Dzisiaj jest 12 maja 2024, 21:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nowe Moto co kiedy robić??

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Nowe Moto co kiedy robić??

Post » 15 grudnia 2007, 20:43

Witam nabyłem dzisiaj 929 z 2001r. Że silnik dziwnie pracuje to fakt jak jade to słychać jakiś dzwięk jak by drucik o drucik napieprzał ciężko to opisać.
Ale mam pytanie PO:
1.Jaki olej zalać dokładnie jakie parametry?
2.Co ile się reguluje albo robi zawory? A motocykl mój ma 28 tysięcy przebiegu
2.Jak sprawa wygląda łańcuszka rozrządu co ile sie go robi i jaki wydaje dzwięk jak jest do wymiany?
i Chyba to tyle jak narazie jak sobie coś przypomnę to będę pytał.Pozdrawiam :!:
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Rejestracja: 10 listopada 2007, 09:13
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 16 grudnia 2007, 12:44

Witam. Super sprzęcik mam nadzieję, ze fajnie będzie ci sie nim latało. Jeżeli ma przebiegu tyle co piszesz to:
1. proponuje MOTUL 300V 10W40
2. w 929 dokładnie nie wiem natomiast w nowszych bladych co 24 tysiące także w tym pewnie też i jak był zadbany to zawory powinien mieć zrobione 4 tysie temu :mrgreen:
3. łańcuch rozrządu przy 28 tyś powinien być jak nówka także nie przejmował bym się.

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 16 grudnia 2007, 14:45

Witam
Jesli chodzi o odgosy z silnika to dziwna sprawa to trzeba slyszec na zywo. A co do pytan to
1. Ja bym zalal Castrol 4R ale motul tez jest spoko
2. W kazdym franku zawory reguluje sie co 24tys km :D. Ale jak sie juz reguluje po tym przebiegu to niektore zawory sa ok, tzn nie trzeba ich regulowac - wiez z doswiadczenia.
3 lancuszek to sprawa przy okolo 50 -60 tys km zalezrzy jak urzywany motor itd.

Na twoim miejscy wymienilbym jeszcze plyn chamulcowy, przdmuchal filtr powietrza (jesli nie jest do wymianty oczywiscie), popatrzyl profilaktycznie do lozyska glowki ramy. To na dobry poczatek :) pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 16 grudnia 2007, 16:16

No ma tam jakieś swoje odgłosy nie mam zbytnio żeby z kimś porównać we długo yamahy thundercat to yamaszka ładniej paracuję w sensie odgłosów ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia. A ten silnik jest podobny do 954 czy taki sam?

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 3:17 pm ]
A może nagrał by mi ktoś dzwięk pracy jego 929 wiem że nie to samo ale zawsze coś .
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 9
Rejestracja: 17 sierpnia 2007, 11:35
Lokalizacja: ze wsi wa
Motocykl: honda 954
Rok produkcji: 0

bo yamaha to yamaha ;)

Post » 16 grudnia 2007, 18:54

co prawda w thunderace po 10tys km caly czas lachania tez zaczelo cos brzeczec w silniku ale mocy nie stracil i przez nastepne 5tys km nic sie nie urwalo :) ale pewnie dlatego ze to yamaha :) a nie honda.co do silnika 929 z wygladu jest bardzo podobny do tego od 954.a skad jestes dokladnie?pzdr

Awatar użytkownika
 
Posty: 211
Rejestracja: 01 kwietnia 2007, 22:25
Lokalizacja: Czarnków
Motocykl: GIXER 1000 K7
Rok produkcji: 2007

Post » 16 grudnia 2007, 22:01

Na odgłosy z silnika 929 i 954 trzeba troche przymknąć oko. Ja kazdym motocyklem śmigam na Motulu 10W40 i uważam że jest to bardzo dobry olej do motocykli. Po 6000 km wygląda jak nowy. Pzdr.

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 17 grudnia 2007, 02:38

Ja latam na Castrol Power 1 GPS. Jestem z niego zadowolony. Cris co do dmuchania w filtr powietrza to bym się nie zgodził ponieważ dmuchając w niego powietrzem część tego syfu na stałe wbijasz w strukturę filtra i jeszcze bardziej się go zapycha. Przy zakupie motocykla koszt wymiany filtra nie jest duży. Jeżeli ktoś potrzebuje to mam zniżki w Inter Cars i filtr K&N moge kupić za 200zł plus wysyłka oczywiście. Cena detaliczna to ok 275zł. Do każdego innego Franka oczywiście też mogę kupić. ja po zakupie oddałem moto na regulację dla świetego spokoju. Okazało się że jest OK ale lepiej dmuchać na zimne i cieszyć sie bezawaryjnością. Powodzenia w lataniu:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 17 grudnia 2007, 12:29

Zaleje go motulem Ale mam dylemta którym czy tym motulem 5000 czy tym 5100 ten ostatni jest na jakiś estrach nie kumam tego i że jest do silników z hydraulicznym napinaczem czy coś takiego i niewiem który lepszy?
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 17 grudnia 2007, 14:02

Ja lałem Motula 5000 a potem zmienilem na 5100 na estrach bo tak mi poradzil znajomy mechanik że ten na estrach jest lepszy. Tylko ze ja go lałem do GS-a.

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 17 grudnia 2007, 14:11

krolik Cris co do dmuchania w filtr powietrza to bym się nie zgodził ponieważ dmuchając w niego powietrzem część tego syfu na stałe wbijasz w strukturę filtra i jeszcze bardziej się go zapycha.

Jan dmucham powietrzem od stronu krucca ssacego z gaznika nie od strony airbox-u. Cudow to nie uczyni ale jak sie w zimie grzeie to warto sobie takie cos zrobic.

Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 50
Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 08:45
Lokalizacja: Aleksandr
Motocykl: sc28/sc44
Rok produkcji: 0

Post » 30 grudnia 2007, 10:19

Motul 5100 to olej mineralny - bardzo dobry,ale do twojego moto raczej proponował bym Castrola RS4 Superbike-jest to olej syntetyczny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 30 września 2007, 22:59
Lokalizacja: Piotrków
Motocykl: Fajera SC28
Rok produkcji: 0

Post » 30 grudnia 2007, 11:42

Motul 5100 to raczej polsyntetyk a nie mineral :)
do w miare swiezego i z niezaduzym przebiegiem moto zalalbym full syntetyka tylko nistety trzeba wybulic troche kasy w porownaniu z polsyntetykiem
Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb ;)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości