Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 12:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

patenty na przeróbke światła mijania?

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

patenty na przeróbke światła mijania?

Post » 09 czerwca 2009, 12:14

Witam kolegów, ostatnio główkuje nad mozliwosciami tuningu przedniego reflektora w 929 bo troche boli mnie, że gdy mam włączone światła mijania to z przodu moto wygląda nieco archaicznie (świeci tylko ten środkowy prostąkątny element reflektora, wygląda to niczym w starych kawach czy sukach).

Dopiero na długich świeci cały reflektor i wyglada OK, ale znowu oślepia tych z przeciwka.

Czy znacie jakieś patenty na przeróbke reflektora tak żeby boczne żarówki (te od długich) zamienić na np. dwuwłóknowe i drugie włókno podłączyć do świateł mijania (tak żeby na mijania świecił cały reflektor)? Ja na razie nie mam koncepcji skąd by wziac gniazdo do takiej żarówki dwuwłóknowej pasujące w miejsce oryginalnego...?

Kiedyś miałem SC33 właśnie tak przerobione (poprzedni wlasciciel to zamontowal, niestety nie zajrzałem jak to zostało zrobione zanim ją sprzedalem)

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 09 czerwca 2009, 16:05

nie wiem kolego czy jest na to jakaś rada.
Wg mojej skromnej wiedzy reflektor od świateł mijania jest zupełnie inaczej skonstruowany niż odbłyśnik reflektora świateł drogowych. Jego kształ odpowiada za strumień światła, który w przypadku świateł drogowych jest elipsą świecącą w górę i w dół osi strumienia.
W przypadku świateł mijania strumień leci zawsze poniżej osi dlatego oświetla drogę do wyraźnej granicy świecenia.
Prościej mówiąc reflektor świateł drogowych ma bardziej rozproszone światło.
Jak ktoś takie rzeczy robił to z chęcią poczytam ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 09 czerwca 2009, 16:09

u mnie swieca dwie lampy, tzn ze mialem cos przerabiane??

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 10 czerwca 2009, 03:58

w sc33 z 99r. tak jest. Są dwie żarówki H4.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 10 czerwca 2009, 07:08

krolik pisze:w sc33 z 99r. tak jest. Są dwie żarówki H4.

Czyli wystarczy pociągnąć kabelek z jednej żarówy do drugiej?
A tak poza tym zostały mi po mojej Audi A4 żarówki H7 Philips NightGuide, jak zobaczylem po kupnie, że są H4 byłem okropnie zły :wnerwiony:
Teraz leżą bezużyteczne...

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 10 czerwca 2009, 09:45

kurde nie wiem jak w 97 ale 99 fabrycznie swieca obie na raz, czyli cała lampa...

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 10 czerwca 2009, 11:16

no nie wiem nie pamietam dokladnie jak tam to było w SC33, ale koledzy, mnie teraz interesuje SC44 wiec moze o tym pogadajmy :D

Teraz mam takie mijania:
Obrazek

a takie długie:
Obrazek

Wszystkie 3 to te same zarowki H7:

Obrazek

Z tym że przy bocznych mam w otworze reflektora takie małe kwadratowe okienko:

Obrazek
Obrazek


jakby na pozycyjne. Ale - no własnie - ja nie mam pozycyjnych... Wprawdzie moto po szlifie ale nawet nie ma kabelków gdzie by je wpiac a gniazdo jak widac pasuje tylko do jednej żarówki. Na schemacie tez nie widze pozycyjnych...

Z drugiej strony, na przełączniku moge ustawic 'pozycyjne' wiec niby powinny być ale wtedy swieci tylko tył.... Jak to jest w innych SC44?

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 10 czerwca 2009, 11:46

pozycje z przodu powinny byc w naroznikach lampy

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 10 czerwca 2009, 12:10

A czy masz tam regulację wysokości każdego reflektora z osobna?
Jeżeli tak, to ustaw sobie je w dół, podłącz kable do środkowej i masz zapalony cały klosz na mijaniu.
Wada to brak długich.

Faktycznie w nocy kwadratowa lampa trochę brzydko musi wyglądać...
Może włóż w narożniki mocne pozycyjne diody i będzie rozświetlało całą lampę co poprawi wygląd w nocy.

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 10 czerwca 2009, 12:10

kurde faktycznie, przejrzalem fotki na allegro i niektóre maja w narożnikach wtyczke i kabelki, np.

http://www.allegro.pl/item652486262_ref ... dzony.html


ale moja nie ma - w naroznikach reflektora nie ma nawet otworu na gniazdo, po prostu plastik z wzorkiem do wycięcia. Moze to reflektor z anglika czy innego kraju gdzie pozycyjne nie są wymagane....

W kazdym razie pozostaje otwarty główny problem czyli jak przerobić dwie boczne H7 na dwuwłóknowe i żeby słabsze włókno świeciło razem z mijania.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 10 czerwca 2009, 12:21

Myślę, że nikt ci nie da gotowca, jeżeli wcześniej nie było takich przeróbek, ale ja bym pokombinował. Włóż żarówkę H4 do bocznej lampy podpinając ją do napięcia. Trzymaj ją za wtyczkę ręką. Przesuwaj ją zmieniając jej głębokość i obserwuj jaki masz strumień światła na ścianie. Jeżeli osiągniesz to co chcesz (dobre skupienie światła) to pozostaje tylko kwestia zamocowania gniazda H4 w twoim odbłyśniku na takiej głębokości jaką ustaliłeś ręcznie/doświadczalnie.
Stare gniazdo możesz wziąć ze starej lampy H4, wtyczki kupić w motoryzacyjnym/allegro.

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 10 czerwca 2009, 12:43

banshee pisze:A czy masz tam regulację wysokości każdego reflektora z osobna?
Jeżeli tak, to ustaw sobie je w dół, podłącz kable do środkowej i masz zapalony cały klosz na mijaniu.
Wada to brak długich.


niestety regulacja jest tylko dla całej lampy, a długich nie chciałbym sie pozbywać - czasami sie przydają:-)

banshee pisze:Faktycznie w nocy kwadratowa lampa trochę brzydko musi wyglądać...
Może włóż w narożniki mocne pozycyjne diody i będzie rozświetlało całą lampę co poprawi wygląd w nocy.


no wystarczy ze sie troche ściemni a juz jest lipa z wyglądem...

diody w narożnikach sie nie sprawdzą bo światło nie przedostanie sie do klosza długich - są oddzielone.


Ale kombinuje jak tu wykorzystać ten prostokątny otwór przy długich, jakby osadzić w nim jakąś zarówke, nie za mocną, to by było ok. Jak coś zmodze to dam znać. Dzięki za sugestie.

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość