Dzisiaj jest 13 maja 2024, 22:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Malowanie krok po kroku.

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Malowanie krok po kroku.

Post » 18 listopada 2013, 17:27

Witam.
Dziś potrzebuję pomocy w sprawie malowania, tzn. krok po kroku od momentu zdjęcia plastików czym je trzeć (kiedy jakiego papieru użyć) i czym malować, oczyszczać, kiedy szpachla i kiedy włókno na nadpęknięty element. Będzie zmiana koloru z czarnego na jakiś jasny więc i podkład będzie potrzebny. Malowany będzie bak, czacha i boczne plastiki.

Tylko proszę krok po kroku bo pojedyncze wskazówki nic mi nie powiedzą.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 18 listopada 2013, 18:26

Jeżeli nie miałeś z tym styczności lepiej dać do lakiernika. Bo jeżeli coś CENZURA wszystko pójdzie na marne a tanie to nie jest.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 50
Rejestracja: 31 stycznia 2013, 22:58
Lokalizacja: Zielona G
Motocykl:

Post » 18 listopada 2013, 18:41

krok nr 1- zdjąć elementy do lakierowania
krok nr 3 - zawieźć do lakierni
krok nr 3 - odebrać z lakierni i zamontować na moto i cieszyć sie że nie robisz tego z 5 razy :D
konie w każdej postaci :)

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 18 listopada 2013, 19:14

Co fakt to fakt ale myślałem żeby samemu spróbować. Ogólnie wiem co z czym się je ale nie chce popełnić błędu typu za gruby papier albo że mi się lakier zważy. Czasu mam sporo chęci też więc czemu nie spróbować?

A tak poza tym zastanawiam się jak umalować moto (2 warianty kolorów- błękit lub żółta kamizelka odblaskowa oba w połączeniu z czarnym, oraz 2 warianty malowań: na jasno czacha i bak lub czacha, bak i boczne plastiki) Razem 4 warianty do wyboru. Poniżej zdjęcia (Grafikiem komputerowym nie jestem więc proszę o wyrozumiałość). Czekam na opinie które malowanie waszym zdaniem jest najlepsze.

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Post » 18 listopada 2013, 20:17

daj sobie spokój z robieniem samemu,jeśli tego nigdy nie robiłeś to na 99% coś CENZURA,przygotowanie elementów do podkładowania to dla zwykłego laika ciężka sprawa ,a już nie wspomnę o malowaniu.także radze ci odpuścić.siedzę w tym od 12 lat i powiem ci ciężki kawałek chleba.
a popękane plastiki proponuje najpierw pospawać same włókno będzie trzymać do pierwszego montażu. :one:

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 18 listopada 2013, 20:49

W skrocie.

Sciagasz naklejki opalarka

razem z resztkami kleju ktore usuwasz ekstrakcyjna benzyna.

potem papierem wodnym matujesz aby zedrzec w jakims tam stopniu lakier i powierzchnia zrobila sie szorstka i lakier podkladowy mial sie do czego przykleic.

nakladamy lakier podkladowy jasniejszy od lakieru ktory chcemy osiagnac.

podklad szliujemy tak aby nie zedrzec podkladu, papierem wodnym tutaj zapewne

polegniesz.:)

Pozniej oczyszczamy element do malowania i nakladamy lakier czyli baze jak wyschnie to naklejki i klar czyli bezbarwny:))

mozesz to zrobic w taki sposob:

http://www.youtube.com/watch?v=qZveT-8ipqk

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 18 listopada 2013, 21:10

Ok powiedzmy że mnie przekonaliście i sam nie będę się w to bawił. Mam tylko nadzieję że lakiernik ze mnie nie zedrze za bardzo.
roksc33 filmik instruktażowy po prostu super. Jeszcze się śmieje. Po prostu szok.

Ale cały czas zostaje pytanie jakie malowanie wybrać. Co sądzicie o tych zaproponowanych?

 
Posty: 69
Rejestracja: 18 grudnia 2008, 21:31
Lokalizacja: częstocho
Pochwały: 1
Motocykl: honda cbr 900 (929)
Rok produkcji: 2001

Post » 18 listopada 2013, 22:26

Przedewszystkim muisz sobie zanim zaczniesz musisz zapewnic sobie czyste pomieszczenie do malowania gdzie będziesz mogl sobie to zostawic i jak rozlozysz to bedzie sobie leżeć bo nie zajmie ci to dwa dni.
Dwa musisz zapewnic sobie nie tylko sprezarke i pistolet ale takze maszynke do polerowania.
Jest to możliwe do zrobienia jeżeli masz zacięcie i jestes dokladny.
Mnie sie udalo ale ja po bazie dalem tylko jedna cienką warstwę klaru a druga i trzecia i polerke wykonal mi lakiernik.wzial za wszystkie elementy 200 zl tyle ze to byl grudzien i nie mial roboty. Ja sciagnem lakier takim specyfikiem z firmy ranal spod Częstochowy. Nie mialem nic popekane wiec nie kleiłem.
Jak wroce do kraju w czwartek to postaram sie wrzucic linka do picasy gdzie mialem wszystkie foty jak to robilem.
Troche cie zmotywuje i dam do myslenia hihi:
coco jumbo i do przodu

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 18 listopada 2013, 23:16

u mnie w miescie gosc wymalowal juz 40 motorow.. jest lakiernikiem ktory maluje samochody z wysokiej poly za plastiki kasuje od 800 do 1200 zalezy od plastikow. wkoncu hornet to nie hayabusa, wiec wydaje mi sie 1000pln kwota bardzo ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 19 listopada 2013, 00:34

michal_beny, jeszcze ważna sprawa z naklejkami pod klar jak bedziesz dawał, sprawdź czy nie reaguja pod wpływem lakieru np zwykła folia okleinowa reaguje i mogą się porobić purchelki

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 19 listopada 2013, 13:11

ok. to dzięki wszystkim za pomocne porady. Jak już będzie po wszystkim to załączę zdjęcia, ale do tego jeszcze daleka droga...

Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Rejestracja: 02 lutego 2009, 13:30
Lokalizacja: Wolbórz/Piotrkov
Motocykl: JASZCZOMP TYSIONC
Rok produkcji: 2004

Post » 22 listopada 2013, 23:26

kup jakieś zlochane plastiki np boczek i pług, i na nich ćwicz malowanie szpachlowanie i klejenie, a te dobre oddaj do lakiernika (ja pomalowałem moto za około 600zł w białą perłę)
na prawdę nie warto samemu się uczyć na dobrych plastikach, narobisz zacieków itp, oddasz do lakiernika a jemu będą się ważyły 54 różne warstwy farby :D

btw. jak coś to mam do sprzedania po taniości bok i pług do 929 po szlifie:
http://tablica.pl/oferta/plug-owiewka-c ... 2XVah.html
http://tablica.pl/oferta/boczek-owiewka ... 2XVab.html


obiecuję że te elementy będą idealnym poligonem do nauki rzeźbiarstwa ludowego :D

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości