Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

praca silnika

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 02 listopada 2007, 06:17
Lokalizacja: Darłowo ;
Motocykl: ******
Rok produkcji: 0

Post » 10 grudnia 2007, 21:09

Sorki nie doczytałem:) Tak czy inaczej wahania rzędu 0,1 to norma wiec nie ma się czym przejmować.

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 22 grudnia 2007, 12:08

Mam pytanie odnośnie pracy silnika 929 ten silnik ma takie delikatne drgania może nie drgania tylko ma wibracje nie są duże ale od yamahy większe ? słyszałem że 929 i 954 pękaja gdzieś wie ktoś w których mijscach?
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 8
Rejestracja: 27 lutego 2008, 09:15
Lokalizacja: Kostrzyn
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2008, 09:42

daniello22, Witam, moglbys powiedziec cos wiecej o tym stukaniu?, kupilem niedawno 929, z anglii, bardzo maly przebieg (10 tys mil), silnik pracuje rewelacyjnie, bardzo dobrze sie zbiera, jednak gdy go odpalam (jak jest zimny), cos stuka, jest pare metelicznych stukow, do poki sie nie rozgrzeje,.... czy to normalne?,

Awatar użytkownika
 
Posty: 99
Rejestracja: 07 stycznia 2008, 18:57
Lokalizacja: WWL
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 27 lutego 2008, 19:29

[quote="Gumiś"]daniello22, Witam, moglbys powiedziec cos wiecej o tym stukaniu?, kupilem niedawno 929, z anglii, bardzo maly przebieg (10 tys mil), silnik pracuje rewelacyjnie, bardzo dobrze sie zbiera, jednak gdy go odpalam (jak jest zimny), cos stuka, jest pare metelicznych stukow, do poki sie nie rozgrzeje,.... czy to normalne?,[/

Niestety w moto nie ma hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego więc do rozgrznia moto napewno zawory będą stukały.
Zbyszek

 
Posty: 8
Rejestracja: 27 lutego 2008, 09:15
Lokalizacja: Kostrzyn
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2008, 00:39

zbyszek007, witam, hmm ciezko sprecyzowac, ale po rozruchu silnika, jest pare takich nieregolarnych dzwiekow metalicznych, jakby po stronei kosza sprzeglowego, jednak ciezko to zlokalizowac, kosz sprzeglowy byl ogladany przez mechanika i rozebrany, jest idealny, po tarczach w ogole nie widac sladu zuzycia, stuknie pare razy po czym za chwile silnik staje sie cieply i chalas zanika, mniej wiecej jest to takie stukniecie jakby udezyc mlotkiem w karter,....

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 18:38

Gumiś pisze:daniello22, Witam, moglbys powiedziec cos wiecej o tym stukaniu?, kupilem niedawno 929, z anglii, bardzo maly przebieg (10 tys mil), silnik pracuje rewelacyjnie, bardzo dobrze sie zbiera, jednak gdy go odpalam (jak jest zimny), cos stuka, jest pare metelicznych stukow, do poki sie nie rozgrzeje,.... czy to normalne?,



mam to samo !!! Na zimnym silniku i przy powolnej jeździe na pierwszym biegu podszarpuje...z silnieka parę trzaśnięć i cichnie ! W....jące strasznie ! Odgłosy jakby ze skrzynki. Biegi wchodzą super, zrobiłem sobie regulację zaworów, synchro przepustnic i dobrze ustawiłem exup w pozycji 6-tej godziny> na 2 z gazu na gumę i poprawiła się kultura pracy silnika :D
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 06 marca 2008, 22:37
Lokalizacja: Kraśnik
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2008, 22:19

siema, co do tych stukow na zimnym to moja tez tak ma.Wciskam sprzeglo i cisza czyli kosz sprzeglowy.Slyszalem ze to norma w hondzie i bez obaw mozna z tym jezdzic.Ale interesuje mnie ten exup, jak to sie ustawia i do czego to jest?

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2008, 23:22

exup to zawory (klapki w kolektorze) które w zależnoœci od obrotów sš uchylane i przymykane- redukujšce nistety także piękne przystuki z wydechu przy zejœciu z obrotów. Ten silnik i osprzęt jest tak skonstruowany, że po wycišgnięciu exup-u dostaje dziur w gazie i traci równš pracę. Co prawda da się go zastšpić sleep on-em, ale wtedy na ssaniu ma ok3500 obrotów i czerwone kolana kolektorów (jeden smród) Ale po zwiększeniu dawki przez power-comandera obrotomierz leci na czerwone jak w F1. Prawidłowe wyregulowanie exupu ma wpływ na równš i cichszš pracę, szczególnie cichszš na wolnych obrotach. Sš dwa ustawienia tego zaworu w zakresie równego oddawania mocy i kultury pracy od wolnych obrotów do 3000, i od 3000 do czerwonego na cyferblacie. Ja wyregulowałem sobie exup, zawory i podciœnienia na przepustnicach i poprawiła się kultura pracy mojej 929. Jest to jednak nie tyle skomplikowane co niewdzięczne i trzeba uważać żeby nie spalić silniczka sterujšcego ww exupem... Jesteœ z kraœnika to do krasnegostawu masz blisko, wpadniesz i ustawię oraz zrobię synchro na przepustnicach :D
kogut

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 06 marca 2008, 22:37
Lokalizacja: Kraśnik
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 12 kwietnia 2008, 00:57

o kurde, szkoda bo wlasnie sie ustawilem na czwartyek w lublinie na regulacje ale i tak bym kiedys z checia podjechal.Dzieki ze mi wszystko ladnie opisales.Nie mialem o tym pojecia.pzdr.

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 12 kwietnia 2008, 13:14

ja do krasnika jezdze po opony:D:D gdzie robisz ta regulacje exapa w lublinie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Rejestracja: 06 marca 2008, 22:37
Lokalizacja: Kraśnik
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 12 kwietnia 2008, 20:10

siema. Stawiam motorek do MOTO GP na ul.Witosa. ale chce zeby wszystko sprawdzili bo sprzeta kupilem w lutym i nie wiadomo kiedy co mial robione.Nie podoba ni sie jak nierowno chodzi na wolnych a chce zeby wszystko cykalo.Chodzi mi glownie o synchro , zawory i rozrzad.Ich mi wlasnie koles polecil.Pozdrawiam

 
Posty: 131
Rejestracja: 21 lutego 2008, 16:10
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 4
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 0

Post » 13 kwietnia 2008, 09:38

u mnie regulacja zaworów, exup-u i synchronizacja podciśnień na przepustnicy kosztuje 250. Ciekawe ile u Nich... :roll:
kogut

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości