Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 01:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

olej!!

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 16 lipca 2008, 22:10
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 0

Post » 19 lipca 2010, 19:48

A co powiecie o shell advance VSX-4 (półsyntetyk)?

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 19 lipca 2010, 19:53

pytasz bo chcesz byc inny czy masz za free??

Awatar użytkownika
 
Posty: 882
Rejestracja: 04 marca 2010, 00:37
Lokalizacja: Małopolsk
Pochwały: 8
Motocykl: Honda FireBlade 929RR
Rok produkcji: 2001

Post » 19 lipca 2010, 20:14

ja proponuje motul 300V ja na nim jezdze i jestem zadowolony przebieg mam 36000 tys
...Hamuj Fantazje, Rozwijaj Wyobraźnie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 146
Rejestracja: 14 maja 2010, 18:25
Lokalizacja: Gorlice
Motocykl: FireBladeee 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 19 lipca 2010, 23:47

motul !!

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 23 lipca 2010, 19:53

Panowie, mam okazje wyrwać w fajnej kasie 5l Motula 5100 10w40. Nada się to do 929 z przebiegiem ~40tys. km?

Teraz nie wiem co jest zalane bo niedawno kupiłem sprzęta :)

No i jescze jak ktoś byłby miły i mógł mi powiedzieć ile trzeba zalać oleju to byłbym wdzięczny :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2010, 20:51

poebao?
zalej full syntetykiem, do wysokoobrotowych silników z tulejami cylindrów na spiekach ceramicznych nic innego kolego!
nieważne co było lane wcześniej, jak puszcza olej to jakaś uszczelka jest do wymiany a nie wina oleju.
Ja kupiłem castrola Power Racing 10W50 FullSyntetic jest tańszy od motula full syntetyka o chyba 100zł
A ponoć lepszy.
Nie lej syfu !
Mi przy zmianie filtra weszło 3.6L

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 23 lipca 2010, 21:08

No dobra, z tym ,że ja nie mam bladego pojecia co jest aktualnie zalane. Zakładając, że mam teraz zalanego półsyntetyka to niebardzo można przejść na pełen syntetyk. Piec nie jara jak narazie ani grama oleju. W 600ccm zawsze latalem na 10w40 5100 polsyntetyku i bylem zadowolony.

Sam już nie wiem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Rejestracja: 05 marca 2010, 02:53
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 1
Motocykl: cbr929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 lipca 2010, 23:12

a dlaczego nie można zalać pełnego po pół?
olej w pełni syntetyczny to super dokładnie dobrana kompozycja odpowiednich frakcji organiki,
a pół syntetyk to tak na oko, troche tego troche tego, a pół syntetyka.
tak na poważnie to chodzi o zmianę parametrów w funkcji temperatury oraz w funkcji przebiegu. syntetyk lepiej trzyma lepkość, kąt zwilżania itd.
to że nie można przejść na lepszy olej to głupota, tak samo jak to że syntetyk ci rozszczelni silnik.
tak mogą sądzić tylko serwisanci Autosanów i Roburów :-)
bez kitu poszukam, miałem kiedyś taka prezentacje w ppt odnośnie spieków cermicznych na tuleje cylindrów silników motocyklowych, odnśnie zużycia i troche było o olejach i smarowaniu, co nie do końca stanowiło przedmiot mojego referowania. ale bogata bibliografie miałem to byś mógł się dokształcić i wystrzec : głupot, przesądów, guseł i zabobonów :-P
pozdro
PS
to tak ja by stara kazała ci pić kranówkę bo od mineralnej się rozszczelnisz, bo nie wiadomo co piłeś wcześniej.....

Awatar użytkownika
 
Posty: 264
Rejestracja: 13 lipca 2010, 13:40
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Motocykl: GSXR 1000
Rok produkcji: 0

Post » 24 lipca 2010, 00:09

Hehehe fajnie to napisałeś. No właśnie juz sporo osób odradzało mi przejście z polsyntetyka na pelen jakoby mogło to zaszkodzić piecykowi. Chętnie bym się w tej kwestii dokształcił z kompetentnego źródła.

Awatar użytkownika
 
Posty: 115
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 01:28
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 24 lipca 2010, 01:24

nie zaszkodzi wlanie syntetyku ;) powiem Ci tak, wlej co chcesz byle regularnie:) Ja smigam na syntetyku Repsola. Wchodzi wraz z wymiana filtra 3,6-3,7l :)
Pozdro i lewa w góre:)

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości