It is currently 16 November 2025, 14:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Awaria 929 alternator/regulator - HELP

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 155
Joined: 22 September 2009, 00:50
Location: Bytom
Points: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Year production: 2015
Samochód: Audi A3

Awaria 929 alternator/regulator - HELP

Post » 15 September 2010, 19:24

Hej
No więc stało się... pierwsza awaria mojej niuni...
Zaczęło się jakiś czas temu - pytałem jakiś czas temu i opisywałem ,że mruga mi czerwona lampka (bez błędów,bez oleju itp) - nie świeciła się regularnie -na początku zauważyłem ,że tylko na dziurach..
W sumie od czasu wykrycia migającej czasami lampki praktycznie nie jeździłem...
W niedzielę wyciągnąłem sprzęta żeby pojeździć i praktycznie w powrocie do domu zauważyłem ,że lampka miga coraz częściej i wróciłem do domu ,wstawiem moto do garażu.

Przychodzę w poniedziałek do garażu żeby gdzieś się przelecieć ,wsiadam na sprzęt odpalam ,wyjeżdżam z garażu i jak chciałem postawić moto żeby zamknąć garaż -moto samo zgasło...
Próbowałem odpalić lecz nic...
Zostawiłem na noc - we wtorek to samo - nie odpala...

Dziś zabrałem się za rozbieranie sprzęta i po pierwszych oględzinach wykryłem luźną masę na bloku silnika... Co prawda śrubka się poluzowała ale nie odpadła ale kabelek latał...
Więc doszedłem do wniosku ,że to dlatego mrugała mi lampka na dziurach itd...

Ale zacząłem przeglądać dalej kable i wykryłem coś takiego :| :552:
Przepalone kabelki są od alternatora/regulatora... :/
ImageImageImage
ImageImageImage
ImageImage

No więc masakra ,jestem w szoku :ooo: i teraz pytanie : CO TERAZ ???!?!?
Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc... bo teraz nie wiem co robić i od czego zacząć...
Moto nie odpala... pompa pracuje ale nie ma iskry... ;(
HELP
Do dziś jak jeździłem na moto to ładowanie było - paliła na dotyk itp..

User avatar
 
Posts: 283
Joined: 20 July 2010, 07:38
Location: Wyszków
Points: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Year production: 2001

Post » 15 September 2010, 20:18

jak na moje oko śmigałeś na rozwalonym regulatorze! i upalił kable! a co one zrobiły to ciężko powiedzieć. ja by najpierw przejżał przewody miernikiem posztukował i pousuwał zwarcia i spróbował uruchomić. jak nie to najpierw regulator sprawdzić a potem alternator bo mogło się uzwojenie od tego upalić

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 15 September 2010, 20:26

klari, ja bym zaczął od wymiany tej wtyczki następnie pomierzył (o ile odpali) napięcia na altku i regulatorze... Jeśli nie odpali to hym schemat elektryczny i lecieć po kolei zaczynając od fajkocewek

User avatar
 
Posts: 283
Joined: 20 July 2010, 07:38
Location: Wyszków
Points: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Year production: 2001

Post » 15 September 2010, 20:30

orzech, popatrz na zdjęcia wtyczka to nie wszystko! jemu otuliny popaliło!! więc najpierw w okolicach wtyczki przewody posprawdzać pod względem zwarć i potem wadliwe powymieniać! i dopiero próbować delikatnie odpalić i obserwować czy nie dymi.

User avatar
 
Posts: 414
Joined: 18 February 2008, 19:05
Location: LONDYN
Points: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Year production: 2001

Post » 15 September 2010, 20:37

JUŻ MASZ POZAMIATANE CHŁOPIE
alterator spalony a najlepsze jest to ze teraz bedzie sie palił co każde 2000 tys km przejechanych :ooo:
WITAM W ŚWIECIE ALTERNATORÓW HONDY

rada-jak ktoś bedzie ci przewijał altka -niech ie impregnuje drutów epidiaem 5-o wytrzymuje tylko 70'c

niech stosuje żywi np.lh 300 z HAVLA---altek z nią chodzi do 3000 tys km..

User avatar
 
Posts: 155
Joined: 22 September 2009, 00:50
Location: Bytom
Points: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Year production: 2015
Samochód: Audi A3

Post » 15 September 2010, 21:33

Misio - czy jak altek padł to ,to jest przyczyna ,że nie odpala !?
Dzięki chłopaki za pomoc - jutro coś spróbuję zrobić...

User avatar
 
Posts: 458
Joined: 27 September 2008, 22:59
Location: Wieluń
Points: 1
Motocykl: Była SC57,SC44,SC50 i obecnie SC57
Year production: 2004

Post » 15 September 2010, 21:37

U mnie zrobiło się zwarcie przy główce ramy (przetarta izolacja) i od tej pory miałem problem z odpalaniem. Po pomiarach wyszło że alternator padł na jednej fazie. Dziś przyleciał alternator po przewinięciu i po założeniu ładowanie powróciło do normalnych wartości oby na dłużej niż te 2-3 tyś. Z innego akumulatora naładowanego powinien odpalić , moja odpalała.

User avatar
 
Posts: 155
Joined: 22 September 2009, 00:50
Location: Bytom
Points: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Year production: 2015
Samochód: Audi A3

Post » 15 September 2010, 22:22

Mój miał naładowany akumulator i nie odpala ;(
Pompa bije paliwo,hiss gaśnie ,silnik kręci a nie odpala ;( ehhh masakra

User avatar
 
Posts: 628
Joined: 18 January 2009, 18:55
Location: Gliwice
Points: 3
Motocykl: cbr 929
Year production: 2000

Post » 15 September 2010, 22:48

Pisałeś że nie ma iskry :/ sprawdź czy idzie prąd na fajkocewki, rzuciłem okiem na schemat elektryczny kable od cewkowafjek idą od razu do ECU ... trzebaby sie jakiegoś elektryka-magika poradzić... Jakbyś potrzebował może będę mógł skołować oscyloskop z roboty

User avatar
 
Posts: 155
Joined: 22 September 2009, 00:50
Location: Bytom
Points: 1
Motocykl: Yamaha Xmax 400
Year production: 2015
Samochód: Audi A3

Post » 15 September 2010, 23:14

Jutro zerknę czy jest tam prąd - aż sam się boję... jak nie to będę potrzebował pomocy bo z elektroniki jestem noga... ;( dlatego trochę mnie to przerasta!

User avatar
 
Posts: 442
Joined: 22 January 2008, 22:14
Location: Królestwo słoja
Points: 5
Motocykl: cbr 929 sc 44 CENZURA wi co z tego bedzie
Year production: 2000

Post » 16 September 2010, 00:43

ojjj widzę ze palą się te 929 jedna za drugą

User avatar
 
Posts: 283
Joined: 20 July 2010, 07:38
Location: Wyszków
Points: 2
Motocykl: aprilia sl falco 1000/ yamaha xt600
Year production: 2001

Post » 16 September 2010, 07:27

palą się bo młode nie są a to ze starości i przebiegu :( ktoś dał ciała w hondzie i taki mamy teraz feler :(

Next

Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests