Dzisiaj jest 14 grudnia 2019, 09:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Naprawa lag wymiana uszczelniaczy oleju SC44 Prosze o pomoc

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Naprawa lag wymiana uszczelniaczy oleju SC44 Prosze o pomoc

Post » 06 kwietnia 2012, 19:54

Witam Pany potrzebuje waszej pomocy i kilka rad !!!
Od czego zaczynać co odkręcać
Ile oleju
Jak pompować
Ogólnie wszystko po kolei od A do Z
Serwisuwke mam ale nie ma to jak ktoś dobrze wytłumaczy co z czym !!!
Zabieram się za to pierwszy raz nigdy nie robiłem lag !!!
Wszystko co potrzebne mam tylko sie zabierać :)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 1536
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 06 kwietnia 2012, 20:25

ja ostatnio wymieniałem sam olej ale uszczelniacze robiłem w f3 i SC 33
prosta sprawa wyciągasz lagi z moto nie polecam wymiany na moto bo potem do wlewania odpowiedniego stanu oleju trzeba lage ustawić pionowo

tak więc po kolei:

mocujesz lage w imadle oczywiscie przez jakieś drewienko żeby nie zniszczyć mocowania zacisku hamulcowego

odkręcasz na górze korek najlepiej poluzować jeszcze na moto gdzie laga trzyma się w półce
wykręcasz do końca i zewnętrzna rura zejdzie w dół
tutaj moja fotka
Obrazek

teraz zdejmujesz zabezpieczenie na samej górze lagi z pokrętła niebieskiego od tłumienia odbicia na samiuskim górze lagi
Obrazek


i wykręcasz czarny środek aż wyjdze do końca wyciągniesz wszystko ze srodka taki plastik okrągły z kołeczkami
Obrazek


potem

bierzesz ręką za ten biały plastik co jest nad sprężyną i ciągniesz w dół i jak zrobi się ciutkę przerwy i pręciki z tego bialego plastiki juz nie będą przeszkadzać bo je wyciągniesz wcześniej razem z tym czarnym co wyjąłeś wyżej
i teraz możesz włożyć tam klucz płaski żeby zablokować cały górny korek odkrecasz go do końca aż zejdzie wyciagasz sprężyne i ten biały plastik tuba nad sprężyną
Obrazek
wczesniej wiadomo zlewasz olej


następnie z dołu lagi od ośki koła imbusem odkręcasz śrubę i wychodzi ze środka cały amortyzator
i masz pustą rurę
Obrazek



teraz wymiana uszczelniaczy podwadzasz delikatnie jakimś dużym śrubokrętem po trochu do okoła pierwszy oring przeciw kurzowy zsuwasz go na dół
Obrazek


w środku jest zabezpieczenie drut wyciągasz to na czerwono zaznaczyłem
Obrazek

i chwytasz za dwie części lagi szarpiesz wyciągasz na siłę aż rozłączą się te dwie części lagi czyli cienka od ośki i gruba do półek się rozejdzie wyjdzie wszystko razem z uszczelniaczami zobaczysz jak uszczelniacze są ułożone pozsuwasz je z rury i zobacz jak są poukładane którą stroną itd żeby nowe włożyć tak samo. i po kolei rozkładaj sobie wszystko na jakąś szmatkę żeby wszystko powkładać tak jak było

składasz rury razem i wkładasz kolejno wciskasz wszystko jak było wcześniej jakieś podkładki bzdety itp potem wciskasz oring uszczelniacz i tu może być troche problem z wbiciem bo trzeba to robić ostrożnie i broń boże niczym metalowym żeby nie uszkodzić lagi dobrze jest mieć coś okrągłego plastikowego i wsuwać i tym wbijać uszczelniacz aż wejdzie do momentu gdzie będzie miejsce rowek na włożenie zabezpieczenia pręcika
tutaj w serwisówce wbijają jakimś specjalnym urządzeniem do tego
Obrazek


zakładasz potem uszczelniacz pyłowy i wszystko składasz analogicznie do kupy jak rozkładałeś :P

a i potem wkładasz amortyzator do środka do tuby przykręcasz na dole tą śrubą imbusową i ustawiasz lagę pionowo i wlewasz oleju powiedzmy z 300ml i musisz kilka im więcej tym lepiej ciągnąć do góry i na dół ten amortyzator ze środka żeby się napompował olejem nowym (przy spuszczaniu go wcisniesz to zobaczysz ile oleju zleci jeszcze z niego)
Obrazek


i musisz przepompować go będzie bardzo ciezko i powoli wychodzil do góry i będzie się z jego góry olej wylewał tzn ze olej już w nim jest
i ustawiasz lage pionowo i wlewasz oleju tyle żeby było 90mm od góry lagi wtedy jest odpowiedni stan oleju. i potem wrzucasz sprężyne składasz góre i gotowe hehe
Obrazek

starałem się jak mogłem żeby było jasno hehe jak coś to pisz jak coś nie jasne

tutaj jeszcze foto opis po krótce ale tutaj wymiana bez zdejmowania z moto ale potem nie da się idealnie wlać nowego oleju bo laga jest pochylona

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 kwietnia 2012, 01:46

Dziękuje :P Opanowałem to samemu moto poskładane już :dance:
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 07 kwietnia 2012, 16:18

to jazda po swietach...moj tez poskladany:) czekam na pogode tylki ;p
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 kwietnia 2012, 16:26

ja już dziś wyjechałem ale zmino jest :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 07 kwietnia 2012, 16:29

u mnie co chwila desz i slonce na przemian cp za pogoda ;/
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 1138
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 07 kwietnia 2012, 16:58

a u mnie śnieg przez chwile padał :mrgreen:

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 kwietnia 2012, 17:03

nic lepiej nie mów u mnie bardzo zimno pada deszcz i wieje wiatr :( :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 722
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 07 kwietnia 2012, 17:31

wiertło pisze:nic lepiej nie mów u mnie bardzo zimno pada deszcz i wieje wiatr :( :/


U nas też wieeeje i strasznie targa..

Co za święta... nawet na moto nie można polatać :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 07 kwietnia 2012, 17:40

u mnie jest wszystko momentalnie pada snieg, deszcz a za chwile wychodzi slonce ... pogoda na swieta lipna Panowie :) Wesołych...
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 1536
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 16
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 07 kwietnia 2012, 17:55

zmieńcie tytuł posta nie pomoc w naprawie lag tylko " jaka jest u mnie pogoda " hahahahah myślałem że ktoś mnie za coś zj.ebał że źle napisałem a tu gadają o pogodzie hahah

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 kwietnia 2012, 18:02

masz racje maciekx,
Oddam nerkę za cbr :)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość