Dzisiaj jest 12 maja 2024, 20:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 05 maja 2015, 19:53

Mam problem ze znikającym ładowaniem na ciepłym silniku.
Po uruchomieniu silnika, na zimnym silniku, jest poprawne ładowanie - około 14V. Nawet włączenie świateł mijania razem z drogowymi nie powoduje znacznych spadków. Próba robiona przy około 2...3k obrotów.

Na ciepłym silniku ładowanie na wolnych obrotach wynosi 12,1...12,2V. Przy około 3k obrotów ładowanie rośnie do poziomu około 13V. Po włączeniu świateł spada do 12,5V, dodając drogowe spada już poniżej 11V.

Stator nie ma przebicia do masy, pomiędzy żółtymi przewodami jest napięcie około 20V, a przy 3k obrotów rośnie do 60V (albo 70V - już nie pamiętam dokładnie).

W motocyklu mam nowy stator oraz sprawdzałem trzy różne regulatory napięcia - na jednych lepiej, na innych gorzej, ale nijak nie mogę zrobić, żeby na ciepłym mieć stabilne chociaż 14V.

Jakieś pomysły? :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 05 maja 2015, 20:18

Jak trzy regulatory miałeś podmień akumulator może on w pewnym momencie robi prawie zwarcie

 

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 05 maja 2015, 21:56

Z tego co mi wiadomo to masz za niskie napięcie międzyfazowe. Powinno ono wynosić dla 1100obr/min. około 26 - 30V.

I pytanie: co znaczy nowy stator?

1. Nowy, kupiony w sklepie, jeśli tak to jaka firma.
2. Przewijany, z odcinaną kostką i spowrotem dolutowaną.
3. Kupiony jako używka i wsadzony do pieca.

Pytam gdyż masz coś nie tak z kostką lub uwalony stator...ja miałem międzyfazy około 19V dla jałowego biegu i po dokładnych oględzinach zjarane były dwa uzwojenia ze statora a do tego niesprawna był jeszcze kostka - grzanie się kabli od altka.

Po przewijce altka teraz jest 27V...i kabelki te żółte - zimne...

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 07:19

Ogólnie całą sytuację odkryłem przypadkiem, po prostu z ciekawości podpiąłem miernik pod akumulator, żeby sprawdzić ładowanie, i wyszło tak jak pisałem. Motocyklem zrobiłem już ponad 1000 kilometrów i nie miałem sytuacji, że padł w trasie, lub że nie chciał zapalić. Dlatego nie wiem, na ile warto się tym przejmować. Faktem jest, że jednak 12V to nie 14V, a przecież tyle powinno być. Wolę nie jeździć z niedoładowanym akumulatorem.

Akumulator też jest nowy.

Stator jest nowy, ze sklepu, firmy nie pamiętam. Ale jak rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, to mówił że tego statora nie podejrzewa o to, żeby był wadliwy bo jest dobrej firmy.

Ale najdziwniejsze jest to, że ładowanie znika TYLKO na ciepłym silniku. Na zimnym jest OK.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 07:49

Ja bym podpiął miernik tak żeby z nim pojeździć.
Wydaje mi się że ładowanie w trakcie jazdy częściej jest niż go nie ma bo inaczej byś nie pojeździł.
Jeszcze opcja z ładowarką automatyczną, podłączasz po zgaszeniu motocykla i patrzysz jak doładuje w 5 min to jest OK nie ma braków w naładowaniu.
Moto Psycho

 

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 10:58

Na Twoim miejscu nie bagatelizowałbym tego problemu z ładowaniem ,,na ciepło,, gdyż w trasie po zatrzymaniu już możesz nie odpalić maszyny.

Poza tym źle to działa na regler.

Ja przyjrzałbym się dokładnie kostkom na trasie ładowania a zwłaszcza tej co jest najbliżej pieca.
Sprawdziłbym też żółte kabelki jak wcześniej pisałem - czy się nie grzeją.

Jak u siebie skończyłem ,,zabawę,, z elektryką to parę razy przed i po trasie sprawdzałem ładowanie i zawsze miałem i mam ponad 14V bez i ze światłami.

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 11:52

Właśnie nie chcę bagatelizować - stąd moje pytanie tutaj na forum :)

 

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 18:09

To na początek aby wyeliminować altek zrób pomiar międzyfaz na zimnym i ciepłym piecu.

Powinieneś mieć na wolnych obrotach /1.1 kilo/ co najmniej 26V i muszą być we wszystkich kombinacjach jednakowe.
Piec ma być rozgrzany do takiej temperatury jak wtedy zauważyłeś nieprawidłowości w ładowaniu.

PS - Nie podejrzewam wadliwości magnesów ale jest też to możliwe w b. małym stopniu...

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 06 maja 2015, 20:07

Dzięki, za rady. Postaram się w weekend zrobić pomiary i zobaczymy co z tego wyniknie :)

Ale jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły - piszcie śmiało :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 09 maja 2015, 13:38

Uszkodzony okazał się stator. Na wolnych obrotach miałem następujące pomiary: 1,5V; 16V; 14V.

Po niedzieli powinien być nowy stator, po montażu się okaże czy oprócz niego coś jeszcze trzeba wymienić.

Ale to dziwne, bo to oznacza, że stator wytrzymał tylko kilka miesięcy - był wymieniany na nowy w tamtym sezonie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 18 kwietnia 2015, 17:33
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Honda CBR RR 929
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z ładowaniem na ciepłym silniku

Post » 17 maja 2015, 20:51

Po naprawie statora jest OK.


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości