Dzisiaj jest 09 grudnia 2019, 17:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Fireblade się zbuntował :( Proszę o pomoc

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2011, 19:32
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: 929RR
Rok produkcji: 2001

Fireblade się zbuntował :( Proszę o pomoc

Post » 01 listopada 2013, 19:37

Witam was!


Niestety ale stała się sytuacja która nie pozwala mi myśleć o niczym innym, a mianowicie moja 929 nagle przestała odpalać. Nie miałem żadnych wcześniejszych objawów. We wtorek Honda śmigała bez najmniejszego problemu, lecz gdy po dwóch dniach w czwartek rano chciałem ruszyć moto już nie zapaliło.
Objawia się to w następujący sposób: po przekręceniu kluczyka i włączeniu czerwonego guzika pompa startuje, gaśnie czerwona kontrolka i rozrusznik zaczyna kręcić, jednak bez skutku. Dodatkowo nie czuć zupełnie paliwa w powietrzu, nawet przy próbie odpalenia w małym garażu. Paliwo oczywiście w baku jest, a do tego w 90% przypadków tankuję na tej samej stacji i nigdy nie miałem żadnego problemu. Motocykl zeszłej zimy odpalał nawet po 2-3 tyg stania bez ruchu.
Nie wiem czy to jest ważne ale w tym roku miałem małą kolizję, w której oprócz owiewek ucierpiał też dekiel alternatora i wyciekł olej. Jednak motocykl został naprawiony przez serwis Hondy i wszystko działało w 100%. Od czasu naprawy przejechałem już ok 2 tyś km i zawsze wszystko było ok.

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc, gdyż totalnie nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. :(

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 01 listopada 2013, 21:37

A dioda HISS świeci ? :) gaśnie po chwili..? może masz dorabiane kluczyki i surówka kręciłeś.?? :)

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 01 listopada 2013, 22:36

Buźka_RR, zobaczyć pod zbiornikiem kostki itp może być bzdura jakaś ;)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2011, 19:32
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 01 listopada 2013, 23:30

Niestety to nie jest kluczyk, owszem był dorabiany, ale kontrolka hiss gaśnie. Zresztą próbowałem też na oryginalnym kluczyku i sytuacja jest taka sama jak na dorabianym kluczu.

A co do kostek to jutro je sprawdzę.


Dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1138
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 02 listopada 2013, 00:32

sprawdź przekaźniki pod siedzeniem (najlepiej podmienić z innej 929 ) no i czujnik przechyłu

Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 09:51
Lokalizacja: Brzesko
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 02 listopada 2013, 00:58

wiertło pisze:Buźka_RR, zobaczyć pod zbiornikiem kostki itp może być bzdura jakaś ;)



Wiertło dobrze Gada piwa mu dać , sprawdź zielona kostkę masowa z prawej strony kolo ramy , najlepiej ja zlutuj na krótko ,miałem podobne obawy i później przez ta własnie kosteczkę sfajczył mi się moduł ,regulator padł i altka dałem do uzwojenia

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 02 listopada 2013, 11:35

K3Xroz pisze:
wiertło pisze:Buźka_RR, zobaczyć pod zbiornikiem kostki itp może być bzdura jakaś ;)



Wiertło dobrze Gada piwa mu dać , sprawdź zielona kostkę masowa z prawej strony kolo ramy , najlepiej ja zlutuj na krótko ,miałem podobne obawy i później przez ta własnie kosteczkę sfajczył mi się moduł ,regulator padł i altka dałem do uzwojenia


No dokładnie może być to spowodowane brakiem masy-brak iskry a moto normalnie kręci. Może się to skończyć uwaleniem modułu w eu jest kolor pomarańczowy tej kostki i jest schowana w grubej wiązce mniej więcej nad sprzęgłem pod zbiornikiem.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2011, 19:32
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 02 listopada 2013, 12:13

Trochę mi głupio, ale nie wiem jak się sprawdza czy przekaźnik oraz te kostki pod bakiem są ok. Jest ktoś na tyle dobry i cierpliwy i opisałby jak to zrobić ?

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 02 listopada 2013, 13:22

Buźka_RR, jeżeli wszystko Ci startuje i zachowuje się ok to mi sie wydaje że to masa. Wystarczy kupić coś do kostek jakiś kontakt. A tą kostkę co piszemy wyżej masz zaślepioną i z mostkowaną warto ją dobrze obejrzeć od spodu wyciągnąć mostki i wyczyścić. Tylko pamiętaj o kolejności.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 139
Rejestracja: 02 lutego 2009, 13:30
Lokalizacja: Wolbórz/Piotrkov
Motocykl: JASZCZOMP TYSIONC
Rok produkcji: 2004

Post » 08 listopada 2013, 12:36

u mnie był to przekaźnik pompy paliwa, pompa startowała normalnie a po chwili już nie pracowała bo styk w przekaźniku się upalił i raz stykała raz nie, na krótką metę żeby dojechać do domu pomogło rozcięcie przekaźnika nożem i podgięcie blaszki tak żeby stykała to co brakowało po wypaleniu, wymieniłęm przekaźnik na używany z allegro za 20 czy 30 zł i moto przelatało tak chyba ze 2 sezony aż je sprzedałem...

 
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2011, 19:32
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 08 listopada 2013, 13:43

Dziękuję wszystkim za pomoc, jednak po zdjęciu baku i zajrzeniu głębiej okazało się to dla mnie czarną magią, więc oddałem motocykl do serwisu. Ale napewno napiszę w czym był problem w razie gdyby komuś też się to przytrafiło.

[ Dodano: Pią Lis 08, 2013 5:33 pm ]
W moim przypadku problemem okazała się pomarańczowa kostka z prawej strony, która jest zaizolowana i nie widać jej na pierwszy rzut oka. Okazało się, że zgniła już w środku.

Niestety nieszczęścia chodzą parami i w motocyklu przy okazji padł też alternator....


Przy okazji jakby ktoś szukał dobrego mechanika z Gdańska to polecam:

Paweł Czentorycki
80-175 Gdańsk
ul. Zwierzyniecka 9
tel. 606 651 074
czentor@wp.pl

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 08 listopada 2013, 19:41

Buźka_RR, czyli tak jak pisałem. To jest norma w 929 i jeżeli się wcześniej tego nie zrobi spodka właśnie taka niespodzianka :/
Oddam nerkę za cbr :)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości