Dzisiaj jest 17 maja 2024, 12:44

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Czy to może być panewka ??

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: warszawa
Motocykl: sc28
Rok produkcji: 1994

Czy to może być panewka ??

Post » 19 maja 2010, 18:48

Zakupiłem sc28 niestety zrobiłem trochę na za małej ilości oleju jakieś 100km... Wiem jestem głupi moja wina... Przy przyspieszaniu zaczeło coś stukać jest to odgłos w stylu cykania.
Występuję tylko po wbiciu biegu od ok 3000 obr na luzie odgłos ten nie występuj e nie zależnie od obrotów jakieś pomysły??

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 19 maja 2010, 19:39

ale oleju bylo chociaz minimum czy jeszcze mniej??jezzdziles normalnie??czy w pionie??kontrolka od cisnienia oleju się zapalila czy nie?

 
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: warszawa
Motocykl: sc28
Rok produkcji: 1994

Post » 19 maja 2010, 19:43

Oleju poniżej nie latałem w pionie jeździłem spokojnie kontrolka nie zapaliła sie

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 19 maja 2010, 19:47

jesli nie pali sie kontrolka , a cos oleju bylo to raczej maloprawdopodobne ze padla panewka , bo jak by stukalo to dzialo by się to również na luzie , hmm byc moze to rozżad takie bylo by moje zdanie

 
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: warszawa
Motocykl: sc28
Rok produkcji: 1994

Post » 19 maja 2010, 19:56

Trochę mnie uspokoiłeś dodam jeszcze że w tym momencie zostawiłem moto w pracy bo zorientowałem się że nie ma prawie oleju. Jak doleje to zobaczę czy stuka dalej
Stukanie może być spowodowane po prostu zbyt małym jego poziomem ??
Pytam bo tak jak mówię nie miałem okazji zalać i sprawdzić a problem ten nie daje mi spokoju..

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 19 maja 2010, 20:15

jesli stuka rozżad , to ilość oleju nie bedzie miala na to wplywu , a to glosny stuk tylko w okolicy 3 tys obrotow potem znika czy jak , bo troche malo informacji podales i nie wiadomo , stukalo na rozgrzanym oleju czy i na zimnym??jak juz dolejesz oleju zagrzej moto wrzuc jedynke i trzymajac hamulec puszczaj sprzeglo pomalu tak jakbys chcial zdusic moto , jak zapali się kontrolka przed zgasnieciem moto to czeka cię wydatek jak nie zapali się powinno byc ok

 
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: warszawa
Motocykl: sc28
Rok produkcji: 1994

Post » 19 maja 2010, 20:28

Podsumowując:

Olej poniżej minimum w zasadzie na dnie bagnetu
Stukanie usłyszałem bardzo szybko po ok 3-4 minutach (wcześniej nie wkręcałem na obroty bo wyjechałem prosto w korek)wtedy raczej jeszcze zimny a na rozgrzanym było słychać dalej
Jak zatrzymałem się po jakimś czasie na światłach i przygazowałem na luzie stukania słychać nie było
odgłos nie znika powyżej 3 tyś przynajmniej nie do momentu zagłuszenia go przez silnik
Stukot nie jest bardzo głośny raczej średni na tyle że przy 5000-6000 zostaje zagłuszony przez prace silnika (głośny wydech)

Awatar użytkownika
 
Posty: 109
Rejestracja: 14 stycznia 2009, 17:23
Lokalizacja: Grajewo /
Pochwały: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Rok produkcji: 2000

Post » 19 maja 2010, 20:58

najlepiej sprawdz tak jak pisalem wtedy bedzie wiadomo czy to nie panewka , ale ja stawiam na rozrząd.pozdrawiam

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 19 maja 2010, 21:44

Napinacz rozrządu .... amen ...

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 21 maja 2010, 08:25

Jeśli chcesz sprawdzić czy to panewka to spuść olej do jednej michy, potem przelej go do drugiej i sprawdź czy w tej pierwszej są jakieś opiłki miedziano-czarne takie płateczki... Jeśli tak na bank panewa :/
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 6
Rejestracja: 19 maja 2010, 18:45
Lokalizacja: warszawa
Motocykl: sc28
Rok produkcji: 1994

Post » 21 maja 2010, 17:48

volvosan zrobiłem tak jak powiedziałeś i kontrolka olejku zaświeciła się dopiero po zgaśnięciu motocykla
Dziś dokładniej wsłuchałem się w to stukanie
tak więc:
Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny
stukanie nie występuje na biegu jałowym ani na luzie
rozpoczyna się przy 3000 i znika przy 5000
przy mocnym odkręceniu manetki w tym przedziale obrotów staje wyraźne

[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 5:59 pm ]
PS z olejem nie było tak źle po poziomu max wszedł mi równo litr


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości