It is currently 18 November 2025, 11:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

odpala, gaśnie - co się dzieje?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

User avatar
 
Posts: 349
Joined: 22 September 2009, 18:05
Location: Nysa
Points: 3
Motocykl: 1000 RR sc57B. Nareszcie :)
Year production: 2006

Post » 26 June 2011, 18:33

Proponuje zmierzyć jakie masz ładowanie. Objawy jak sam piszesz znikły po naładowaniu aku. a że powyżej 5 tys obr nie równo chodzi może być też spowodowane słabym napięciem.Kostka której zdejcie wrzuciłeś jak dobrze kojarze biegnie od alternatora przez regulator to ze jest stopiona moze świadczyć że coś padło lub lipnie było złożone.
Byle do Wiosny :)

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 26 June 2011, 18:45

to jest kostka od przekaznika stycznika rozrusznika
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 27 June 2011, 22:28

Masz problem z ładowaniem, ponieważ jak opisałeś na wyższych obrotach się dusi, czyli brakuje jej prądu na iskry, poza tym altek rozładowuje się, a niby dlaczego ? posprawdzaj napięcia na kablach altka i regulator, wyczyść wszystkie styki kostki masę aku, ta zjarana kostka z jakiegoś powodu się stopiła. Temat ładowania był dość szeroko opisany , szukaj w archiwum. Miałem taki przypadek gdy jechałem nagle wskazówka prędkości opadła na zero, a po kilometrze moto zaczeło się dławić i zgasło, rozrusznik nie kręcił, więc aku było wyładowane, chwilę postałem i aku odzyskał trochę mocy odpaliłem na popych i kiedy dojechałem do garażu zgasł, okazało się, że altek ,regulator padły, aku był dobry. Napisz jakie masz napięcia na kablach i co tam ustaliłeś :)

User avatar
 
Posts: 148
Joined: 26 May 2011, 08:21
Location: RSL / Śląsk
Points: 1
Motocykl: CBR 900RR Fireblade
Year production: 1997

Post » 27 June 2011, 22:51

póki co wygląda to dziwnie i szczerze - przerasta moje możliwości jak na początek z moto...
co do teraz Jej dolega - nie wiem.
dzisiaj odpalona do 5 tys zbierała się żwawo, 5-6tys obr komar, zero mocy jakby paliwa Jej brakowało i próbowała same powietrze przerobić na moc. takie brzmienie jakby odcinała zapłon ale mogę się mylić.
udało mi się wkręcić na więcej to powyżej 6.5tys odzyskała wigor, ale bałem się kręcić więcej nie wiedząc co jest grane.
jedyne co jeszcze zauważyłem to przy ssaniu - podnosi obroty, odciągam bardziej ssanie - na chwile przymula, odciągam dalej łapie i leci do 3tys.
wszystkie kolektory gorące - pali pełną piersią.
postaram się umówić na szybkie wizytę u jakiegoś speca w tym tygodniu.
zdam relację po, wrócę na pewno i opiszę.
dziękuję za pomoc! :)

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 27 June 2011, 23:48

Mój kumpel miał podobnie z tym ssaniem, po odciągnięciu ssania lub po gwałtownym zamknięciu ssania nawet na gorącym silniku gasła (zx7r) ... pomogło gdy wymieniłem mu świece przed sezonem :) teraz jak marzenie :)

 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 05 July 2011, 09:36

Stary bierz miernik i sprawdź ładowanie! Będzie wszystko jasne bez niepotrzebnego gdybania. Przecież to chyba najprostsza czynność, jaką można samemu przy moto zrobić :) W okolicach 14-14,5V musi mieć z włączonymi światłami na około 1,5 tys obrotów.
Franek '98

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 05 July 2011, 11:19

^ przy około 5tys obrotów. ;)

 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 06 July 2011, 08:10

No to chyba masz coś nie teges, skoro musisz kręcić do 5 tys. żeby mieć takie ładowanie ;) U mnie w Bladym już od 1,5 tys pojawia się takie ładowanie noo i na całe szczęście tej wartości już nie przekracza przy zwiększaniu obrotów ;)
Franek '98

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Post » 07 July 2011, 15:57

a jesli mam 14,9 bez swiatel na wolnych to nie za duzo ?

User avatar
 
Posts: 148
Joined: 26 May 2011, 08:21
Location: RSL / Śląsk
Points: 1
Motocykl: CBR 900RR Fireblade
Year production: 1997

Post » 09 July 2011, 16:55

szybki updejt:
dzisiaj, przy 30st na zewnątrz i cudownej pogodzie, nie mogłem się oprzeć i wskoczyłem na moto(inna sprawa, że musiałem też Ją umyć) :)
aku doładowane, wchodzę, montuję, odpalam i gra i chodzi pięknie.
na drodze ani śladu po poprzedniej dziurze w obrotach, leci jak burza na każdym biegu.
ale...się rozładowała po około 20 min jazdy. byłem blisko garażu już na szczęście.
coś na pewno jest z zasilaniem. co? nie wiem.
w środę po pracy jedzie do mechaniora wreszcie.
gaźniki, zawory - pełna regulacja + wykminienie co z tym zasilaniem.
jak odbiorę to opiszę dokładnie co było przyczyną.

[ Dodano: Nie Lip 10, 2011 7:39 pm ]
updejt:
posiedziałem dzisiaj z miernikiem - ładowania brak.
poszukałem na forum co może być przyczyną, po wiązkach do wtyczek -> upalone i urwane kable przy regulatorze napięcia.
kostka popalona na amen, do wymiany...
zamocowałem, wyczyściłem i pędzi jak burza! :)
dziękuję wszystkim!! :mrgreen:
wystarczyło sprawdzić elektrykę ale potrzebowałem trochę pomocy

Previous

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests