Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Rozne ciekawe filmiki...

Ciekawe filmy i inne

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 listopada 2012, 07:43

Czarny, dokładnie powinieneś wiedzieć a jeszcze lepiej Puciaty, żebyś tego nigdy nie złapał :/ choć 929 lubi czasem ostro szarpać :D dla tego ja jak miałem 929 to po mies jazdy rozglądałem się za amorkiem i kupiłem :| Problem miałem już z głowy nie było już tego :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 27 listopada 2012, 09:51

Czarny, wiertło,

rozumiem i wiem co to jest mniej wiecej, ale raczej mi chodzilo czemu takie cos sie dzieje, od czego to zalzy ze jest takie szarpanie ostre ?
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 27 listopada 2012, 15:30

Shimma może wynikać z wielu czynników, nierówności asfaltu, gwałtowne przyśpieszanie jakiś defekt motocykla też pewnie może ją wywołać.. Zdarza się też przy lądowaniu z koła gdy przednie koło nagle styknie się z asfaltem. Sportowe motocykle mają taki kąt główki ramy że najlepiej wychodzą z tego same, jak już pomagać motocyklowi to nie "walczyć" z kierownicą, najlepiej (podobno hihi: ) się od kierownicy odwalić tzn nie szarpać się z nią. A najlepszy sposób walki z tym zjawiskiem to kupno amortyzatora skrętu :) Mam nadzieję iż błysnąłem wiedzą i pomogłem hihi:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 listopada 2012, 18:08

Skucior, dokładnie dobrze gada ;)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 27 listopada 2012, 19:29

wiertło ja juz wiem czym jest Shimma :)raz mało brakowało a byłaby pieczona skóra na asfalcie :D (oczywiście z mojej winy),dowiedziałem się że mimo tego że posiadam amor skrętu to nie znaczy że już jestem chroniony w 100%przed tym zjawiskiem :P oczywiście wyprostował to jakoś..a ja z tego co pamiętam to tylko ująłem gazu. :D /przyczyna tej przygody-ostre pałowanie po nierównej nawiezchni.

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 27 listopada 2012, 19:37

Gdzieś kiedyś czytałem że hamowanie czy ujmowanie gazu wiele nie pomaga:P Z tego co się doczytałem to zdrowiej jest jeszcze odkręcić manetkę jeśli to możliwe, ale ręki ani innego członka sobie uciąć za tą informację nie dam:P

Awatar użytkownika
 
Posty: 492
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 27 listopada 2012, 19:43

szczerze powiem ze z gazem to był odruch :) a tak jak Skucior napisałeś na kiere chyba lepiej nienależy wywierać zadnej siły ..poprostu dać się jej uspokoić :)

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 27 listopada 2012, 21:24

na tt nawet z shimmą nie odpuszczają ;) Za to ja parę razy słyszałem jeszcze lepszy sposób od pseudo raiderów spotkanych na trasie. Niektórzy twierdzili że jak wpadają w shimme to stawiają na koło, uspokajają kierownice i opadają :| to dopiero są mistrzowie :D

 
Posty: 47
Rejestracja: 11 lipca 2012, 11:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Motocykl:

Post » 27 listopada 2012, 21:26


Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 27 listopada 2012, 23:32

z telepaniem ja tak mam zawsze przy wyjściu z winkla jak wcześnie odkręcam i przednie koło traci kontakt z podłożem a jestem jeszcze trochę złożony w zakręcie. Wtedy koło nie jest idealnie w kierunku jazdy i przy opadaniu telepie konkretnie.... Jedynie co można zrobić to odczekać 1-2 sek i mija (przy sprawnym amorze skrętu) ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 165
Rejestracja: 23 kwietnia 2010, 11:48
Lokalizacja: okolice M
Motocykl: SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 28 listopada 2012, 02:16

od '09 mam (sprawnego) ohlins-a i zapomniałem o zjawisku ;] ...niestabilne lądowania >230 gasi w zarodku :diabel2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 28 listopada 2012, 10:02

Panowie Weilkie dzieki za objaśnienie tematu...niestety nie posiadam póki co amorka skrętu ...
Pale Gume, a nie dusze

PoprzedniaNastępna

Wróć do Filmy, Humor i Media

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości