Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 15:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wydech

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 20:03
Lokalizacja: śląsk
Motocykl: obecnie brak:/
Rok produkcji: 0

Post » 12 stycznia 2009, 16:57

mirosik pisze:
matijaz pisze:to tak wydechy są wygłuszane takimi włóknami nierdzewnymi a potem na to wełna mineralna.
Ja się spytam jak szybko wata zostaje wydmuchana z tłumika ?

po to są właśnie te włókna żeby wełny nie wydmuchało!!

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 12 stycznia 2009, 18:20

wiem to napewno wate na bank wydmucha :mrgreen: jak kogos stac i cos mu sie podoba to jego sprawa,niech nawet za 2tys kupuje :)

 
Posty: 26
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 13:37
Lokalizacja: Katowice-
Motocykl: Honda CBR 900 RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1999

Post » 12 stycznia 2009, 18:34

A Ty Matijaz CENZURA mnie z tym spadkiem 3 kucy przy przelotówce skąd te dane :?: Bo chyba nie z palca wyssane?:lol:
Akurat wydech który zakupiłem zwiększa moc oraz moment obrotowy jest wykres z hamowni który pokazuje krzywą momentu i mocy ze zwykłym czyt. oryginalnym wydechem jak i po założeniu końcówki scorpiona w drugim przypadku jest ona bardziej korzystna.
Zresztą co tu CENZURA sie mnie podoba wykonanie i tyle żeby jeszcze dźwięk był oki to będę zadowolony a różnicy mocy i momentu pewnie i tak nie odczuje :roll:

 
Posty: 9
Rejestracja: 11 stycznia 2009, 20:03
Lokalizacja: śląsk
Motocykl: obecnie brak:/
Rok produkcji: 0

Post » 12 stycznia 2009, 19:51

to jest nieznaczny spadek mocy nie czuć tego w normalnej jeździe.ja tego nie sprawdzałem ile silnik traci ale kiedyś się spotkałem jak na jednym forum koleś pisał że jest taki spadek na przelocie na gaźnikach.według mnie na przelocie moto lepiej chodzi,no ale coś musi być w seryjnych bo są robione specjalnie pod dany model silnika coś te przegrody w tym kominie dają nie tylko to że chodzi cicho.nie da się ocenić tych tłumików tak przez neta najlepiej to na żywo zobaczyć. a wełny nie wydmucha daje Ci na to gwarancje!!bo zrobiłem taki komin kolesiowi i zaliczył ostrego ślizga rozwalił tłumik i musiałem go ciąć i włókna nierdzewne były na swoim miejscu!a zamiast tych włókien można dać mate szklaną oczywiście mowa o pierwszej warstwie nawijaną na rurę przelotową.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 13 stycznia 2009, 00:51

No tak...wełna mineralna zapożyczona z branży budowlanej do ocieplania i stosowania pod panele czy płysty styropianowe. No kiedyś to wata szklana, a teraz stosowana do wiejskiego komina z rynny :evil: Jestem zmęczony i CENZURA mi sie nie chce pisać, ale w tej sytuacji gdy wdzierają się teorie nastoletnich tunerów muszę reagować dla dobra wszystkich użytkowników tego ulubionego mojego forum.
Jak wiadomo powszechnie lub mniej powszechnie silniki o zapłonie iskrowym ZI przy współczynniku lambda = 1 wykorzystują ok 13% całej pracy na tzw. pracę użyteczną reszta to same straty.
45% - straty termodynamiczne idealnego obiegu otto przy lambda = 1
15% - straty cieplne w cylindrze
10% - straty tarcia w silniku i napedzie osprzętu
7% - straty przy lambda = 1
i to co dzis najważniejsze 10% - straty wymiany ładunku (napełniania i opróżniania cylindrów)
Na większość strat nie ma rady, na niektóre jednak jest sposób by im ulżyć.
Jednym ze sposobów jest zaprojektowanie układu wydechowego, który pomoże w opróżnianiu cylindrów oraz w napełnianiu nowym ładunkiem. Za takie zjawisko zwane doładowaniem rezonansowym odpowiada inne zjawisko tzw. efekt falowy w układzie wydechowym. Przez odpowiednie zaprojektowanie układu wydechowego zmniejsza się ciśnienie ograniczające wypływ spalin i dodatkowo powoduje podciśnienie które pomaga opróżnić komorę spalania i zasilić w nowy ladunek. W momencie otwarcia zaworu wydechowego ok 30st. przed DMP powstaje impuls nadcisnienia spalin który porusza sie w ukladzie wydechowym z prędkością dzwięku. Gry dociera do jego końca (koniec tłumika) powstaje siła bezwładności spalin która tworzy falę w kierunku przeciwnym. Dobrze skonstruowany i precyzyjnie obliczony wydech powoduje powrót fali w momencie współotwarcia zaworów i powoduje tzw. doładowanie rezonansowe. Mówiąc prościej wciąga nowy ładunek i wyciąga pozostałości spalin. Dobroczynne działanie falowe obniża również temperaturę w cylindrach. (dlatego wydechy robiobe z rynien itp. nie tylko zabierają moc i moment obr. ale także podnoszą temp wewnątrz cylindrów poprzez zignorowanie efektu falowego jak i zubożenie AFR przez "odprężenie układu. Jak wiadomo uboga mieszanka spala się wolniej, płomień wolniej sie rozprzestrzenia...dodajmy jeszcze zbyt małe luzy zaworowe i pfff po zaworach i gniazdach)
Dobry aftermarket podnosi moc w gaźnikowcu o kilka KM bez modyfikacji w gaźnikach o ile zostaje airbox i wkład papierowy. Jeśli chcemy zrobić to profesjonalnie to wykorzystamy także straty napełniania i zafanzolimy filtr sportowy niestety kompatybilnie z dyno jet. Ponieważ obniżenie strat przepływu powietrza obniża podciśnienie w układzie biegu jałowego jak i układzie iglicowym gaźnika, konieczne jest zastosowanie innych iglic, dysz głównych i dysz biegu jałowego. Ponieważ prędkość ładunku w kolektorze dolotowym osiąga ok 250 km/h jest to bardzo duży potencjał do wykorzystania przy modyfikacjach.
Teraz co do wtrysku i tego ze bedzie chodzil nawet bez komina...no cóż...kolejny raz łapy opadają :x
To, że wstysk jest bardziej precyzyjny i dużo mniej niezawodny od gaźnika nie pozbawia go zasad silnika spalinowego. Do lepszego napełniania i opróżniania cylindrów potrzeba efektu fali i doładowania rezonansowego (dla precyzji efekt falowy nie działa w całym zakresie prędkości obrotowej !! Pojawia sie i ma najmocniejsze "uderzenie" przy pewnych obrotach...słyszalne jest głośniejsze grzmienie wydechu i uczucia mocy silnika)
Do pracy wtrysku potrzeba zarządzania ECU a to z kolei potrzebuje dalszych danych do korekty już zapisanej mapy zapłonu. Do prawidłowej regulacji KWZ (kąta wyprzedzenia zapłonu), KWW (kąta wyprzedzenia wtrysku) i długości trwania wtrysku są potrzebne dalsze sensory:
IAT sensor- temperatura (gęstość) powietrza zasysanego
MAP sensor- czujnik obciążeniowy sterujący KWZ na podstawie wartości podciśnienia w kolektorze ssącym
TPS- czujnik położenia przepustnicy sterujacy długością otwarcia wtrysku
CKP- czujnik położenia wału przesyłający piki do indukowania zapłonu
CMP- czujnik identyfikacji cylindra (potocznie czujnik wałków rozrządu) rozpoczynający także cykl
ważny jeszcze czujnik cieczy chłodzącej (jak wiadomo cieplejszy silnik potrzebuje mniej paliwa ze względu na wysoką temperature i łatwość odparowania mieszanki w kolektorze dolotowym a także w cylindrze)
sonda lambda (potocznie czujnik tlenu) - czujnik końcowy analizujący zawartosc tlenu w spalinach często błędnie mostkowany eliminatorem. Sonda wychwytuje resztki tlenu w spalinach i na tej podstawie ECU dostraja AFR (air-fuel radtio) do poziomu lambda=1 czyli mieszanki idealnego obiegu ottto.
Eliminator (O2-eliminator) musi być koniecznie wstawony przy zainstalowaniu PC3 ponieważ przechwytuje on sygnał wychodzący z ECU do wtrysku i moduluje go wzbogacając mieszankę do poziomu lambda=0.7 0.8 Ponieważ ECU na podstawie sondy nie poradzi sobie z ułożeniem mieszanki prawidłowej ze względu na wszczepienie virusa jakim jest PC3 to wyświetli błąd wtrysku w OBD jako MIL.

To, że założenie sportowej końcówki i sportowego filtra nie implikuje takich dziur w gazie jak w gaźniku to jest fakt, że te modyfikacje mieszczą sie w zakresie mapy zapłonu i wtrysku. Często jednak pojawia sie błąd FI jak np. w gsx-r.
Także założenie do wtrysku dobrej końcówki napewno usprawni silnik a założenie wełny mineralnej osłabi i bedzie groźne dla zaworów.

OK wystarczy bo zasypiam :mrgreen: Przepraszam szacownych za składnie i styla ale to tak rozległy temat a ja jestem zmeczony. Poniższy post dedykuje wszystkim którzy myślą, że wyspawanie z rurek czegoś na kształt tłumika i napchanie waty szklanej jest już nie tyle szkodliwe (nikt szanujący siebie i swoje moto tego nie założy) co strasznie obciachowe :lol:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 26
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 13:37
Lokalizacja: Katowice-
Motocykl: Honda CBR 900 RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1999

Post » 13 stycznia 2009, 11:38

No i wszystko jasne 8)
Cziken napisz jeszcze co po założeniu tej końcówki muszę zmienić np. filtr na sportowy,dysze?
Cz y nic nie muszę zmieniać :?:

Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:42
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: Honda CBR 900 rr
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2009, 17:05

A ja mam (jak gdzieś wcześniej pisałem) w moim bolidzie wydech "DEVIL" :evil: dokładnie dałem za niego 100 zł (używka z małymi otariami) no i ładnie gra oraz wygląda.

Obrazek

 
Posty: 26
Rejestracja: 04 grudnia 2008, 13:37
Lokalizacja: Katowice-
Motocykl: Honda CBR 900 RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1999

Post » 13 stycznia 2009, 18:07

Mój kuzyn ma w sc 33 carbonowego devila i wygląda zajebiście i gra też super.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 13 stycznia 2009, 21:04

Jeśli założyłeś dobry aftermarket to w zasadzie bedzie latało o ile nie wyczujesz dziur w gazie. Dla kontroli warto obejrzeć kolor świec po jakimś konkretnym pałowaniu. Jeśli jest kawa z mlekiem to bezpiecznie. Jeśli chcesz dalej modyfikować to zapodaj wkładkę K&N i koniecznie zestaw dyno jet do gaźnika. Polepszy sie moment obrotowy i wzrośnie moc. całość zestroić i cieszyć się jazdą
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 13 stycznia 2009, 23:00

A ja mam takie pytanie, weźmy taką 954 końcówka przelotowa akrapović owal z tytanu i wkład K&N ile można zyskać koników z takim zestawem ??

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 13 stycznia 2009, 23:14

proponuje jechac na hamownie to sie dowiesz :mrgreen: bo gdybac to mozna

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 stycznia 2009, 00:10

bez PC moze z 3-5KM...z PC moze 10-12. Wszystko zalezy od motocykla i rzeczywistego pomiaru przed i po modyfikacji
wciąż zajmuję się serwisem

PoprzedniaNastępna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 2 gości