Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 10:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z przednim zawieszeniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Problem z przednim zawieszeniem

Post » 06 maja 2010, 09:14

Witam.
Mam taki problem, moz ektos pomoże.
Powyżej prędkości 150 km/h dostaję wibracji na przednim zawieszeniu, poniżej tej prędkości spokój. Zaczyna mi też drgać kiera przy bardzo ostrym hamowaniu, przy spokojniejszym spokój i cisza. Dodam że opona zmieniona, koło wyważone, wymienione łożysko główki ramy, łożyska w kole. Przejechane mam już 58000 km i gościo mi powiedział że może panewki w lagach są już wykończone. I pytanko czy to przy tym przebiegu jak najbardziej tak czy może coś innego jeszcze być ?
Dajcie jakieś podpowiedzi.
pozdro.

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2010, 10:06

niewydaje mi sie zeby to panewki na lagach.Chyba ze ktos to mlotkiem i wielkim srubokretem wymienial ale wtedy zawieszenie by ci pracowalo nieprawidlowo i mysle ze zauwazylbys ze cos jest nie tak.Napisales ze zmeiniles opone??Moze byc to wada fabryczna opony lub kupiles uzywke a one czasem tak maja.Kolo mozesz wywazyc perfekt ale jakis maly guz lub inny wynalazek bedzie ci powodowal takie zachowanie.
Chcialbym tez napomknac o tarczach hamulcowych.Moze masz ktoras skrzywiona??Moze ostatnio jezdziles ostrzej i wpadles gdzies w kaluze albo cos takiego.Znajomemu tak sie w f4i wygiela tarcza ze przy nastepnym hamowaniu poporstu mu pekla i koles poszedl w maliny rotfl2:
Glowke ramy i lagi bym wstepnie odrzucil.Skupil bym sie raczej na przednim kole,jego ulozyskowaniu i dokladnie obejrzal opone.Na probe niech ci zaloza inna albo zglos reklamacje i wtedy zaloza ci 2

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2010, 10:51

No właśnie na wcześniejszej oponie było tak samo dlatego między innymi opona jest zmieniona i objawy są takie same. Co do tarczy hamulcowej to też bym wykluczył bo w czasie kiedy mam więcej niż 150 km/h nie dotykam klamki a wibrację są. Miałem kiedyś skrzywioną tarczę i została zmieniona a objawy były inne raczej związane tylko z wciskaniem klamki hamulca mocnie lub słabiej i takie były wtedy wibrację mocniejsze lub słabsze. A teraz stawiałbym na coś w zawieszeniu albo może w ułozyskowaniu tylko już mi pomysłów brakuje.

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2010, 11:17

tarcza skrzywiona moze powodowac takie wibracje na kierze bez dotykania klamki hamulca.Wez motor pod reke poprowadz jakis kawalek,mysle ze uslyszysz jesli nierowna bedze tarcza bo wtedy nierowno bede klocki przycierac.Zawiecha tlumi gora dol nie wiem czy to mozliwe ze do 150 byloby ok a powyzej zle.Przeciez przy obojetnej jakiej predkosci lagi maja sie chowac lub prostowac.moze masz na glowce ramy nieskrecone lozysko albo niedokrecone polki??Sprawdz wsyztsko przy przednik kole.Ale jesli to juz przed wymiana tego wsyztskiego co pisales bylo to ja z uporem maniaka stawiam na kolo.Jesli nie opona to moze felga byc podbita gdzies??Mozesz nawet tego nie zauwazyc golym okiem.Musialbys zdjac kolo i na maszyne rzucic i zobaczyc.Jesli wymieniles tyle rzeczy i tarcze sa ok to moze felga ci bic delikatnie na boki.Wtedy jak przy ponad 150 wcisniesz klamke to napewno byc to o wiele bardziej odczuwal.Naprawde lagi to ostatnia rzecz jaka bym sprawdzal.Moze ktos znajomy ma 929 to wtedy sobie zmien cale kolo z przodu i zobaczysz.Albo jedz do wulkanizatora niech ci wrzuci kolo na maszyne i przyjrzyj sie czy nie ma bocznego bicia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 06 maja 2010, 18:10

DOMEL, dzięki za sugestie. Moto przetaczałem i nie słychać aby tarcza ocierała mocnie w którymś miejscu. Co do felgi to też bym wykluczył bo nigdzie nie leżałem a tym moto to tylko ja jeżdżę a wcześniej było wszystko ok. Sprawdzę jeszcze dzisiaj czy mam dobrze półki przykręcone bo już mi pomysłów brakuje. A jeszcze pytanie, czy jakby mechanik wymienił mi tylko w jednej ladze olej a w drugiej pozostawił stary to może się coś takiego dziać ?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 06 maja 2010, 20:28

jezeli drgania sa wylacznie przy hamowaniu to tarcze jezeli wylocznie przy duzej predkosci to bardzo mozilwe ze zle jest wywazone kolo,wiec rozpedz moto do np 200 i zobacz co sie dzieje czy przy hamoiwanu czy bez hamowania jezeli bez hamowania oderwij odwazniki sprobuj ponownie jezeli wylacznie przy hamowaniu obstawiam tarcze ;)

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 06 maja 2010, 20:50

jacko, Sprawdz sobie ustawienie amortyzatora czyli dokręć wszystkie regulacje i odkręc po tyle samo w każdej ladze :)
I takie zachowanie to raczej opona ... Ale może wyważenie pomoże :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 07 maja 2010, 11:26

Dzięki wszystkim za rady, koło i opona jest oki, tarcza też. Półki wczoraj sprawdziłem i też są dokręcone dobrze, jedynie co to może ta regulacja zawiechy bo rzeczywiście było trochę inaczej na jednej i drugiej tylko że nie były to duże różnice ale dzisiaj wieczorkiem siądę i sprawdzę podczas jazdy.
Jeszcze ponawiam pytanie, czy jak mechanik mi wymienił tylko w jednej ladze olej a w drugiej nie to czy może być to przyczyną do takiego stanu rzeczy ?
Pytam dlatego bo mnie ostatnio mój mechanik w h.ja zrobił i straciłem do niego zaufanie.
No i będę szukał drugiego bo do niego już nie pojadę.

 
Posty: 118
Rejestracja: 01 stycznia 2010, 17:59
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 2
Motocykl: Obecnie brak (wypadek;/)
Rok produkcji: 0

Post » 07 maja 2010, 11:37

moj znajomy miał problem w f4 podobny do Twojego...i okazało się że w jednej ladze było za dużo oleju :D
nie znam się za dobrze :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 269
Rejestracja: 06 lipca 2007, 08:32
Lokalizacja: Komarówka
Motocykl: CBR929RR
Rok produkcji: 0

Post » 07 maja 2010, 16:45

No i nie sprawdzę dzisiaj sprzęta bo sie rozpadało na dobre :-(
KKamiloXX, to co napisałeś potwierdzało by moją teorię na temat wymiany tylko w jednej ladze i ewentualnie mogłaby powstać różnica w ilości oleju między jedną a drugą lagą.
Jak ktoś ma jeszcze jakąś teorię to zapraszam do podzielenia się informacją.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 07 maja 2010, 18:13

wymien w obu

Awatar użytkownika
 
Posty: 194
Rejestracja: 22 grudnia 2008, 00:03
Lokalizacja: Ozarow Ma
Motocykl: YZF R1
Rok produkcji: 2005

Post » 07 maja 2010, 19:32

crazyduck pisze:wymien w obu

na taki sam typ i taka samą ilość...

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości