Dzisiaj jest 13 listopada 2019, 14:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

jaki akumulator?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 maja 2008, 13:52
Lokalizacja: Józefów/W
Motocykl: CBR 929 FireBlade sc44
Rok produkcji: 2000

jaki akumulator?

Post » 10 listopada 2008, 22:44

Witam,
jaki aku kupic do 929?? Ten co mi padl mial 12V 12Ah, takiego za cholere nigdzie nie moge znalezc. Ale z kolei na schemacie elektrycznym jest napisane ze 12V 10Ah. Czy ta pojemnosc ma jakies zasadnicze znaczenie, wieksza to lepiej?

Jeszcze jedno: z elektrolitem czy zelowy? Co lepsze, jakie wady, zalety??

Co polecacie? Z gory dzieki za info!
ostro do przodu, nie oglądać się za siebie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 10 listopada 2008, 22:58

Jezeli w instrukcji jest 10 to taki kup. Za duza pojemnosc, to pozniej alternator nie da rady naladowac w pelni i szybciej pada aku. Zdecydowanie zelowy. We wszystkim poza cena zakupu przewyzsza tradycyjne akumulatory

Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Rejestracja: 11 listopada 2008, 14:04
Lokalizacja: Skrwilno
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 954 RR
Rok produkcji: 2002

Re: jaki akumulator?

Post » 11 listopada 2008, 14:18

vilkolak pisze:Witam,
jaki aku kupic do 929?? Ten co mi padl mial 12V 12Ah, takiego za cholere nigdzie nie moge znalezc. Ale z kolei na schemacie elektrycznym jest napisane ze 12V 10Ah. Czy ta pojemnosc ma jakies zasadnicze znaczenie, wieksza to lepiej?

Jeszcze jedno: z elektrolitem czy zelowy? Co lepsze, jakie wady, zalety??

Co polecacie? Z gory dzieki za info!


Witam,producent zaleca akumulator YTZ10S,chyba najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest akumulator firmy NITRO,fabrycznie zalany,gotowy do użytku
henk666

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 maja 2008, 13:52
Lokalizacja: Józefów/W
Motocykl: CBR 929 FireBlade sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 11 listopada 2008, 15:07

henk666 pisze:Witam,producent zaleca akumulator YTZ10S,chyba najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest akumulator firmy NITRO,fabrycznie zalany,gotowy do użytku


Znalazlem taki VARTY http://allegro.pl/item474943207_akumula ... 1_cbr.html

Ale na fotce widze 8Ah... Przypominam ze na schemacie wyczytalem ze jest 10Ah wiec czy 8 wystarczy?
ostro do przodu, nie oglądać się za siebie...

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 11 listopada 2008, 19:12

za 170 sprzedam VARTĘ 10Ah do 929
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 maja 2008, 13:52
Lokalizacja: Józefów/W
Motocykl: CBR 929 FireBlade sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 13 listopada 2008, 00:15

cziken929 pisze:za 170 sprzedam VARTĘ 10Ah do 929


Żelowy czy z elektrolitem? i rozumiem ze nowy...
PS. Widze ze masz 929, na jakim aku jezdzisz?
ostro do przodu, nie oglądać się za siebie...

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 9
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 14 listopada 2008, 22:40

bierz chlopie yuase jesli chcesz moto trzymac przez dlugie lata, Varta teraz robiona w chinach przez koncern johnson control, to samo bosch, sa robione w tej samej fabryce na tej samej linii produkcyjnej nie roznia sie niczym poza naklejka co wcale nie znaczy ze sa juz tanim chinskim szitem, jednak na pewno z yuasy bedziesz zadowolony, jesli motocykl planujesz sprzedac w okresie nie dluzszym niz 2 lata to wez jakis tani zamiennik np. fiamm czy tez storm, nie wiem czy varta robi akumulator w specyfikacji odpowiadajacej pod cbr 929, nie ma odpowiednika kazdego typu akumulatora kwasowego w zelowym
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 793
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 listopada 2008, 23:56

za 170 sprzedam używany bez elektrolitu z chin
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 listopada 2008, 13:50

Również polecam Yuase!!! Kupiłem zamiennik firmy MLINE YTZ10S (12V 8Ah żelowy) i wszystko było ok. tylko jak pojeździłem na długich światłach to miałem problem z odpaleniem moto z braku prądu, a dodam, że z ładowaniem w moim blejdzie wszystko w jak najlepszym porządku . Oddałem go na gwarancji i za dopłatą wziąłem Yuase YTZ10S (12V 8Ah) i problem zniknął !!! Yuasa nie jest tania , ale warta swojej ceny jeśli będziesz dłużej użutkował sprzęta to na pewno się odwdzięczy żywotnością jak już fabiq wspomniał wcześniej !!!! Jeśli jednak zdecydujesz się na jakiś zamiennik to tylko żelowy!!!

Awatar użytkownika
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 maja 2008, 13:52
Lokalizacja: Józefów/W
Motocykl: CBR 929 FireBlade sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 24 listopada 2008, 14:35

Jednak zakupilem bezobslugowy z uwiezionym elektrolitem, 10Ah firmy Unibat za 151zl, za zelowy chcieli od 350zl... Mysle ze zelowy 2x dluzej by nie dzialal a roznica cenowa dosyc spora. Najwyzej jak bedzie kicha to na przyszly raz doloze do zelowego...
ostro do przodu, nie oglądać się za siebie...

 
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwietnia 2008, 22:03
Lokalizacja: Głogów
Motocykl: Fireblade 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 14 grudnia 2009, 00:47

Do tej pory w 954 miałem UNIBATA CTZ10S-BS spisywał sie rewelacyjnie do czasu gdy chciałem zupełnie zapobiegawczo przed zimowaniem motocykla doładować go, niestety nie wiadomo czemu po ładowaniu już nie działa. :/ Za dobra kasę wyrwałem teraz YUASA YTX9-BS. I mam do was pytanie czy taki aku nadaje sie w zamian? parametrami sie trochę rożni od oryginalnego. zamiast prawidłowych 8,6Ah ma 8Ah. I mniejszy jest tez Prąd rozruchu. 120A zamiast 190A. Niech ktoś mądry mi podpowie jakie mogą być skutki używania akumulatora w moto o takich różnicach w parametrach? Nie chciałbym nabawić sie jakiś niepotrzebnych kosztów wynikających z oszczędności. Kupiłem go tylko dlatego ze miałem okazyjną cene... zapłaciłem 90zl:D więc grzechem byłoby go nie wziąć.
Blady 954 HA HA

Awatar użytkownika
 
Posty: 88
Rejestracja: 18 października 2009, 11:40
Lokalizacja: Tarnowo P
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1996

Post » 14 grudnia 2009, 07:34

miałem kieyś dokładnie taką samą YUASĘ, te amperogodziny dużej różnicy nie zrobią to tylko parę % różnicy, aku magazynuje po prostu troszkę mniej prądu, prąd rozruchu 120A też wystarczy. ja miałem kiedyś 90A w TT600E i dawał radę a wiadomo jak to jest z rozruchem takiej pojemności w singlu.

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość