Dzisiaj jest 13 maja 2024, 13:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

czerwona kontrolka co jest ???

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Polska
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 15 kwietnia 2010, 12:35

dzięki za pomoc! czy moglibyście mi napisać dokładnie gdzie ten kabelek się znajduje bo nazwa airboks - jest dla mnie obca! Z góry dzięki:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 kwietnia 2010, 13:07

Airbox - to ta skrzynka w której znajduje się filtr powietrza... znajduje się pod bakiem. Żeby sie dobrać do IAT sensorka musisz podnieść bak (odkręcić kanapę kierowcy odkręcić śróby baku z przodu i z tyłu-pod kanapą, odchylić bak do góry, w ten sposób nie będziesz odkręcać przewodu paliwowego) IAT znajduje się "prawy dolny róg" airboxa załączam obrazek mam nadzieje że dość zrozumiale opisałem ... Aha jeszcze jedno obok IAT znajduje się MAP sensor (z tego co pamiętam poniżej IAT) i z nim trzeba delikatnie, kiedyś na forum był wątek że komuś motor kaprysił i okazało się że miał poluzowaną kostkę od MAP sensora (więc lepiej za w czasu na to zwrócić uwagę). Jak już dokopiesz się do IAT to wypnij kostkę, przeczyść styki/psiknij jakimś kontakt spreyem (powinno pomóc), dodatkowo wypadałoby sprawdzić sam czujnik. To jest czujnik rezystancyjny (zmiana temperatury powoduje zmianę rezystancji/oporu czujnika), więc bierzemy zwykły multimetr (jak nie mamy w praktikerze można kupić za +- 20zł) ustawiamy na funkcje pomiaru oporu (rezystancji) i przytykamy do styków czujnika, wg serwisówki dla temperatur 20-30^C rezystancja czujnika powinna być w granicach 1-4 kOhma. Jeżeli okażę się że czujnik jest OK (jego rez mieści się w podanych granicach) oraz przeczyszczenie/sprawdzenie kostki nie da efektu - dalej dioda będzie blinkać 9 razy, oznacza to, że jest problem z obwodem tego czujnika bądź z ECU, w serwisówce jest opisana dalsza procedura ale mama nadzieje że nie będzie ona potrzebna :D Udanej diagnostyki. Pozdrawiam :diabel:

PS. A skąd koleżanka do nas pisze ? hihi:
Załączniki
iat_sensor.gif
iat_sensor2.gif
iat_sensor2.gif (9.79 KiB) Przeglądany 4704 razy

Awatar użytkownika
 
Posty: 41
Rejestracja: 17 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Grójec
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 2006

Post » 15 kwietnia 2010, 13:53

Orzech jesteś zajebistyyyyy..... :brawo: ,obadałem swój problem tak jaku koleżanki błąd 9 ,zerknąłem w serwisówke, ale Twoje objaśnienia są wyczerpujące i zgodne z nią (tylko po Polsku :D ) także jak wróce to biore się za robote. Mam nadzieje że u mnie i u koleżanki są to tylko problemy z kontaktem w złączce.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Kwi 15, 2010 7:40 pm ]
U mnie już zrobione, czas pokaże czy to był niekontakt w złączce. Dodatkowo zresetowałem komputer żeby zapomniał o błędzie
sc57b + Accord i-CTDi Sport

 
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Polska
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 17 kwietnia 2010, 15:36

Hej! Dzięki za super opis. Teraz to jestem w domu:) ale zanim zacznę to naprawiać to mam jeszcze jedno pytanko; mianowicie - Czy może by tak, że komputer nie czyta mi urządzenia - power commander??? i też błyska na 9 razy? czy to ma coś wspólnego? pytam dlatego,że te urządzenie było dodatkowo zamontowane ale nie wbite w pamięć motoru! Czy to ma jakiś związek? Pytam dlatego bo widzę, że jesteście obstukani w tych sprawach:) Ja wcześniej miałam NSR 125 ale to troszkę za słabe:)
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź!
PS. A piszę z Wielkopolski ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 25 marca 2010, 20:31
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: fireblade 929
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2010, 16:10

ze 125 na 929 ?;>

imponujące ;D

Pozdrawiam.

 
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Polska
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 17 kwietnia 2010, 21:00

A dlaczego nie? Co w tym dziwnego?
Skoro lubię ścigacze to nie jest problem z małego wsiąść na duży!
Poza tym jest super! Uwielbiam moją CBR 929 :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2010, 21:09

Paulina pisze:Poza tym jest super! Uwielbiam moją CBR 929 :)


I tak trzymaj :brawo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 39
Rejestracja: 25 marca 2010, 20:31
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: fireblade 929
Rok produkcji: 0

Post » 18 kwietnia 2010, 11:57

hehe :D imponujące bo tez miałem nsr125 i teraz też uwielbiam swoje 929 ;D ale po drodze uwielbiałem jeszcze cbr 600 ;D

czyli z różnic : 600tka a przede wszystkim PŁEĆ! :D łał! ;D
pozdrawiam Twój temperament ;D :diabel2:
pozdro!

 
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Polska
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 18 kwietnia 2010, 14:27

Wiesz, każda kobieta lubi co innego :P

Ja kocham ścigacze! Jeździłam troszkę banditem ale ktoś kiedyś mi powiedział jak już chcesz coś kupić to kup Hondę! No i tak wyszło; wybrałam CBR 929RR!

A wracając do tematu - odpowiecie mi na wcześniejsze pytanie? Z tym urządzeniem power commander?

pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 19 kwietnia 2010, 07:56

Raczej mało prawdopodobne bo power commander nie wpina się w tą kostkę...A swoją drogą jak by był popsuty moto by chodził tak samo,lub gorzej a ruchome led w nim by nie świeciły. :piwo:

 
Posty: 9
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 10:06
Lokalizacja: Polska
Motocykl: Honda CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 19 kwietnia 2010, 16:44

Hej:)

Mam jeszcze jedno pytanie, czy mogę jeździć motorem mimo to, że mruga ona 9 razy? Bo jak na razie to chodzi bez zarzutów, tyle,że mryga. Pytam ponieważ nie chce żeby od tego mrugania zrobiło się coś gorszego:(

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 20 kwietnia 2010, 08:48

Jeśli normalnie chodzi to tak,możliwe że wystarczy samo skasowanie błędu a czujnik może byc ok...

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości