Dzisiaj jest 12 maja 2024, 19:56

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

CBR 929 Wał do wymiany? :(

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 15:45

Witam, mam cbr 929 z 2001roku i mam taki problem. Jak się moto nagrzeje to zapala się czerwona lampa, oraz kontrolka oleju, ale dopiero jak się nagrzeje silnik. Jak jest zimny to nic się nie pali, oraz jak dodaje gazu to gasną kontrolki, ale na równych obrotach po rozgrzaniu palą się te błędy i słychać, że coś stuka w silniku:( Olej dolałem i dalej to samo. Poczytałem trochę o tym i wszystko wskazuję na to że wał z panewkami do wymiany:( Chyba, że się mylę. Pomocy :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 15:53

jesli to panewka sie obrocila na wale to nie do wymiany wał tylko cały silnik, poczytaj sobie o remontach silników panewek na ile to starcza taki tanim kosztem remont.

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 15:56

No ale silnik odpala nie ma problemu z tym, a to nie można wymienić samego wału z panewkami? Sorry ale nie znam się :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 16:20

Oczywiscie ze mozna wymienic wał i panewki jednak musiałbys kupic nowy wał i komplet nowych panewek bo uzywanego nie dostaniesz napewno, nowy wał w ASO to 8573zl, komplet panewek moze koło 1000zl, i robota mechanika kolo 1500zl wiec to sie nie opłaca, niestety ale musisz szukac drugiego silnika najlepiej z gwarancja rozruchowa, jest chyba kilka na allegro to masz szczescie ze akurat wogole cos jest

http://allegro.pl/silnik-honda-cbr-900- ... 05589.html
http://allegro.pl/honda-cbr-929-rr-sc44 ... 35444.html
http://allegro.pl/honda-cbr-900-rr-929- ... 01280.html
http://allegro.pl/honda-cbr-929rr-fireb ... 28267.html
http://allegro.pl/honda-cbr-929-silnik-i5083205679.html
http://allegro.pl/silnik-honda-cbr-929- ... 88581.html

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 18:07

A nie mogę kupić wału kompletnego używanego? Czy może być jakiś problem póżniej z tym? No kupując używany silnik to co za różnica czy wymienię wał czy kupię inny silnik to używane i to. Czy jednać może się coś póżniej stać? A wały są do kupienie używane na allegro :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 18:15

no niby tak ale i tak musisz kupic komplet nowych panewek a uzywanego wału dobrego nie dostaniesz napewno nigdzie, chocby kosztowal takie wał 1000zł + komplet nowych panewek tez koło 1000zl + robota 1500zł no to sobie sam policz, niestety nie masz wyjscia jedynie drugi silnik, remont takiego silnika poprotu sie nie opłaca , przerabiałem to w SC33 i nie ma opcji, nikt Ci nie da gwarancji na remont w takim silniku, masz o tyle szczescie ze jest duzo silnikow no ale kasy trzeba troche dac niestety, jest na allegro silnik za 1200zł ze niby skrzynia biegow byla wymieniana ale nie ma kto tego poskładac , ale to tez roznie bywa , albo sprzedaj moto tak jak stoi z uszkodzonym silnikiem ale tez ciezko bedzie sprzedac

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 18:53

Raczej zdecyduję się na wymianę wału z panewkami:) Ale wały są na allegro z panewkami od razu. Słyszałem, że na używany wał nie można założyć nowych panewek, że jak używany wał to używane panewki a wał najtańszy na allegro 500zł :) Ale te błędy co mi się pokazują to oznacza, że panewka dostała tak? Bo kupie wał i się okaże, że to nie było to :P A co do sprzedania moto to nie sprzedam na pewno bo mam wszystko zrobione. W zeszłym roku wymieniłem opony, tarcze, klocki, łożyska, zestaw napędowy, olej w lagach i inne rzeczy moto było zrobione już na TipTop to wolę wymienić wał i wiem, że będzie latać, a nie chce kupić znowu coś i wymieniać po kolei jak tutaj już wszystko zrobiłem :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 19:12

Nie chce mi sie szukac ale kiedys na poprzednim forum byl fajny podklejony temat odnosnie panewek i wymian walow itp.
Z tego co tam bylo napisane i wiekszosc ludzi ktorzy robili takie zabiegi jak ty chcesz zrobic to jezdzilo to max 10tys km i panewa znowu padala.

Chodzi o to ze czesto jak silniki sie zacieraja to wal sie krzywi a szlify to gowniana robota to nie auto ze kreci sie do 6tys km wiec szybko to pada.
Kolejna sprawa ze z tego co pamietam to w fabryce do kazdego bloku byl dobierany wal i do walu panewki o roznej grubosci. Jeszcze kolejna sprawa to czy w bloku nic sie nie wykrzywilo od zatarcia panewki i walu.
Jak cos zle pisze to mnie poprawcie.

Ale jasna sprawa ze jak nie masz stu procentowej pewnosci czy to panewa to chyba jasne ze musisz oddac moto na diagnoze do dobrego mechaniora zanim wpakujesz tysiaka w remont. Zasada jest prosta jaka stosuje wiekszosc ludzi pada ci panewka ? Chcesz moto dla siebie do jazdy nie na handel to szukaj silnika.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 26 lutego 2015, 21:17

Wozik pisze:Raczej zdecyduję się na wymianę wału z panewkami:) Ale wały są na allegro z panewkami od razu. Słyszałem, że na używany wał nie można założyć nowych panewek, że jak używany wał to używane panewki a wał najtańszy na allegro 500zł :) Ale te błędy co mi się pokazują to oznacza, że panewka dostała tak? Bo kupie wał i się okaże, że to nie było to :P A co do sprzedania moto to nie sprzedam na pewno bo mam wszystko zrobione. W zeszłym roku wymieniłem opony, tarcze, klocki, łożyska, zestaw napędowy, olej w lagach i inne rzeczy moto było zrobione już na TipTop to wolę wymienić wał i wiem, że będzie latać, a nie chce kupić znowu coś i wymieniać po kolei jak tutaj już wszystko zrobiłem :)


Uzywany wał jak najbardziej mozna zastosowac, ale muszisz go dokladnie pomierzyc przed zamontowaniem. Sprawdza sie srednice czopow, ich owalizacje oraz czy wał nie jest krzywy. Dodatkowo musisz kupic komplet nowych panewek głównych jak i korbowodowych (tylko w ASO) gdyz sa one dobierane pod konkretne selekcje - czytaj rozmiar, wyrazony w tysiecznych czesciach mm - sa trzy takie selekcje, dla kazdego czopu wału, korbowodów, jak i dla kazdego osadzenia panewek w bloku - jest tyle mozliwosci ze nie ma szans trafic na idealnie pasujacy. Te silniki sa zlozone z bardzo duza precyzja i jak nie zrobisz jak fabryka nakazuje to szybciutko kleknie znów i kasa w błoto.

Awatar użytkownika
 
Posty: 69
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 19:38
Lokalizacja: Jankowice
Motocykl: Honda CBR 929RR Fireblade
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 27 lutego 2015, 15:50

Jestem uprzedzony do takich ludzi którzy chca robic remont w takim silniku, moze dlatego ze własnie takie SC33 kupiłem wczesniej z tylko wymienionymi panewkami oczywiscie sprzedawca o niczym nie powiedział i uwierz mi zadna przyjemnosc jak przy 180km/h bez ostrzezenia blokuje Ci sie tylne koło, jesli chcesz robic remont to przy sprzedazy poinformuj o tym kupujacego a napewno odwroci sie na pięcie i nie kupi od Ciebie moto nikt , bo to poprostu za chwile znowu sie posypie, poszukaj jeszcze dokładnie na necie bo chyba zbyt mało wiesz o remoncie takiego silnika, tez tak chcialem naprawic silnik w SC33 ale koszt naprawy wynosił tyle co uzywany silnik a i tak zaden mechanik u ktorego bylem nie dalby mi ani 1km gwarancji

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 27 lutego 2015, 19:08

Skoro mówisz, że może się koło zblokować i mechanicy Ci odradzali remont silnika no to pozostaje mi w tym roku tylko popatrzeć na niego, bo silnik około 3tyś kosztuje:( To trochę kasy jest, a moto chce zostawić. To muszę uzbierać kasę i na przyszły rok dopiero polatam nim bo sprzedawać go nie chce :) Myślałem, że Honda jest nie do zajechania bo wszyscy sobie chwalą, ale jednak to nie prawda..... Polatałem 1 sezon wymieniłem części za dobre 2tyś i teraz silnik padł......... A moto kupiłem w zeszłym roku od policjanta hehe. Widocznie nie miała lekkiego życia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 28 lutego 2015, 10:26

Wozik ja auta i motocykle kupuję za granicą bo w PL to już same ulepy do sprzedania zostają :P

P.S.
Na twoim miejscu najpierw zmierzył bym ciśnienie oleju.
Z prawej strony powinna być śruba od magistrali olejowej, nawet zwykły warsztat samochodowy powinien to ogarnąć.
Moto Psycho

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości