It is currently 18 November 2025, 04:18

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

HELP!!! BO JUZ KURWICY DOSTAJE!!

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 149
Joined: 21 April 2008, 13:30
Location: tomaszoof
Points: 1
Motocykl: cbr 929
Year production: 2001

HELP!!! BO JUZ KURWICY DOSTAJE!!

Post » 30 July 2008, 20:09

ludziska prosze Was pomozcie mi bo normalnie wyjde z siebie. CENZURA mnie juz strzela taka, ze zaczynam miec ochote sprzedac 929...

nie wiem co sie jej teraz CENZURA, ale jakis czas temu mialem problem z wentylatorem (zalaczal sie przy 106*C). wyjalem czujnik z chlodnicy, przeczyscilem styki i zaczal dzialac od 103*C. DO CZASU. bo teraz do CENZURA wafla znowu zaczal sie zalaczac przy 106*C ale to jeszcze nic! najlepsze w tym wszystkim jest to, ze jak wlacze dlugie swiatla (obojetnie czy przy wlaczanym silniku, czy przy wylaczanym) to temp. OD RAZU SKACZE O KILKA (lub kilkanascie) stopni!!!! TYLKO przy wlaczanych dlugich swiatlach!! podczas jazdy na dlugich potrafi dojsc do 122*C i zaczyna migac czerwona dioda (jak wylacze dlugie to automatycznie spada do 108-109*C). zeby nie bylo, to problem pojawil sie z dnia na dzien..

nie wiem co myslec, ale stawiam na elektryke - intuicja mi to podpowiada. tyle tylko czy mam racje?

jesli ktos mial podobny problem, lub podejrzewa o co moze chodzic to bardzo prosze o pomoc, bo ja juz trace nerwy... albo moze jest tu na forum jakis dobry elektryk z warszawy lub okolic, chetny pomóc (oczywiście za $$) ?

pozdrawiam

ps. sory za składnie, ale z nerwów caly sie trzese

User avatar
 
Posts: 686
Joined: 10 January 2008, 18:23
Location: Rzeszów
Points: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Year production: 2007

Post » 30 July 2008, 21:49

929 i 954 to moto w ktorych lubiala sie CENZURA elektronika a szczegolnie moduly wiec jesli w twoim przypadku jestes pewien ze nie masz cos CENZURA z kablami to jesli masz mozliwosc wez pozycz od kogos z 929 modul i sprawdz jak dziala u Ciebie albo zeby jemu nie CENZURA modulu to zobacz jak twoj dziala u niego. Zwykly kazio elektryk Ci tego nie zrobi bo to CENZURA sprawa, sam z modulem bawilem sie prawie rok diagnoz bylo tyisace a wystarczylo ze zmienilem na nowy i jak reka odjal

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 30 July 2008, 22:30

masa !! Kiedyś robiłem gixera który wyświetlał 200 błędów na minutę i chodził jak betoniara :shock: A to klema na aku poluzowana. Na szczęście szybko znalazłem i obyło się bez sprawszania elektryki na piechotę. Wszystko masz w manualu i niestety z mierniczkiem poszedł po nitkach etc..
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 820
Joined: 16 June 2008, 12:23
Location: Olsztyn
Points: 10
Motocykl: SC33
Year production: 0

Post » 30 July 2008, 22:59

100% brak masy, pewnie masz szpeja nowke sztuke po strzale maly gruzik, sprawdz wszystkie polaczenia masy do silnika na motocyklu, masy do ramy, pewnie masz tez problem z kierunkami?! marnie mrugaja albo szybko albo wolno albo ledwo swieca
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

User avatar
 
Posts: 17
Joined: 14 July 2008, 14:31
Location: Kraków
Motocykl: CBR SC33, CBR PC23, XT 43F
Year production: 0

Post » 31 July 2008, 09:02

Też obstawiam 100% że masa i szukałbym jakiejś masy zaśniedziałej pod zegarami i w okolicach kabli do lampy - temperatura pokazywana na zegarach jest wyliczana na podstawie pomiaru oporności na czujniku - a oporność to on se mierzy poprzez różnicę napięć pomiędzy tym co na czujniku a +12V. Może być tak, że te +12V z którymi se to porównuje dostaje (głupio to zabrzmi) "za słabe/mocne" a po włączeniu świateł pojawia się (albo upływa) gdzieś jakieś napięcie (obciążenie żarówką) i opór jaki on stara się wyliczyć z czujnika wychodzi zły i wtedy pokazuje np. 122st.
W mojej drugiej CBR (600) mialem tak, że notorycznie temperatura była za mała - okazało się że czujnik temperatury znajduje się na termostacie pod bakiem, który był przykręcony do ramy i niedość że się poluzował, to zaśniedział w miejscu kontaktu z ramą - wtedy właśnie miał "słabą" masę. Po wyczyszczeniu wszystkiego chodzi jak marzenie :D

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 31 July 2008, 15:13

106 C to chyba norma :?

User avatar
 
Posts: 149
Joined: 21 April 2008, 13:30
Location: tomaszoof
Points: 1
Motocykl: cbr 929
Year production: 2001

Post » 01 August 2008, 14:15

o widzicie. dzięki za info koledzy. postaram sie to (mase) sprawdzic w najblizszych dniach i dam info czy pomoglo czy nie.

ps. fabiq, tak niestety polasilem sie (śmieszna cena) na moto po szlifie na 1 i 2 strone (moto kolegi), tyle tylko że nie wiedziałem że ten kolega to gamoń i fleja i nie dba o motocykle :\
teraz rozpapaturuszył k7 salonówke...
PEACE 2 ALL WEED SMOKERS

User avatar
 
Posts: 714
Joined: 13 April 2008, 20:04
Location: Lbn/W-wa/Ząbki
Points: 8
Motocykl: GSXR 1000 K7
Year production: 2007

Post » 01 August 2008, 21:52

u mnie standard temperaturki to 80, ale jak w miescie sie wolniej w korkach sunie to tylko raz mialam 106 stopni. Zwykle 103-104 maksymalnie i przy 103 wentylator się włącza....

a co do Twojego przypadku... to aż taka dobra w te klocki nie jestem żeby ocenić, moja niunia bezawaryjna po zrobieniu 6 tysi km :twisted: lallllunia :twisted:

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 02 August 2008, 00:53

jak właścicielka :wink:
wciąż zajmuję się serwisem

User avatar
 
Posts: 149
Joined: 21 April 2008, 13:30
Location: tomaszoof
Points: 1
Motocykl: cbr 929
Year production: 2001

Post » 07 August 2008, 08:36

no i cóż, najprawdopodobniej faktycznie masa. wzmocniliśmy ją wczoraj ze znajomym sąsiadem - chopak ma troche pojęcia o elektryce. poprowadziliśmy drugi kabel masowy, ale w sumie mało pomogło. tzn. znam przyczynę i wiem czemu wskazanie temp. przekłamuje (po wyłączeniu świateł, a więc obciążenia jest wszystko OK!). dzisiaj postaram się przeczyścić wszystkie dojścia do masy (czyli do silnika), a jeśli i to nie pomoże to oddam do jakiegoś 'fachowca elektryka' niech siedzi i naprawia.

dzięki za wszelkie podpowiedzi

 
Posts: 3
Joined: 27 May 2009, 09:44
Location: Gorlice
Motocykl: Honda fireblade
Year production: 0

Post » 27 May 2009, 15:37

czesc mialem ten sm problem i po ciezkich probach udalo mi sie naprawic i dojsc do tego.. jesli nadal nie udalo Ci sie z tym uporac daj znac to napisze Ci co i jak:):)
Darek

 
Posts: 28
Joined: 16 July 2008, 22:10
Location: Krosno
Motocykl: CBR 954
Year production: 0

Post » 27 May 2009, 18:02

I ja w 954 miałem podobny problem. Do tego po jakimś czasie pojawił się problem z kierunkami i światłami. Sprawdziłem wszystko: połączenia masowe, czujniki, styki i inne pierdoły. Problem zniknął jak ręką odjął po wymianie akumulatora i do dziś cieszę się w pełni sprawnym moto.[/code]

Next

Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests