Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 07:00

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Coś zadzwoniło w silniku

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 41
Rejestracja: 20 lipca 2013, 23:41
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 1
Motocykl:

Coś zadzwoniło w silniku

Post » 16 sierpnia 2013, 23:33

Witajcie ,dziś rano chciałem odpalić moją sc33 ,nie odpaliła, (długo kręciłem i świece chyba zalało) akumulator siadł. Naładowałem akumulator ,odpaliła bardzo ładnie ,rozgrzałem silnik do 80 stopni i uznałem że troszkę "wypalę" świece ,więc zakręciłem do odcięcia tak góra 2 sekundy(może nawet mniej) Po odjęciu gazu coś przez chwilę nieregularnie dzwoniło w silniku,więc szybko zgasiłem. Poczekałem 2 minuty i odpaliłem ,już nic nie dzwoniło . Pojechałem w krótką trasę i wydaje mi się że wszystko działa dobrze .Co to mogło być ?

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 17 sierpnia 2013, 05:05

Po pierwsze teperatura na wyswietlaczu to nie temeperatura silnika. tylko plynu chladzacego.

I nie powinienes sie tym sugerowac.

Robiac odcine tylko u tym zaszkodziles.

Jezeli nie odpalil za pierwszy razem to cosz podawaniem paliwa.

Jezeli objaw byl podobny do tego gdy podczas jazdy skonczy ci sie paliwo i musisz przekrecic \kranik (dzwiek topornej pracy silnika adokladniej walu. to problem z podawaniem paliwa. \

czyli synchro i sklady sprawdz.
nie przejowalbym sie tym za bardzo jezeli jezdzi i chodzi juz normalnie.

 
Posty: 41
Rejestracja: 20 lipca 2013, 23:41
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 17 sierpnia 2013, 23:10

Też myślę że to coś z podawaniem paliwa. Pewnie zbyt bogata mieszanka ,bo przy tej odcinie poszła czarna chmura dymu (na 100% nie był to olej ,bo nie bierze mi ani kropli) Może po prostu przy przegazowaniu zaciągnął tyle paliwa że go przylało lekko ... Przed sezonem były robione gazniki i chyba zbyt bogatą mieszankę mi ustawili ,bo muszę odpalać moto bez ssania ,na ssaniu za cholerę nie chce odpalić

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 18 sierpnia 2013, 00:20

No to juz masz odpowiedz na swoje nurtujace pytanie.:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Re: Coś zadzwoniło w silniku

Post » 18 sierpnia 2013, 00:32

Hunter98 pisze:Witajcie ,dziś rano chciałem odpalić moją sc33 ,nie odpaliła, (długo kręciłem i świece chyba zalało) akumulator siadł. Naładowałem akumulator ,odpaliła bardzo ładnie ,rozgrzałem silnik do 80 stopni i uznałem że troszkę "wypalę" świece ,więc zakręciłem do odcięcia tak góra 2 sekundy(może nawet mniej) Po odjęciu gazu coś przez chwilę nieregularnie dzwoniło w silniku,więc szybko zgasiłem. Poczekałem 2 minuty i odpaliłem ,już nic nie dzwoniło . Pojechałem w krótką trasę i wydaje mi się że wszystko działa dobrze .Co to mogło być ?


Rób tak dalej, to za chwile będzie temat "szukam pieca do SC33" ;) Mógł się napinacz rozrządu przywiesić też.

 
Posty: 41
Rejestracja: 20 lipca 2013, 23:41
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 18 sierpnia 2013, 17:08

Gdyby się miał silnik rozlecieć po przegazowaniu to bym takiego motocykla nie kupował ;) Nie katuję tego motocykla ,bo nie ma gdzie ,a że raz w sezonie przegazuję do odcięcia 2 sekundy na ciepłym silniku to nie powinno mu zaszkodzić ,chyba że z piecem wcześniej było by coś nie tak. Trochę się jednak przestraszyłem ,bo chcę go za niedługo sprzedać i myślałem że jeszcze będę musiał grzebać z silnikiem. Na szczęście wszystko działa ,moc ta sama i nic nie dzwoni ;)

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 18 sierpnia 2013, 18:32

Hunter98 pisze:Gdyby się miał silnik rozlecieć po przegazowaniu to bym takiego motocykla nie kupował ;) Nie katuję tego motocykla ,bo nie ma gdzie ,a że raz w sezonie przegazuję do odcięcia 2 sekundy na ciepłym silniku to nie powinno mu zaszkodzić ,chyba że z piecem wcześniej było by coś nie tak. Trochę się jednak przestraszyłem ,bo chcę go za niedługo sprzedać i myślałem że jeszcze będę musiał grzebać z silnikiem. Na szczęście wszystko działa ,moc ta sama i nic nie dzwoni ;)


Wiec jezeli jestes takim dobrym znawca to po co zadajesz pytania...

Powtarzam to ze odpaliles motor i pochodzil 2 minuty i pokazal na wyswietlaczu 80 stopni to jest temperatura plynu chlodzacego...

Wiec prawdopodobnie odcioles na wolnych obrotach na wmiare zimnym silniku.

Kiedys robili testy i motocykl dobrze zagrzany gdzie olej ma najlepsze wartosci smarujace jest po okolo 10km jazdy.

 
Posty: 41
Rejestracja: 20 lipca 2013, 23:41
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 19 sierpnia 2013, 10:11

roksc33 pisze:
Hunter98 pisze:Gdyby się miał silnik rozlecieć po przegazowaniu to bym takiego motocykla nie kupował ;) Nie katuję tego motocykla ,bo nie ma gdzie ,a że raz w sezonie przegazuję do odcięcia 2 sekundy na ciepłym silniku to nie powinno mu zaszkodzić ,chyba że z piecem wcześniej było by coś nie tak. Trochę się jednak przestraszyłem ,bo chcę go za niedługo sprzedać i myślałem że jeszcze będę musiał grzebać z silnikiem. Na szczęście wszystko działa ,moc ta sama i nic nie dzwoni ;)


Wiec jezeli jestes takim dobrym znawca to po co zadajesz pytania...

Powtarzam to ze odpaliles motor i pochodzil 2 minuty i pokazal na wyswietlaczu 80 stopni to jest temperatura plynu chlodzacego...

Wiec prawdopodobnie odcioles na wolnych obrotach na wmiare zimnym silniku.

Kiedys robili testy i motocykl dobrze zagrzany gdzie olej ma najlepsze wartosci smarujace jest po okolo 10km jazdy.
Nie ,nie jestem żadnym znawcą ,ale nie jestem też kompletnym laikiem w tym temacie. Po prostu chciałem się dowiedzieć który element silnika dzwonił . Motocykl nie chodził 2 minuty ,tylko co najmniej 6 czy 7 minut i silnik już raczej nie był zimny ,ale faktycznie olej mógł jeszcze nie osiągnąć właściwej temperatury. Teraz już będę wiedział żeby tak nie robić. Dzięki za odpowiedzi


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość