Dzisiaj jest 12 maja 2024, 22:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

CBR 929 Wał do wymiany? :(

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 28 lutego 2015, 11:28

Hehe to teraz ci coś powiem:) Moto miało malowane tylko czache i prawy bok reszta w oryginalnym malowaniu to ulepa akurat na szczęście nie mam:) A co do Niemców to zmienilem też auto na BMW 530d E60 kupiona w Niemczech i wyobraź sobie ze w auto wlozylem już z 4 tysiące a teraz mnie czeka wymiana sprzęgła w automacie co wyjdzie 3tysiace a niby auto z Niemiec:) I parę innych rzeczy jeszcze jest do wymiany to morał z tego taki ze nie ważne czy Polak czy Niemiec zależy jak kto dbał:) Brat kupił 300c z Polski i tylko wymienił świece oleje i filtry auto chodzi ładnie a kupione w Polsce: ) Z Moto muszę poczekać bo auto muszę zrobić bo jest ważniejsze od Moto hehe:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 28 lutego 2015, 13:42

Trochę schodzimy z tematu, ale nowe auta nie są tanie w eksploatacji zwłaszcza diesele.
W tamtym roku sprzedałem audi 320tys miało na blacie ja zrobiłem połowę tego w PL sprowadziłem kilka lat temu z Belgi.
Dbałem o nie ale i tak musiał bym włożyć teraz w same części zokoło 5 tys to wolałem tą kwotę zainwestować w nowsze i w dobrym stanie technicznym. :027:

A co do bladego ile nim najeździłeś zanim silnik padł?
Moto Psycho

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 28 lutego 2015, 14:48

Co do wału i panewek .
musisz wiedizeć że Wały są 4 klas od 1do 4 oraz panewki od A do D .

Najlpierw rozbierz silnik bo równie dobrze możę stukać uwalony kosz sprżeglowy lub uszkodzona pompa oleju .
Jak rozbierzesz silnik i okaże się że panewka jednak to złóż blok z powrotem i oddaj do pomiaru potpór wału . Jeśli są ok nie są uszkodzone i trzymają wymiary to możesz myśleć o wymianie wału z panewkami . Jeśli jednak są uszkodzone lub już poza wymiarem to zostaje ci tylko wymiana silnika . Ale jak coś to zobacz jakiej klasy masz wał oraz panewki i takie musisz kupić . Wał kup używkę o ile jest w mormie jego czopy a panewki możesz używane ale zalecam nowe . Sprawdź też czopy korbowodów bo tam tez panewki są różne i musisz dobrać odpowiednie .

Widzisz tak poza tematem . Ja kupiłem za niecałę 4 tys całą 929 właśnie z świecącą kontrolką ciśnienai oleju . Choć panewka się nie obróciłą i mógłbym to anrpawić to zwyczajnie uznałem że nie am to sensu i gonię ją na części .

Jak coś to się odezwij silnik jeszcze mi stoi ;)

 
Posty: 10
Rejestracja: 31 października 2008, 18:47
Lokalizacja: Węgrów/wa
Motocykl: VFR 800FI
Rok produkcji: 0

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 01 marca 2015, 16:45

Pamiętaj, że silnik po zatarciu będzie miał sporo różnej wielkości opiłków w środku. Na 90% pompa oleju może już być porysowana i też trzeba będzie ją wymienić. Cały silnik, a raczej wszystkie kanały olejowe trzeba dokładnie wyczyścić aby nie było późniejszej niespodzianki. Ogólnie rzecz biorąc - duże koszta. Jeśli zrobisz to ze sztuką jest szansa, że będziesz latał chociaż istnieje ryzyko, że coś się i tak może z**ać. Mojemu szwagrowi wczoraj w rn19 poleciały panewy bez wcześniejszych oznak (co prawda lekko motocykl nie miał). A silnik do r1 jak znajdzie za 4kzł to będzie miał dużego farta.

Zapytaj się tez mechanika, czy da Ci gwarancje na taką naprawę- to ważne!!!

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 02 marca 2015, 12:26

Już postanowiłem, że nie będę robić tego silnika tylko kupię inny pogadam z kolesiem jednym co ma motocykle czy by poszedł na to że ja mu dam swój silnik on załatwi mi 2 i coś mu dopłace:) A moto zrobiłem około 8tysiecy i się skończył:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 02 marca 2015, 13:21

Ciekawe czy masz prawdziwy przebieg czy moto mialo zawsze prawidlowy stan oleju i czy dobry olej byl zawsze lany bo zobacz czesto motocykle maja po 50tys przebiegu i czasami latane duuuzo na gumie i nic sie nie zaciera. Z reszta smiac mi sis chce jak widzw motocykle napisane przebieg 20tys km a zmienione tarcze napedy glowki ramy itp gdzie np u mnie oryginalny naped skonczyl sie przy 35 a jeszcze by pojezdzil nie halasowal itp. Tak samo glowka ramy czy sprzeglo jeszcze oryginal to samo lagi nie ciekna a czasami przygumuje. Wiec nie wiem jak trzeba karac moto zeby te wszystkie rzeczy sie skonczyly ponizej 20tys km. Ale znajac zycie przebieg nie jest prawdziwy w takim moto dlatego musiales wlozyc dwa tysie w serwis a teraz silnik klekl

 
Posty: 22
Rejestracja: 12 marca 2014, 08:06
Lokalizacja: Przyprostynia
Motocykl: Honda CBR 929RR FIREBLADE
Rok produkcji: 2001

Re: CBR 929 Wał do wymiany? :(

Post » 03 marca 2015, 00:11

Licznik wskazuje 49tys to nie wiem czy prawdziwy czy cofany. No trochę części wymienił m w Moto a jak zmieniałem zestaw napędowy to na zebatkach nawet nie była Marka napisana to już miał zmieniany :) A reszta też już była to wymiany 1 plus to taki ze nie jest złożony z kilku bo malowana tylko była czacha i prawy bok:)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości