Dzisiaj jest 02 maja 2024, 00:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dla speców od mechaniki

Naprawa silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 6
Rejestracja: 23 lutego 2011, 10:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: 929 RR
Rok produkcji: 2000

Dla speców od mechaniki

Post » 20 listopada 2015, 23:49

Witam, niedawno kupiłem silnik do 929. Okazało się ze po próbie ciśnienia na 1 2 3 4 cylindrze wyszło odpowiednio 8 6 10 10. po próbie olejowej wyszło 14 12 (olej wlewany byl tylko do 1 i 2 ). Pojawia się pytanie, co dalej? W starym silniku korbę wyrwało. Czy mogę przełożyć stary cylinder do "nowego silnika" wraz z tłokami pierścionkami, nie zmieniając panewek wału? Czy lepiej wykonać szlif 1 2 i ewentualnie 3 4 cylindra i dobrać tylko pierścionki ewentualnie pierścionki i tłoki??
Dodzik

 
Posty: 90
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 15:50
Lokalizacja: Zamość
Motocykl:

Re: Dla speców od mechaniki

Post » 20 listopada 2015, 23:57

Dużo roboty roboty ale da radę

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

 
Posty: 90
Rejestracja: 25 sierpnia 2013, 15:50
Lokalizacja: Zamość
Motocykl:

Re: Dla speców od mechaniki

Post » 21 listopada 2015, 00:02

sky pisze:Dużo roboty roboty ale da radę

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze może byc taka sytuacja że silnik długo stał nie odpalany i pierścionki zlapalo

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Dla speców od mechaniki

Post » 21 listopada 2015, 16:11

Niestety, takiego mixa nie da rady zrobic. Blok silnika musi byc wymieniany kompletny - gdyz gora i doł jest obrabiana w fabryce jako jeden element i nie ma pozniej mozliwosci wymiany tylko jednej połówki. W tym wypadku do wymiany albo kompletny blok + tłoki. Lub ewentualnie nowe tłoki i szlif gładzi - kosztowna sprawa. Jesli masz endoskop zajrzyj do cylindrow, te silniki maja tendencje do powstawania rys na powierzchni gładzi i to jest najpewniej powodem niskiego cisnienia.


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości