Dzisiaj jest 24 czerwca 2025, 23:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jak poznac orginalny lancuszek rozrzadu w 929? udany serwis?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

jak poznac orginalny lancuszek rozrzadu w 929? udany serwis?

Post » 14 lipca 2012, 19:09

Witam Panowie. Dzis odebralem motocykl z serwisu. Mechanik ogolonie chwalony na forum sporo maszynek stalo. Robione byly zawory sprawdzal naciag linek w exupie i wymiana lancuszka rozrzadu. U mojej 929 przebieg wynosi 56 tys mowil ze lancuszek byl orginalny. Jak sprawdzic czy faktycznie wymieniony lancuszek jest orginalny? Moze Panowie zapodacie fotki orginalnego? Napinacza nie wymienil bo mowil ze jeszcze dobry. Czy to co zrobil ma sens? Czy podczas wymiany samego lancuszka mozna przestawic rozrzad? I jeszcze jedna bolaczka. tak od 3 do 5,5 tys moja 929 tak lekko brzeczy podczas zwiekszania obrotow, myslalem ze to rozrzad ale bo serwisie jest tak samo jak bylo. Zgadalem sie z posiadaczem innej 929 i mowi ze ma tak samo i tak samo bylo w innych 929 ktore ogladal przed zakupem, Wy Panowie tez tak macie? Czy to taka kultura pracy 929? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 14 lipca 2012, 22:24

Jedynie co moge Ci powiedzieć, to dzisiaj wyciągaliśmy łańcuch z mojej 1000rr (orginał). W porównaniu do nowego DID, miał delikatnie grubsze blaski po zewnetrznych ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 14 lipca 2012, 22:28

jak wymienisz napinacz rozrządu--brzęczenia nie będzie!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2012, 10:36

Czy to jest ewidentne brzęczenie bo przy tych obrotach w każdym motocyklu słychać głośniej rozrząd. Lepiej jak wkręcisz na 5tys. puścisz gaz i wtedy przy spadku obrotów gdy jest coś nie tak usłyszysz brzęczenie + 'trykotanie'.
Możesz wykręcić napinacz i zobaczyć ile wyjdzie wtedy można poznać czy łańcuch był wymieniony. Po samym łańcuszku nie poznasz musiałbyś go wyjąć i porównać z nowym po długości, albo zmierzyć określoną ilość ogniw - czasami serwisówka podaje jaką ma mieć długość np. 12 ogniw. Sam łańcuszek pracuje w dobrych warunkach i nie widać po nim specjalnego zużycia. Ślizgacze dosyć ciasno opinają łańcuszek i musiałby mieć spory luz żeby przeskoczyć.
Wydaje mi się że 90% przypadków to przewrażliwione ucho właściciela, ale przy tym przebiegu napinacz też powinien zostać wymieniony.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 15 lipca 2012, 13:50

u mnie chyba sie tez odzywa rozrząd jaki koszt wymiany ?
Pale Gume, a nie dusze

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 15 lipca 2012, 14:31

Panowie przy schodzeniu takze to sluchac ale glownie wtedy jak motocykl sie rozgrzeje. W takim badz razie wymienie i napinacz ;) a ile kosztuje do mojej 929? a jeszcze pytanko gosc gdy sprawdzal zawory nie wymieni uszczelki od pokrywy tam tej zaworowej powiedzial ze niekoniecznie trzeba ja wymieniac prawda to?

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 2:52 pm ]
A jeszcze Panowie gosc wyszczyscil listwe wtryskowa. Zeby to zrobic trzeba wykrecic wtryski? skaplikowana praca? Odkrylem ze spod wtryskow jest lekko zapocone, chyba ze podczas czyszczenia rozlalo sie troche paliwka jak myslicie Panowie?

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 15 lipca 2012, 18:26

u mnie słychac dzwonienie kolo 5 tys wiec to chyba rozrzad sie odzywa ? jaki koszt wymiany?

i jeszcze jedno pytanie jaki koszt wymiany sprzegła?
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Post » 15 lipca 2012, 22:18

co do uszczelki jeśli jest w dobrym stanie nie trzeba wymieniać ja u siebie miałem jak nóweczkę przesmarowałem delikatnie tylko specjalnym silikonem do uszczelek złożyłem i jest malina nic nie cieknie.

hmm jeśli brzęczenie jest non stop to nie wiem coś jest nie tak, ja tam podczas jazdy u siebie nie słyszę żadnego brzęczenia grzechotania itp raz na jakiś czas mi się odezwie jak np opuszczę z gumy i schodzi z obrotów przy 7-8 tys obrotów na zamkniętym rolgazie to coś slychać ale rzadko więc jeśli wyraźnie słychać to coś nie dobrze moim zdaniem wykrecil bym napinacz i albo podkrecił sprężynę albo kupił mocniejszą. bo coś nie halo.

sprzęgło to zależy czy same tarczki czy komplet tarczki plus przekładki od 200+ do 400 + i zalezy czy robisz sam czy oddasz do mechaniora

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 15 lipca 2012, 23:25

Panowie u mnie to wyglada tak ze jak na rozgrzanym silniku przekraczam 2 tys zaczyna cos brzeczec nie jest to metaliczny stukot tylko strikto brzeczenie miedzy 4 a 5,5 tys brzeczy najbardziej od 6 tys momentalnie brzestaje. to samo ze schodzeniu z obrotow od 5,5 sie zaczyna o okolo 2 juz nic nie slychac. Tak jak mowilem lancuszek wymienilem rozrzadu w brzyszlym tyg wymienie napinacz. A moze to exap? co sadzicie? dodam ze moto nie ma dola na niskich obrotach i naciag linek byl sprawdzany...

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 16 lipca 2012, 15:34

maciekx,

dzieki za odpowiedzi, no wlasnie nie wiem co jest brzeczy przy 5 tys...

a sprzeglo sie pomalu odzywa bede musial to oblukac ale zrobie na przyszly sezon, ten dojezdze tak jak jest :)

[ Dodano: Pon Lip 16, 2012 3:39 pm ]
a jezeli chodzi o wymiane rozrzadu to jak sie do tego dostac, trzeba rozbierac silnik?

bo sprzegło to jest tam pod prawym deklem ?
Pale Gume, a nie dusze

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 16 lipca 2012, 18:33

Do wymiany samego łańcuszka wystarczy zdjąć dekiel pokrywy zaworów. W mojej 1000rr zeby to zrobic, dodatkowo trzbea wywalić chłodnice, dość pipczenia z tym jest.

Awatar użytkownika
 
Posty: 679
Rejestracja: 09 lipca 2011, 18:40
Lokalizacja: Gubin
Motocykl: Honda cbr 929 rr
Rok produkcji: 2000

Post » 16 lipca 2012, 20:42

stashekcn,

wielkie dzieki za odpowiedzi....
Pale Gume, a nie dusze


Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości