Dzisiaj jest 03 czerwca 2025, 01:33

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z chłodzeniem

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Problem z chłodzeniem

Post » 05 sierpnia 2009, 19:27

witam, postanowiłem założyć nowy temat bo po przeszukaniu całego forum nic na ten temat nie znalazłem, a mianowicie chodzi o problem z włączającym sie wentylatorem w cbr 929. Ostatnio stojąc dłuższy czas w miejscu w baaardzo gorący dzień wywaliło mi płyn chłodzący pomimo tego że wentylator się włączał. Po uzupęłnieniu płynu sprawdziłem na postoju przy jakich temperaturach wentylator sie włącza no i lekkie zdziwko bo załączył przy 108 zbił do 106 i wyłączył sie. I tak na okrągło. O ile pamiętam to wcześniej włączał się przy 103 a więc co mogło paść?? czujnik?? Myśle że jesli bylby to czujnik to wogóle by nie włączał ale moze sie myle wiec prosze o pomoc...

 
Posty: 25
Rejestracja: 11 lipca 2009, 17:51
Lokalizacja: Mysłowice
Motocykl: CBR 600 F4
Rok produkcji: 1999

Post » 05 sierpnia 2009, 19:49

Witaj twój problem będzie polegał na uszkodzonym termostacie, a wiec tak termostat nie ma nic w wspólnego z wentylatorem wentylator ma osobny czujnik w chłodnicy.

Powiem na przykładzie, zasuwałem seatem Cordobą wywaliło na płyn ciśnienie jak cholera temperatura na max wentylator stoi i chłodnica zimna !! silnik gorący, wracaliśmy z warszawy , wiec po drodze wymontowaliśmy termostat (kochane auto do wszystkiego dostęp w silniku) i dopiero dostał pełny obieg.

A wiec na 99 % jestem pewien ze termostat u ciebie nawala, wiesza się nie dopuszcza pełnego obiegu przy wysokiej temperaturze płyn czy woda się gotuje i wywala na zewnątrz.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 sierpnia 2009, 12:10

Sposób wymontowania i inspekcji termostatu jest opisany w serwisówce rozdział 6, strony 6-8. Inspekcja:

"Visually inspect the thermostat for damage. Check for damage of the seal ring.

Heat the water with an electric heating element to operating temperature for 5 minutes . Suspend the thermostat in heated water to check its operation . Replace the thermostat if the valve stays open at room temperature, or if it responds at temperatures other than those specified .

THERMOSTAT BEGIN TO OPEN :
80.5-83 .5 'C (177 - 182 °F)
VALVE LIFT :
8 mm (0 .3 in) minimum at 95°C (203°F)"

W wolnym tłumaczeniu, wymontowujemy sprawdzamy czy nie ma wizualnych uszkodzeń, następnie sprawdzamy czy działa w podgrzanej do odpowiedniej temp. wodzie
*zaczyna sie otwierać w temp 80,5-83,5^C
*pełne otwarcie przy 95^C
Gdy nie działa wg powyższych wytycznych lub pozostaje otwarty w temp. pokojowej wymienić.

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 06 sierpnia 2009, 12:28

Mam ten sam problem i od 2 sezonów nie moge sie za to zabrać, bo do termostatu jest kijowe dojście - trzeba rozmontowac całą góre (zbiornik, dolot i te listwe 'throttle body' nie wiem jak to po polsku sie zwie).

Zrobiłem sobie na szybko włącznik i po mieście jezdze z wentkiem włączonym... temp miedzy 90-105.

Aa, i ciekawe czy można dopasować ten termostat od czegos innego?? Bo np. wiem że do CBR F3 pasuje od TICO :P, warto to sprawdzić bo wtedy koszt to ok. 20 zł.

Oryginał u złodziei (czyt. 'Honda Polska') 180 zł :|

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 06 sierpnia 2009, 14:31

Do f2/f3 pasuje z matiza i tico ale w tico i matizie termostat otwiera w innych temp niż f3.Lepiej kupić oryginał chyba,że lubisz się bawić to zmierz szerokość wysokość i dopasować z auta :)

 
Posty: 190
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 06 sierpnia 2009, 14:48

właśnie że ponoć oba otwierają sie tej samej temp:-) ktoś już to sprawdził:

http://www.honda-cbr.pl/forum/temperatu ... -t646.html

A żeby zmierzyć musiałbym go wymontować, średnio mi sie chce unieruchamiać maszyne w połowie sezonu stąd moje pytanie na forum. Jak ktoś ma go na wierzchu niech chociaż zapoda tu wymiary i fotke, to już bedziemy mogli kombinować

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 06 sierpnia 2009, 16:32

dzięki Panowie za pomoc. No to trza wymienic ten termostat albo latać tylko na trasy a nie wlec sie po mieście...

[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 4:45 pm ]
ale zastanawia mnie jedno. Jeżeli to termostat i załóżmy że jest cały czas otwarty no to przeciez nie powinno być problemów z włączaniem wentylatora więć skąd problem z tym chłodzeniem??

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 07 sierpnia 2009, 10:10

Jeżeli by był cały czas otwarty to silnik byś miał non top zimny,i aby wentylator się włączył musiał byś w korku z pół godziny stać lub na torze kilka godzin latać .Możliwe,że ci źle otwiera za późno i przez to się grzeje. ;)

 
Posty: 282
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:51
Lokalizacja: wroclaw
Motocykl: był zx10r, jest sc57
Rok produkcji: 2004

Post » 07 sierpnia 2009, 21:09

no i Panowie to nie jest termostat. Sprawdziłem dzisiaj dokładnie jak zachowuje się temperatura w układzie od włączenia silnika do całkowitego zagrzania. Tak wiec do ok 80 stopni chłodnica jest zimna co świadczy ze termostat jest zamknięty a po przekroczeniu 80 kilku chłodnica zrobiła sie juz gorąca. Poczekałem do włączenia wentylatora no i włączył sie przy temp 103 ale niezbyt dobrze schładza. Wydaje mi sie ze chłodnica jest już baaardzo zabita syfem (owady itp no i nie oddaje ciepła. dolałem też płynu no i może wcześniej za mało tego płynu było i stąd mój problem sie pojawił. zobacze co sie bedzie działo jak wyczyszcze chłodnice

Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 11:49
Lokalizacja: slask
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 25 października 2009, 22:39

Podpinam się pod temat chce wymienić płyn chłodniczy w mojej 929 i jak to wygląda z odpowietrzeniem układu?? Mam serwisowke i już wiem gdzie jest śruba do spuszczenia starego płynu z bloku silnika, jest jeszcze zaznaczona śruba koło termostatu z tego co wiem, a jak spuścić płyn z chłodnicy i ze zbiornika wyrównawczego??? Proszę o odpowiedź jak ktoś się z tym bawił z góry dzięki!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 października 2009, 22:57

kamil_900rr, zrób dokładnie tak jak napisali w serwisówce (krok po kroku) :)
Z tego co pamiętam to są dwie śruby spustowe: jedna z przodu silnika (koło zbiorniczka wyrównawczego) druga po lewej stronie (koło pompy).


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość