It is currently 17 November 2025, 08:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 4
Joined: 12 May 2012, 11:25
Location: Poznań
Motocykl:

Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 14 May 2012, 12:21

Witam! mam problem z coraz mocniej pocącą się uszczelką przy wałku zmiany biegów..
foto: http://img151.imageshack.us/img151/6592 ... biegwb.jpg
znalazłem podobny temat, lecz tyczący się CBR954, więc nie wiem czy jest tam wszystko tak samo. Potrzebowałbym info, czy można tą uszczelkę od zewnątrz jakoś wydłubać i wcisnąć nową?
Z góry dzięki!

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 14 May 2012, 18:56

siem tu masz wszystko http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ ... 0(CBR929RR),SI,Y124
lub kupisz w dobrym sklepie z łożyskami
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 14 May 2012, 19:34

Z zewnatrz wszystko robisz, kilka minut prostej roboty, jest tak samo jak w 954

 
Posts: 4
Joined: 12 May 2012, 11:25
Location: Poznań
Motocykl:

Post » 14 May 2012, 23:02

Dziękować za odpowiedź:) już myślałem, że będę musiał się zagłębiać gdzieś wewnątrz moto..
Pozdr

User avatar
 
Posts: 151
Joined: 24 October 2011, 18:39
Location: Jarosław
Points: 4
Motocykl: SC44
Year production: 0

Post » 14 July 2013, 17:12

Ostatnio zauważyłem, że u mnie też zaczyna się lekko pocić w tym miejscu. Ciężko to wymienić? bo nie wiem czy jest sens ruszać?

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 14 July 2013, 17:13

mega łatwo

User avatar
 
Posts: 151
Joined: 24 October 2011, 18:39
Location: Jarosław
Points: 4
Motocykl: SC44
Year production: 0

Post » 14 July 2013, 22:22

toper-utl, możesz napisać co i jak żeby było łatwiej :P Najgorzej to chyba wyciągnąć stary a później już tylko równo wbić nowy?

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 15 July 2013, 19:56

1. Odkrecasz biegajke z wieloklina wałka zmiany biegów.
2. Odkrecasz srube trzymajaca zabezpieczenie simera przed wypadaniem i zdejmujesz zabezpieczenie.
3. Wyciagasz stary simering - mega delikatnie i uwaznie aby nie porysowac wałka i gniazda. Nalezy tez dokładnie oczyscic gniazdo jak i wałek, zeby nowy uszczelniacz dobrze trzymał.
4. Montujesz nowy uszczelniacz i wszystko skrecasz z wyczuciem - szczegolnie srube trzymajaca zabezpieczenie - aby nie zerwac gwintu !!. Ja zazwyczaj uzywam kawałka papieru owinietego na wałek aby zabezpieczyc nowy simering przed uszkodzeniem o frezy wałka przy jego zakładaniu.

Nowy simering zazwyczaj wchodzi bardzo lekko - praktycznie palcami lub z niewielka dobitką.

Sugeruje kupic oryginalny simering w aso, koszt to okolo 7 pln. Robota mega banalna, wiec na pewno dasz rade

 
Posts: 4
Joined: 12 May 2012, 11:25
Location: Poznań
Motocykl:

Post » 16 February 2014, 12:44

Ja musiałem postąpić trochę oszczędniej, a nawet powiedziałbym sknerowato:) Z faktu, że wyjąłem stary simer, a w sklepie nie mieli akurat na miejscu nowego, to postanowiłem spróbować wykorzystać go ponownie. Otóż po wydłubaniu starego simera dokładnie go obejrzałem, wyczyściłem, włożyłem na chwilę do gorącej wody (nie wrzątku), szybko osuszyłem szmatką i delikatnie wcisnąłem go ponownie w otwór. 1,5 roku po zabiegu i ani kropelka się nie wysączyła. Czas całej operacji dla laika to ok. 20 minut.

 
Posts: 23
Joined: 12 August 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Year production: 2001

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 August 2016, 15:59

Witam.
Dziś zauważyłem, że mam ten sam problem. Doradźcie proszę, czy do wymiany tego uszczelniacza spuszczać olej?

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 August 2016, 18:30

Nie. Normalnie ściągnąć i wybić.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 23
Joined: 12 August 2016, 15:47
Motocykl: SC 44
Year production: 2001

Re: Sączący się olej z uszczelki wałka zmiany biegów w 929

Post » 12 August 2016, 23:53

Dzięki za odpowiedź. Zabiore sie za to jak tylko uda mi się zdobyc uszczelniacz.
A znasz moze wymiary uszczelniacza? Bo nie mam w pobliżu aso...

Next

Return to Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests