zdjęcia dodam później bo coś mi tu nie działa i nie mogą dodać w załączniku.

[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 3:28 pm ]
Zdjęcia do opisu które obiecałem.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość