Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 07:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie układu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie układu

Post » 29 października 2013, 14:30

Witam,
w najbliższym czasie będę zabierał się za czyszczenie i naprawę układu chłodzenia w którym "coś jest nie tak".
Wstępnie szukałem ale nie mogłem znaleźć nic na temat gdzie dokładnie znaleźć termostat i pompę wody bo chce je wyjąć i sprawdzić czy działają jak należy, a te informację znacznie przyśpieszą pracę.
Dodatkowo pytanie co sadźcie o przepłukaniu układu środkiem do czyszczenia np. Preston?

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie ukł

Post » 29 października 2013, 15:31

michal_beny pisze:Witam,
w najbliższym czasie będę zabierał się za czyszczenie i naprawę układu chłodzenia w którym "coś jest nie tak".
Wstępnie szukałem ale nie mogłem znaleźć nic na temat gdzie dokładnie znaleźć termostat i pompę wody bo chce je wyjąć i sprawdzić czy działają jak należy, a te informację znacznie przyśpieszą pracę.
Dodatkowo pytanie co sadźcie o przepłukaniu układu środkiem do czyszczenia np. Preston?


Siem

Pompa wody jest koło dźwigni zmiany biegów gdzie wychodzą króćce do chłodnicy. Termostat znajdziesz podnosząc zbiornik i pod wtryskami zlokalizujesz go. Napisz jakie obiawy masz co się dzieje takiego ??
Płyn Preston jest bardzo dobry ale pytanie czy nie zrobi krzywdy itp.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 564
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Re: Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie ukł

Post » 29 października 2013, 15:40

A po co wyjmować pompę wody ? Jak by nie działa to byś już o tym wiedział.Chyba ,że ci coś trzeszczy itd. Termostat owszem można spr przy ilu i czy dobrze otwiera jak Ci się moto grzeje.Prestona możesz zastosować ale cbr to nie Ducato gdzie ktoś zmienia płyn co 8 lat i leje wodę płyn i byle co.Ale jak Ci się nudzi i masz kasę to działaj. Kup sobie od razu jakiś bajkowy płyn Motul Motocool Factory Line :P

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 29 października 2013, 19:49

To dzięki za szybką odpowiedź co do lokalizacji. W wolnej chwili wezmę się za rozbieranie.

A co do objawów to wentylator czasem się nie załącza nawet jak temperatura dochodzi do 110-115 a to już zdecydowanie za dużo. Ale to nie zawsze. Czasami załączy się od 109 ale ma ciężko zbić temperaturę (oczywiście na postoju). Na ostatniej przejażdżce i to na trasie tyle że trochę mocniejsza jazda zagrzał mi się do 118 a zanim zjechałem i go wyłączyłem żeby ostygł było już 121. Poczekałem aż temperatura spadnie poniżej 100 i spokojnie jadąc do 120km/h wróciłem do domu a temperatura utrzymywała się około 85-88 stopni. Na szczęście temperatura aż tak wysoka była tylko przez chwilę i po wstępnym wsłuchaniu się w silnik nie ma objawów awarii.
Ja obstawiam że termostat się nie zawsze otwiera albo pompa wody uszkodzona, ewentualnie sprawdzę też czujnik temperatury w chłodnicy czy działa i czy nie brudna.

Chętnie posłucham waszych propozycji do tych objawów.

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 października 2013, 19:53

Posprawdzaj styki czujnika , u mnie kiedyś też była podobna historia :)

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 października 2013, 19:56

i zalać dobrym płynem takim jak wyżej kolega podał lub Prestone lub dynagel 2000.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 29 października 2013, 20:20

Sprawdzę styki i to co wcześniej napisałem. A zaleje Prestona koncentrat rozrobiony z 30% wody wiec będzie git bo producent mówi że wtedy temperatura wrzenia to 136 stopni więc sporo.

Jak już znajdę czas i ogarnę temat to napisze co tam mi się udało.

Jedynie waham się z zastosowaniem tego środka do przeczyszczenia układu. Niby producent podaje że zarówno guma jak i inne podzespoły są bezpieczne, a czyściejszy układ to zawsze wydajniejszy układ :D

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 października 2013, 20:32

michal_beny, a czym miał się zanieczyścić układ chłod.?? :)

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 29 października 2013, 20:40

Nie wiem różnie bywa. Zobaczę jak rozbiorę jak płyn wygląda. Na razie pytam asekuracyjnie. Czytając różne wątki na forum i takie rzeczy się zdarzają że "woda" w układzie jest brudna lub zostawia syf, wiec wolę za wczas zapytać tym bardziej że kto wie co tam było lane? Jak by nie patrzeć moto już ponad 10 latek ma...

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 października 2013, 20:46

po mojemu to brudu tam nie znajdziesz to nie żuk.. :D , lej nowy płyn i nie szukaj dziury w ..... :D

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 października 2013, 20:52

Czarny pisze:po mojemu to brudu tam nie znajdziesz to nie żuk.. :D , lej nowy płyn i nie szukaj dziury w ..... :D


oj tu byś się zdziwił ;) ostatnio zmieniałem płyn w samochodzie to tak wyglądał jak byś błoto z pola wlał :/ nie wiem co ludzie leją do układu i chyba nie zdają sobie sprawy czym się skończy.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 października 2013, 20:57

wiertło, no tak ale mówimy o motocyklu.. :) w autach różny muł widziałem ale w moto nie...

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości