Airbox - to ta skrzynka w której znajduje się filtr powietrza... znajduje się pod bakiem. Żeby sie dobrać do IAT sensorka musisz podnieść bak (odkręcić kanapę kierowcy odkręcić śróby baku z przodu i z tyłu-pod kanapą, odchylić bak do góry, w ten sposób nie będziesz odkręcać przewodu paliwowego) IAT znajduje się "prawy dolny róg" airboxa załączam obrazek mam nadzieje że dość zrozumiale opisałem ... Aha jeszcze jedno obok IAT znajduje się MAP sensor (z tego co pamiętam poniżej IAT) i z nim trzeba delikatnie, kiedyś na forum był wątek że komuś motor kaprysił i okazało się że miał poluzowaną kostkę od MAP sensora (więc lepiej za w czasu na to zwrócić uwagę). Jak już dokopiesz się do IAT to wypnij kostkę, przeczyść styki/psiknij jakimś kontakt spreyem (powinno pomóc), dodatkowo wypadałoby sprawdzić sam czujnik. To jest czujnik rezystancyjny (zmiana temperatury powoduje zmianę rezystancji/oporu czujnika), więc bierzemy zwykły multimetr (jak nie mamy w praktikerze można kupić za +- 20zł) ustawiamy na funkcje pomiaru oporu (rezystancji) i przytykamy do styków czujnika, wg serwisówki dla temperatur 20-30^C rezystancja czujnika powinna być w granicach 1-4 kOhma. Jeżeli okażę się że czujnik jest OK (jego rez mieści się w podanych granicach) oraz przeczyszczenie/sprawdzenie kostki nie da efektu - dalej dioda będzie blinkać 9 razy, oznacza to, że jest problem z obwodem tego czujnika bądź z ECU, w serwisówce jest opisana dalsza procedura ale mama nadzieje że nie będzie ona potrzebna
Udanej diagnostyki. Pozdrawiam
PS. A skąd koleżanka do nas pisze ?