Dzisiaj jest 13 maja 2024, 15:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 67
Rejestracja: 15 maja 2014, 22:58
Lokalizacja: stargard
Motocykl: Honda CBR 929 RR !!
Rok produkcji: 2000

problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 20:17

siemanko, mam problem po wymianie klocków oraz płynu hamulcowego, rozmontowałem całe zaciski najbardziej jak się dało wszystko elegancko poczyściłem poskładałem tak jak było zalałem nowym valvoline dot 4 Brake and Clutch Fluid , odpowietrzyłem i tu następuje problem ... przy wciskaniu setki razy dźwigni hamulca przód i tył nic się nie dzieje tzn z tyłu tłoczki się trochę wysuneły i stoją , nie chcą docisnąć klocków do tarczy aby zblokować koło jak się swobodnie kręci , a z przodu tłoczki nawet nie drgną, na dodatek i klamka z przodu i ten nożny chodzą jakby wgl płynu nie było ... co zrobiłem nie tak albo co CENZURA ??? pomocy !!

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 20:55

Źle odpowietrzyłeś układ :P skoro nie wiesz co jest, to moim zdaniem nie powinieneś sam hamulców robić bo to poważna rzecz...

 
Posty: 67
Rejestracja: 15 maja 2014, 22:58
Lokalizacja: stargard
Motocykl: Honda CBR 929 RR !!
Rok produkcji: 2000

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 21:14

zrobiłem to książkowo, zlałem całość, zalałem świerzy, odkręcona śrubka do odpowietrzania i dźwignia w ruch , jak leciał sam płyn bez pęcherzyków zakręciłem śrubkę od odpowietrzania zakręciłem zbiorniczek a tu lipa...

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 22:03

a jak juz odpowietrzyles i zakrecales korki spustowe/odpowietrzniki przy zaciskach to miales wcisniety hamulec? bo powinno to sie robic na wcisnietym hamulcu

 
Posty: 67
Rejestracja: 15 maja 2014, 22:58
Lokalizacja: stargard
Motocykl: Honda CBR 929 RR !!
Rok produkcji: 2000

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 22:18

tak, ale tłoczki w hamulcach nawet się nie ruszyły....

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 22:23

ale mi chodzi czy w trakcie zakrecania odpowietrzników trzymałes wcisniety hamulec? jezeli tak to cos zle zlozyles badz zle odpowietrzyles

Awatar użytkownika
 
Posty: 82
Rejestracja: 14 grudnia 2011, 20:11
Lokalizacja: Leżajsk
Pochwały: 3
Motocykl: pc25>sc57b>rj11>sc59>?
Rok produkcji: 2012

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 22:29

Rozwiązanie jest proste ;)
Na samym początku zacznij od odpowietrzenia pompy.
Robisz to samo,tylko popuszczasz śrubę od przewodu/przewodów przy pompie aż wyjdą bąbelki z powietrzem.
Później robisz normalną procedurę,czyli odpowietrzasz resztę układu poprzez odpowietrzniki w zaciskach :)

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 25 stycznia 2015, 22:39

,,zrobiłem to książkowo, zlałem całość, zalałem świerzy, odkręcona śrubka do odpowietrzania i dźwignia w ruch , jak leciał sam płyn bez pęcherzyków zakręciłem śrubkę od odpowietrzania zakręciłem zbiorniczek a tu lipa... ,,to jest prawidłowo odpowietrzony układ ? chyba nie :mrgreen: zalej pod korek zbiorniczek , nastepnie odkręć odpowietrznik aż sam popłynie płyn ,zakręć odpowietrznik ,klamka w ruch kilka razy pompuj, następnie trzymając klamkę wciśniętą odkręcasz odpowietrznik płyn popłynie to zakręcasz odpowietrznik cały czas trzymając klamkę powtórz tak z 4 razy i musi być odpowietrzone :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 26 stycznia 2015, 21:05

Ja jak przy wymianie przewodow hamulcowych mialem zapowietrzona pompe to zaciagalem strzykawka plyn przez zacisk i elegancko plyn przechodzil potem juz standardowo pompowanie klamka praktycznie caly zbiorniczek przepompuje zawsze i mam pewnosc ze jest dobrze odpowietrzone

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 26 stycznia 2015, 21:18

Najlepiej odpowietrza się maszyną pod ciśnieniem ,niema wtedy z niczym problemów tylko żaden producent nie robi takich zakrętek jak są w moto przy przednim hamulcu ,tył idzie bez problemu bo jest inny zbiorniczek . Niech kolega da znać czy prawdziwe odpowietrzenie pomogło ...

 
Posty: 30
Rejestracja: 23 lipca 2014, 20:34
Pochwały: 1
Motocykl: Honda 900RR Fireblade
Rok produkcji: 1999

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 05 lutego 2015, 00:16

rozpoławiałeś zaciski ??

 
Posty: 67
Rejestracja: 15 maja 2014, 22:58
Lokalizacja: stargard
Motocykl: Honda CBR 929 RR !!
Rok produkcji: 2000

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

Post » 05 lutego 2015, 19:05

wszystko już ok, po przelaniu ok 15 zbiorniczków poszedł gigant pęcherz powietrza i klamka momentalnie stwardniała


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości