Dzisiaj jest 12 listopada 2019, 03:05

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Niby blache pytanie-prawidlowa zmiana biegow?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Niby blache pytanie-prawidlowa zmiana biegow?

Post » 16 sierpnia 2012, 20:01

Witam Panowie. Niby blache pytanie ale ... Jak powinna wygladac prawidlowa zmiana biegow? Troszke sie naczytalem Jezeli chodzi o redukcje to nalezy na sprzegle podniecs troszke obroty aby predkosc kol zebatych biegu i predkosc walu sie wyrownaly.... tu artykul http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html Stosujecie to Panowie?? Osobiscie sie wypowiem ze nic takiego nie robie gdyz zmiana/redukcja trwa mniej niz sekunde. ( poszczam gaz sprzeglo bieg w dol/w gore) A Wy? I jeszcze pytanko - redukujecie na jednym sprzegle np o 2-3 biegi nizej ? ktos powiedzial ze niezdrowe dla silnika i ja n ie moge zrozumiec niby dlaczego:) Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 243
Rejestracja: 07 marca 2010, 10:10
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 5
Motocykl: 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 16 sierpnia 2012, 20:48

Ktoś kto dosiada prawie litrowy sprzęt nie powinien zadawać takich pytań :ooo: :/

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 16 sierpnia 2012, 20:50

Panowie streszczajac moze ktos mi przyblizy jak redukowac z uzyciem miedzygazu?? Zawsze moja redukcja wygladala nastepujaco: np jak na danym biegu pretkosc obrotowa spadla ponizej 4 tys poszczalem gaz wciskalem sprzeglo bieg nizej i jazda wszystko staralem robic sie jak najszybciej. prosze o rady. Panwie a redukujecie czasem z 2 na 1? dodam ze jak tak np podcza przejazdu przez torowisko ponizej 20 km prawidlowo?

[ Dodano: Czw Sie 16, 2012 8:52 pm ]
No wiem ze troche wstyd o to pytaac hihi: jednak prosze o pomoc

Awatar użytkownika
 
Posty: 1138
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 16 sierpnia 2012, 21:06

ja jak redukuje to puszczam gaz/sprzegło bieg w dół jezeli chcę zredukować np: 5-4-3 to puszczam gaz/sprzęgło bieg w dół odpuszczam sprzęgło/naciskam sprzęgło bieg w dół odpuszczam sprzęgło itd. naciskam i odpuszczam aby bieg zaskoczył

przy szybkiej zmianie biegów staraj się robić uślizgi sprzęgło tak jak do stawianie na koło (strzał ze sprzęgła) tyle ode mnie ;)
pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 432
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 16 sierpnia 2012, 21:15

Takie pytania to faktycznie na forum nie wie... Cb 500, a tutaj to już wstyd. Redukcja tylko z szybkim międzygazem.

 
Posty: 28
Rejestracja: 06 lipca 2012, 14:04
Lokalizacja: kraków
Motocykl:

Post » 16 sierpnia 2012, 21:15

znaczy np z piatki za kazdym razem gdy wrzucisz bieg nizej poszczasz sprzeglo i musisz troszke tam przejechac Max_929? Ja np jak juz musze sie zatrzymac jadac 5 biegiem , hamuje silnikiem gdy pretkosc obrotowa jest w granicy 3,5-4 tys (80 km/h) wciskam sprzeglo hamuje hamulcem jednoczescie zbijam co jakis czas biegi w dol (na jednym sprzegle) az dojde do luzu w momencie zatrzymania.... Prawidlowo Panowie? dodam ze przy mojej redukcji skrzynia ladnie pracuje wiec nie czulem potrzeby zeby cos zmieniac teraz trafilem na art. o zmianie z miedzygazem i zaczalem sie zastanawiac:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 596
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 16 sierpnia 2012, 21:16

Najgorsze piźnięcia to są w silniku jak się człowiek wolno przeciska po mieście, nawet między-gaz nie pomaga. Jak się zapier..la to już co innego :D
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 243
Rejestracja: 07 marca 2010, 10:10
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 5
Motocykl: 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 16 sierpnia 2012, 21:22

http://www.motogen.pl/Szkola-jazdy-Tomk ... ,5225.html takich artykułów jest od chu...a ;) miłego czytania :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 276
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 16 sierpnia 2012, 22:42

Jedno naciśnięcie sprzęgła= jeden bieg w dół. Redukcja oczywiście ,ze z miedzygazem.

 
Posty: 61
Rejestracja: 14 maja 2012, 13:59
Lokalizacja: gdansk
Motocykl:

Post » 17 sierpnia 2012, 00:31

Szczerze przyznam, że aż przerażają mnie takie pytania z ust osoby użytkującej litrowego motocykla ( bez urazy oczywiście )

Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Rejestracja: 16 lipca 2012, 12:51
Lokalizacja: 3-city
Motocykl:

Post » 17 sierpnia 2012, 10:08

Na dobrą sprawę ciężko jest to opisywać w teorii. Międzygaz wygląda mniej więcej tak, że dodajesz lekko gazu zaraz po wciśnięciu sprzęgła, jeszcze przed redukcją biegu. To trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć. Jak się zastanowię to u mnie wygląda to tak jak bym jednocześnie wciskał sprzęgło i dodawał gazu. Całość z redukcją nie powinna zająć dłużej niż ćwierć sekundy.

A tak z innej beczki: Zdarzało Wam się redukować biegi bez użycia sprzęgła? Słyszałem o takiej możliwości ale nie umiem sobie tego wyobrazić bez szarpania..

Awatar użytkownika
 
Posty: 255
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 03:44
Lokalizacja: Bełchatów
Pochwały: 6
Motocykl: Byla 954 i SC33 x2
Rok produkcji: 0

Post » 17 sierpnia 2012, 11:45

tutaj jest dosyć wyraźnie pokazana redukcja z międzygazem http://www.youtube.com/watch?v=7fHfszaR ... plpp_video

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości