Co do wału i panewek .
musisz wiedizeć że Wały są 4 klas od 1do 4 oraz panewki od A do D .
Najlpierw rozbierz silnik bo równie dobrze możę stukać uwalony kosz sprżeglowy lub uszkodzona pompa oleju .
Jak rozbierzesz silnik i okaże się że panewka jednak to złóż blok z powrotem i oddaj do pomiaru potpór wału . Jeśli są ok nie są uszkodzone i trzymają wymiary to możesz myśleć o wymianie wału z panewkami . Jeśli jednak są uszkodzone lub już poza wymiarem to zostaje ci tylko wymiana silnika . Ale jak coś to zobacz jakiej klasy masz wał oraz panewki i takie musisz kupić . Wał kup używkę o ile jest w mormie jego czopy a panewki możesz używane ale zalecam nowe . Sprawdź też czopy korbowodów bo tam tez panewki są różne i musisz dobrać odpowiednie .
Widzisz tak poza tematem . Ja kupiłem za niecałę 4 tys całą 929 właśnie z świecącą kontrolką ciśnienai oleju . Choć panewka się nie obróciłą i mógłbym to anrpawić to zwyczajnie uznałem że nie am to sensu i gonię ją na części .
Jak coś to się odezwij silnik jeszcze mi stoi