Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 15:48

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Napięcie w instalacji 929

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 26 marca 2014, 13:43

niestety pożyczyć nie mam od kogo. A możliwe jest że akumulator coś blokuje i przy wyższych obrotach powoduje spadek napięcia? Wiem że było pisane jak sprawdzić regulator ale na co mam nastawić miernik i jakie powinny być wartości. chce sprawdzić regulator przed zakupem akumulatora żeby nie okazało się że będę miał 2 sprawne akumulatory a w moto coś i tak będzie do naprawy, więc bardzo proszę o wyjaśnienie sprawdzenia regulatora.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 26 marca 2014, 14:42

wiekszosc tanich akumualotów wytrzyma 2 max 3 sezony, ja w tym roku odpaliłem moto po podładowaniu aku, wymienilem olej itp, odpalałem pare razy, nastepnie wyjałem aku postawiłem w domu na okolo 3tyg i jeszcze delikatnie podladowalem go w dniu którym chciałem odpalać tydzien temu w piątek, wkładam aku do moto o 15 godzinie a tu dupa, przejechalem 60km a rozrusznik nawet nie zakrecil, akumulator mał 3 sezony to był 4, i też dziwnie ze jeszcze 3 tyg temu dzialal normalnie a teraz dupa blada, zmienilem aku i jest ok ładowanie wszystko jest,

regulatora napiecia jako tako nie sprawdzisz jedynie tylko czy ma przebicie do masy czy ma zwarcie ale u ciebie wszystko jest ok moim zdaniem tylko aku po prostu szrot. wyznacznikiem dzialania regulatora jest jego napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 26 marca 2014, 23:46

Jak by nie było należy ci się nie tylko wirtualne ale i prawdziwe piwo (może kiedyś na jakimś zlocie). A co do mojej awarii to chyba muszę po prostu zaryzykować i kupić nowy pewny akumulator i sprawdzić czy to tego przyczyna. spróbuje jednak jeszcze sprawdzić regulator w jakiś sposób. jak wyjdzie że regulator ok to......
Zastanawiam się nad kupnem 4ride ytz10s-bs bo polecane na forum do mojego modelu tyle że do zalania kwasem a nie żelowy ale z tego co patrzyłem to większość teraz tak ma.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 27 marca 2014, 09:00

ja wcześniej miałem Quand zalewany kwasem. no i w sumie jak za 100zl wytrzymał 3 pełne sezony więc nie jest źle. teraz na szybko kupiłem jakiś żelowy za 125zł 8.6Ah WMmotorsport ale juz usłyszałem że to jest kibel i jak pochodzi rok to dobrze. no ale musialem cos na szybko kupic bo nie chcialo mi sie pchać bzyka podczas odpalania

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 27 marca 2014, 18:36

Czy ktoś może się jeszcze wypowiedzieć co do mojej sytuacji (wszystko jest we wcześniejszych postach). Póki co poważnie myślę o nowym akumulatorze choć wolałbym posłuchać waszych opinii żeby niepotrzebnie inwestycji nie robić.

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 27 marca 2014, 20:44

kupuj aku bo jak będziesz kombinował to się to gorzej może skończyć. CeBRy są wrażliwe na kiepski aku.

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 27 marca 2014, 21:23

Spoko. Akumulatorek juz zamowiony jutro odbiór. Zdecydowalem sie na 4ride bo ma najmocniejszy prad rozruchowy dobra cene i sporo dobrych opinii. W weekend zainstaluje aku i napisze czy pomoglo.

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 26 marca 2010, 23:16
Lokalizacja: kalisz
Pochwały: 1
Motocykl: FIREBLADE SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 27 marca 2014, 21:25

jak nie jestes pewny ze akumulator to podlacz go na przewody np.do odpalonego auta,moze cos z rozrusznikiem?

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 27 marca 2014, 23:07

U mnie też mała niespodzianka, ostatnio odpaliłem moto na parkingu przy zdemontowanym siedzeniu i zobaczyłem dym idący spod pokrywy modułu - okazało się, że wtyczka łącząca altek z regulatorem się stopiła w jedno, przewody aż czarne. Ciekawe, co będę musiał wymienić .... Aku [varta] i altek wymienione na nowe 2 lata temu, to miał być ich 3ci sezon. A wydawało się, że aku tak dobrze trzymał, odpalał dobrze, anwet po sprawdzeniu sprężania na cylindrach [gdzie trochę pokręcić trzeba] nie musiałem go ładować [pomimo samych dość krótkich przejazdów w tym sezonie póki co].

Czy jest możliwe, że ten cały problem zaczął się od zwarcia na tej wtyczce? Bo stopiła się bardzo
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 27 marca 2014, 23:32

bardzo czesto się zdarze że topi sie wtyczka, ale co teraz ci sie dzieje jaka pokrywa modułu ? jakiego modułu komputera? alternatora? regulatora? jaka tam pokrywa jest? bo rozumiem ze ta wtyczke naprawileś już jak trzeba to potopione. i co teraz jest nie tak?

Awatar użytkownika
 
Posty: 186
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 28 marca 2014, 19:34

Miałem na myśli pokrywę, którą trzeba odkręcić, by dostać się do modułu [ECM].

Niczego jeszcze nie robiłem, kabli nie wymieniałem. Dopiero parę dni temu zauważyłem, że co się dzieje i ejszcze nie było czasu, by to ogarnąć.
A szukać problemu zacząłem, bo motocykl w dolnych obrotach ledwo ruszał i po paru km jazdy obroty zgłupiały [zaczęły falować na wolnym biegu pomiędzy 2k a 2,5k same z siebie], a silnik zupełnie zmienił brzmienie - zaczął pracować jak dwurzędówka i zupełnie moc stracił. Po powrocie do domu sprawdziłem czy wyświetla jakiś błąd [kontrolka serwisowa po wsadzeniu zworki zapaliła się na stałe]. Odpaliłem go na chwilę i wtedy zobaczyłem właśnie dym idący od wtyczki altek-regulator].
Taka sytuacja :( zx którą będę miał czas zmierzyć się dopiero w przyszły weekend.
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 28 marca 2014, 22:50

no to trzeba na spokojnie wszystko ogarnąć nową wtyczkę, ewentualnie ładnie polutować kable na stałe, wszystko pieknie poizolować koszulkami termokurczliwymi, i odpalić na spokojnie z miernikiem w ręku i kontrolować poziom ładowania, żeby nie było sytuacji że zdechł regulator i puszcza w instalacje napięcie rzędu kilku dziesięciu voltów wtedy może być kaszana straszna bo i moduł jak i zegary mogą się sfajczyć i będzie wtedy drogo !

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości