It is currently 18 November 2025, 04:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Zerwane ogniwko łańcucha DID?!! Czy można skracać łańcuch??

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 27
Joined: 27 January 2009, 13:04
Location: Busko
Motocykl: Honda 929
Year production: 2000

Zerwane ogniwko łańcucha DID?!! Czy można skracać łańcuch??

Post » 11 May 2009, 10:47

Witam!! Wczoraj latałem troszke na kole po opadnieciu i po ponownym rozpędzaniu motocykla zerwała sie jedna strona ogniwka. Mam problem nie wiem czy mozna łaczyc ponownie łancuch np. dokupionym nowym ogniwkiem łaczącym?? Jak lepiej radzicie rozkuc łancuch o dwa ogniwka stare i zakuc bez kupionego ogniwka łaczacego czy nowym ogniwkiem??Prosze o wasze porady bo to jednak łancuch jedna z najwazniejszych czesci motocykla odpowiedzialnej za moje bezpieczenstwo. Pozdrawiam wszystkich.. :)

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 11 May 2009, 11:09

mozesz polaczyc bez problemu

zerwane ogniwo musisz wywalic, kupujesz ogniwo laczace do twojego typu lancucha i zakuwasz na nowo

koszt ogniwa to okolo 15-20 pln
zakuwarka 260 pln

zastanowilbym sie jedynie czy lancuch ktorego uzywasz nie wymaga wymiany lub czy nie jest za slaby skoro peklo ogniwo, byc moze do twoich wyczynow potrzebujesz mocniejszego napedu
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

User avatar
 
Posts: 27
Joined: 27 January 2009, 13:04
Location: Busko
Motocykl: Honda 929
Year production: 2000

Post » 11 May 2009, 15:51

jeszcze mam jedno pytanie fabiq jak lepiej zakuc ogniwem laczacym nowym czy rozkuc stare i starym ogniwem??

 
Posts: 204
Joined: 21 September 2008, 10:30
Location: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Year production: 0

Post » 11 May 2009, 15:54

Mareski84, masz klego wielkie szczescie ze zauwazyłes to ... ja niemiałem takiego szczescia... a i czasem nie kupuj zakowki jakiejs badziewnej typu YBN CENZURA ta firma powinna produkowac łancuchy do rowerow i to damskich....

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 11 May 2009, 17:01

Mareski84, zadajesz dziwne pytania, lancuch sam z siebie sie juz rozlecial a ty pytasz czy mozna stare ogniwo laczace rozkuc i jeszcze raz uzyc?! inna sprawa ze nie wyobrazam sobie rozebrania zakutej juz zakuwki i zakucia jej na nowo to jest jednorazowka

kup nowe ogniwo laczace, dostepne w sieci intermotors i wielu innych sklepach od reki

starego laczenia nie ruszaj, skoro bylo dobre to po co je grzebac
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posts: 63
Joined: 24 August 2008, 19:59
Location: Praszka
Motocykl: Honda CBR 900 RR3
Year production: 2003

Post » 11 May 2009, 18:32

Jeśli łańcuch ma już swój przebieg to nie kombinuj i kup nowy zestaw napędowy. Możesz go zakuwać jeśłi jest jeszcze "świeży", ale skoro sypie się jak piszesz wyżej, to wniokuje, że chcesz zastosować półśrodki. Odpuść sobie jeśli tak jest, bo przy ewentualnym zerwaniu łańcucha koszty naprawy wzrastają 2 a niekiedy 3-krotnie. Nie ma sensu oszczędzać na tym podzespole.

User avatar
 
Posts: 272
Joined: 25 January 2009, 10:45
Location: pomorze
Points: 1
Motocykl: gazela, SC33 :)
Year production: 0

Post » 11 May 2009, 18:53

Ani na własnym życiu :) Jaką masz pewność że nie pęknie w innym miejscu ?

User avatar
 
Posts: 468
Joined: 05 March 2009, 19:59
Location: Warszawa/Lublin
Points: 1
Motocykl: było cbr954rr & sc59 jest sc57b i K4
Year production: 2007

Post » 11 May 2009, 20:31

a ja bym myślał o nowym napędzie...

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 11 May 2009, 20:44

Niezle jak sam z siebie sie rozpada, skad masz pewnosc ze jak zakujesz nowym ogniwem to w innym miejscu cos z niego nie odpadnie. Na napedzie nie ma co oszczedzac, o czym doswiadczyl moj kolega kiedy trzeba bylo kupic opone, prostowac felge i wymieniac skrzynie biegow, sila byla tak ogromna jak lancuch zawinal sie na malej zebatce ze wyrwalo dwa zeby z zebatki pierwszego biegu.

User avatar
 
Posts: 27
Joined: 27 January 2009, 13:04
Location: Busko
Motocykl: Honda 929
Year production: 2000

Post » 13 May 2009, 19:52

Witam ponownie !! Postanowilem kupic nowy łańcuch bez zebatek bo zębatki igla, malo co wytarc czy skrzywien na bok.Postanowilem zainwestowac podobno w troche lepszy łancuh tez tej samej firmy jaki mialem DID model 50 VAB, kupilem tez DIDA tylko oznaczenie 50 VM Gold podobno jakis superwzmocniony ;) . Znacie sie na łańcuchach?? czy jest to prawda o tych wytrzymalosciach?? Koszt samego łańcucha 380zl z przesylka.

 
Posts: 63
Joined: 24 August 2008, 19:59
Location: Praszka
Motocykl: Honda CBR 900 RR3
Year production: 2003

Post » 13 May 2009, 21:56

Będzie dobry, ale moim zdaniem powinienneś zmienić cały zestaw. Nowy łańcuch się może zbyt szybko wyciągnąć do zużytych zębatek, albo zniszczą się zębatki do nowego łańcucha. Ja bym zmienił komplet, koszt zębatek nie jest już taki duży.

 
Posts: 556
Joined: 25 March 2008, 20:25
Location: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Year production: 0

Post » 14 May 2009, 00:22

Nowy lancuch nowe zebatki! ja mam tez dobre i zmienilem na nowe jak kupilem lancuch, za zebatki dasz 150zl za lancuch dales 380zl chcesz teraz cos CENZURA przez ta marna oszczednosc?

Next

Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests