Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 15:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Naprawa skrzyni biegów

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2008, 22:42
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: sc59
Rok produkcji: 0

Post » 01 maja 2008, 22:52

Jeśli wiadomo o co bangla to 12h roboty ze wszystkim... Kostki wszystkie (nie licząc 2ch) są inne i nie można sie pomylić. W niektórych 954 i 929 przy około 15 tys. przebiegu już 4ty bieg wyskakiwał. Mam jedną skrzynie od 954 z tym błędem, spowodowane jest to serią "krzywych" wodzików(miały nieprostopadłe otwory do ośki i pracowały pod kątem ścierając się)... Jeśli wymieniacie tryby na jakieś od 954 trzeba to robić parami bo zębatki od 929 mają 5 zabieraków a 954 - 4...

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 21 lipca 2008, 22:18

Witam.

No i sie stało skończył się 2 bieg w mojej CBR :(
Zaczeło sie od tego,że na lotnisku w Modlinie rwałem ja z gazu z podnóżków (2-bieg) na gume, zaczeła sie podnosic i nagle szybki wzrost obrotów i powrót do normalnych trwało to ok 1 sek (to wyglądało tak jak bym musnął klamke sprzęgła). Póżniej próbowałem jeszcze kilka razy i to samo. Na poczatku pomyślałem, że to coś ze sprzęgłem ale zauważyłem, że jadąc na 2 odkręcałem ostro manete z niskich obrotów to przy ok 5 tyś działo się tak jak podczas podnoszenia a póżniej znowu przy ok 9 tyś. Kilka dni póżniej lece na 1 na gumie spadam, wbijam 2, daje gazu i wyskoczyła, już wiedziałem co sie CENZURA. Przy redukowaniu z 3 na 2 nie wypada bieg do puki hamuje silnikiem, tylko dodam gazu odrazu wypada. Przebieg 44tyś.

Teraz pytanie bo przejrzałem forum i nic nie znalazłem.

Czy ktoś wie co prawdopodobnie siadło, jakie mniej więcej są koszty naprawy jestem zwolennikiem wymiany na nowe cześci bo zamierzam jeszcze nim troche polatać (używana skrzynia ok 800pln na allegro ale nie wiadomo czy za chwile nie będzie to samo) i najważniejsze, czy ktoś mógłby napisać jak dostać się do skrzyni. Czy rzeczywiscie musze rozbierać cały silnik??

Szczerze to się troche podłamałem :( :( :(
Zbyszek

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 07 kwietnia 2008, 18:09
Lokalizacja: Wołomin
Motocykl: CZ,MZ,WR,CBR
Rok produkcji: 0

Post » 21 lipca 2008, 22:39

Zbychu nic sie nie łam :)
2ka ci nie potrzeban ucz sie wolnej gumy ;)
pozdro :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 lipca 2008, 18:54

Rozumiem, że brak odpowiedzi spowodowany jest wakacjami i okresem urlopowym :)
Zbyszek

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 28 lipca 2008, 21:02

cena nowych kół zębatych z wodzikiem pochłonie ok 1200 pln. Używkę da się pomierzyć i sprawdziś w/g manuala oraz wizualnie. Wymiana skrzyni to wyciągnięcie silnika niestety. Jak dwója wylata to skrzynka lipna niestety :?
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 29 lipca 2008, 13:39

cziken929, Ok, dzięki za odpowiedz ale mam jeszcze kilka pytań.

1. Czyli musze kupić koła zębate 1go i 2go biegu + wodzik ??
2. Musze rozbierać cały silnik tzn. głowica, rozrząd, ukł. korby-tłok żeby dostać się do skrzyni ??
3. Masz może dobrą skrzynie używaną i czy dałbys rade mi to zrobic i jaki byłby koszt i czas takiej naprawy. W dzień da rade to zrobić, chodzi o to ze jestem spod Warszawy??
Zbyszek

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 29 lipca 2008, 21:47

trzeba najpierw wyciągnąć skrzynię i dokładnie obejrzeć, ale bardziej sensowne i opłacalne jest kupienie drugiej używanej DOBREJ skrzyni, której ja nie posiadam. Zmienia się oba zazębione na stałe koła drugiego biegu na wałku sprzęgła i zdawczym, pewnie wodzik tyz-:)) Silnik z ramy out i rozbierasz tylko dół silnika co na szczęście nie implikuje kosztów uszczelek takich jak pod głowicę (ok 250 pln) Czas naprawy to dwa pełnutkie dni za które cza u mnie wybulić pińcet zlotych :mrgreen:
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 29 lipca 2008, 21:54

cziken929 pisze:cza u mnie wybulić pińcet zlotych
dobra cena
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 29 lipca 2008, 22:12

Kolega z Warsaw to jak zechce wpasc to trzeba opuscic na busa w obie strony i wahe do moto w obie strony :wink:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 12
Rejestracja: 01 maja 2008, 22:42
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: sc59
Rok produkcji: 0

Post » 03 sierpnia 2008, 22:57

Jak ktoś byłby chętny, to mogę również za 5 banknotów nominał 100 PLN zrobić taką operację w bydgoszczy ;] Zrobiłem 2 skrzynie w 929. Jedna moja, z używanych części składana i już 10 tys. zrobiła no i narazie masło. Najlepiej kupić kpl. z wałkiem sterującym wodzikami. W jednym przypadku był on wyszczerbiony przy 2gim biegu i też nadawał się do wymiany. Skrzynie do fajera w dobrym stanie ze wszystkim kupiłem za 300 PLN'ów. Jak sie nie znasz to lepiej oddać komuś, jak troche masz pojęcie możesz zawieźć komuś sam silnik i drugą skrzynie, wtedy robocizna wyjdzie troche taniej ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 07 sierpnia 2008, 21:15

Panowie dzięki za cenne wskazówki.
Jeśli się zdecyduje to podjade do Ciebie cziken929, bo mam bliżej i chyba droga lepsza. Zamierzam robić skrzynie dopiero na jesieni na koniec sezonu bo teraz mi szkoda pogody, popytam ile kosztowały by nowe części bo chce to zrobić raz a pożądnie ale jak wyjdzie jakoś strasznie dużo to kupie urzywke.

Pozdrawiam.
Zbyszek

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 sierpnia 2008, 10:03

nie opłaci się montować nowych części do skrzyni. Jedno koło zębate to koszt około 500 pln, do tego wodziki i bęben hehe to cios dla portwela straszny :mrgreen:
wciąż zajmuję się serwisem

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość