Dzisiaj jest 10 grudnia 2019, 18:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

ALTERNATOR 929 - istnieją symularne ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

ALTERNATOR 929 - istnieją symularne ?

Post » 17 czerwca 2009, 16:56

mam przepalony alternator - na 2 kablach jest napięcie na jednym bardzo słabe.
- czy istnieje możliwość założenia - stojana -alternatora z innego modelu? (sc33,f4,inne)
- przewijać alternator
- kupić nowy? ok 1800 (taką dostałem dopowiedz od serwisu)
- jak wygląda oryginał - znalazłem na e-bay taki

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CB ... ccessories

i koleś z allegro oferuje
http://allegro.pl/item657938622_alterna ... ml#gallery

twierdzi ze nie ma końcówki a pochodzenie nie jest znane - prawdopodobnie 929 ale nie gwarantuje - do tego mówi ze będą problemy ze zwrotem jeśli to nie to.

-oby 2 mają po 6 otworów na śruby, różnią się tym ze jeden jest bez tej izolacji a 2 ją ma,(wniosek z foto,czy to oznacza ze już był przewijany?)

bardzo proszę o radę,
na razie nie rozkręciłem alternatora- powód czas sesji i praca.

aa - mam spalony regulator także, i kostki, czy jazda na załadowanym aku może jeszcze coś uszkodzić - czy jak powiedziano mi na diagnozie - już nie ma co się spalić - możesz jeździć

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2009, 17:42

od cb 1300 jeszcze powinien pasować ale z dostępnością jest chyba gorzej niż do 929... poza tym to chyba nic innego nie miało takiego alternatora ale pisz i dzwoń do ludzi i koniecznie dokładnie zmierz swój altern. jeśli nic nie znajdziesz możesz kupić podróbkę angielską (chyba) za ok 600zł o ile dobrze pamiętam. Olek Motocykle takie coś sprowadza i tam dzwoń. możesz też przewinąć swój alternator.

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2009, 20:22

Przewijanie sobie daruj, probowałem tego w zeszłym sezonie i 3 razy musiałem rozkręcać i odsyłać z reklamacją bo sie non stop przepalał, aż w końcu gościu oddał kase bo stwierdził że sie nie da tego dobrze zrobić.

W polsce cwaniaki giełdowe chcą po 400 zł za używki więc kupiłem nowy ze stanów u usera sick_moto, 140$ +12$ za przesyłke

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0291407260

Z tym że celny dowalił mi jeszcze 100zł VATu... podobne widziałem potem na niemieckim ebayu więc może lepiej tam kupic, przynajmniej nie ma ryzyka że cło dowalą a i szybciej przesyłka dojdzie.

Co do pasujących z innych modeli to ja szukałem i takowego nie znalazłem choć na motobajzlu słyszałem głosy że kazdy 'zagra' o ile tylko bedzie pasować w magneto i otwory mocujace. Ja tej teorii nie sprawdziłem, bo już miałem dość problemów z altkiem po trzykrotnym przewijaniu wiec kupilem nowy + nowy regulator..

Przy okazji - jak sprawdziłeś regulator że jest padniety? ja mój wymieniłem 'w ciemno' bo akurat tanio na niemieckim ebayu wyrwałem, ale w sumie nie wiem moze stary jest dobry...

 
Posty: 22
Rejestracja: 21 grudnia 2007, 09:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Fireblade 929
Rok produkcji: 0

alternator 929

Post » 17 czerwca 2009, 21:10

Ja proponuje szukać uzywanego na allegro bo od innych moto raczej nie pasuje a napewno nie od 954 bo sam ten temat już przerabiałem łącznie z przewijaniem i za jakis czas znowu była lipa a na allegro kupiłem używke za 200 zł i juz rok działa tylko oryginały nawet używany

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 9:14 pm ]
Miałem juz nowy z niemieckiego ebaya około 160Euro i sie CENZURA... na wakacjach w Chorwacji po 6 miesiącach nie polecam osobiscie

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2009, 21:45

każdy będzie działać o ile wejdzie w magneto. problem w tym że prawie każdy jest inny i co najwyżej od cb1300 wejdzie (brat szukał do cb altka i w końcu założył od 929 więc odwrotnie też podejdzie). oczywiście najlepiej jest kupić oryginalny używany ale znaleźć taki w normalnej cenie to trzeba mieć trochę szczęścia. znajomy przewija alternatory, zapytam ile chce, czy bierze na wysyłkę i jak długo to chodzi.

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 17 czerwca 2009, 21:52

zbir- słuchaj - jeśli to można nazwać sprawdzeniem, to koleś od diagnozy przyłożył swoje urządzenie (coś do pomiaru napięcia-nazwy nznam) do kostki (tej co się jara razem z alterem i regulem) i stwierdził ze skoro nie przechodzi przez nie prąd (dotykał po prostu blaszek w tej kostce) to znaczy ze jest przepalony, nwiem czy można brać pod uwagę to że kable mogły się przepalić, czy wypiąć, ale nawet dla mnie brzmi to mało prawdopodobnie- więc też już umówiłem sobie regula.

z tych wypowiedzi i znajomych, już widzę ze to wszystko zależy od przypadku - jedni przewijają i twierdzą ze to najlepsze i najtańsze rozwiązanie, inny tylko nówki jak pisałem to koszt - cytuje

Alternator - 1744,60 pln
Regulator - 963,80 pln

Pozdr.

Kierownik działu technicznego:

dla mnie to jest masakra jakaś, dodać serwis... za tyle to ja skuter dobry bratu kupię...
albo do zrobienia f1

powiem tyle, że HONDE kupiłem bo słyszałem ze jest niezjebna - nzniszczalna itp po 3 miesiącach użytkowania wydatek bo spaliła się cała elektryka związaną z ładowaniem (aku. reg. alt.) mam jeszcze alarm i immobilizer + te inne chipy jak by to szlak trafił to bym zrezygnował chyba z naprawy- ale powiedzmy ze po to są bezpieczniki) ale czy do sku....syna nie moglu na tym CENZURA wyświetlaczu wstawić jednej diodki co by wskazywała że się napięcie wywaliło, czy jest jego brak ? żebym chociaż ocalił jedną część-ale po co serwisy i części zamienne by nie użyły bez awarii.. jestem rozczarowany.

trochę się pożalę, może mi przejdzie ; )
Ostatnio zmieniony 17 czerwca 2009, 23:36 przez cupone, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2009, 23:23

no nie wiem wg mnie samo sie raczej nie zje..bało, musial być jakis szlif itp, moto zostało naprawione, sprawdzone że odpala i sprzedane.

A że na początku przy zje..anym ładowaniu można sporo pojezdzić, bo najczęściej nie siada całkowicie tylko z czasem coraz słabiej ładuje to właściciel pierwsze co robi to doładowuje aku co jakis czas. Potem sobie tłumaczy że pewnie uwalił aku częstym doładowywaniem więc kupuje nowy. Ten starcza na jakis czas (zależnie na jakim etapie padania jest altek/regulator) i za chwile nowe aku mu siada więc ładuje i znowu jeździ. Co zapobiegliwsi wtedy zaczną sie interesować i szukac przyczyny ale większość dopiero sie tym interesuje jak już doładowywanie aku staje sie CENZURA, że nawet 100 km sie nie przejedzie. A to następuje DUZO później niż faktyczny moment uszkodzenia ładowania.

Cupone widze ze masz ją od niedawna wiec pewnie kupiles z juz uwalonym ładowaniem i trafileś 'na końcówke'.

Ot taka moja teoria

ale faktycznie jak bym dorwał używany oryginał za 200zł to tez bym go wolał. Niestety szukałem całą zeszła zime i wiosne i nie znalazłem. Jak juz były to za jakieś chore pieniądze bez żadnej gwarancji nawet rozruchowej.

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 11:30 pm ]
no kurde bez przesady żeby 'u pie rdl iwe' mi ocenzurowało :diabel2: Tytus co Ty taki swiety ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 17 czerwca 2009, 23:54

synek- jak byś się dowiedział , będę bardzo wdzięczny za wszelkie inf. !

chcę go jak najszybciej uruchomić - sami wiecie, że beż jazdy życie doskwiera monotonią, co dzień do pracy dojeżdżam ok 70 km w 1 str. krętymi drogami z dobrymi widokami,(jura krakowsko-częstochowska,skały, rzeczki, pola,lasy, górki, widoki..) mam golfa 3 i lubię go, ale jak tylko nie pada.. to się frustruje(co mam napisać jak jest "CENZURA")

a co do tego, masz racje(zbir), ma ślad po szlifie na deklu od alternatora i na crash padzie.. byłem świadomy tego. Ale nie konsekwencji.
Niestety - tak już jest, sprzedający npowie całej prawdy na temat moto, a ciężko wszystko rozebrać+emocje przy kupowaniu-byłem z 4 qmplami i nikt na to nwpadł.

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 18 czerwca 2009, 00:08

no tak bywa, ja też przez to przechodziłem, z tym że ja akurat kupiłem moto uszkodzone i naprawe miałem wkalukowaną w cene, miałem też czas na szukanie tanich gratów.

Na Twoim miejscu wpierw bym obbdzwonił ogłoszenia w allegro, dizmarze i gieldzie motocyklowej. Jak nie bedą mieli to zamowil tego z usa, bo szukac taniej używki to sobie mozna zimą bez pospiechu a nie w srodku sezonu.

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 18 czerwca 2009, 10:11

jeszcze jedno, muszę wymienić olej, przy naprawie, wymianie alternatora?

 
Posty: 202
Rejestracja: 20 sierpnia 2008, 14:15
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 2
Motocykl: sc50
Rok produkcji: 0

Post » 18 czerwca 2009, 10:20

nie, tylko wiadomo - spuszczaj olej do czystego naczynia.

[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 8:29 pm ]
teraz mi sie przypomniało że nawet nie trzeba spuszczać oleju, jak troche przegniesz moto na drugą strone i oprzesz np. o ściane, to spokojnie możesz ściągać dekiel, pocieknie tylko minimalnie (to co mogło gdzies tam w zakamarkach altka zostać).

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 27 kwietnia 2009, 10:15
Lokalizacja: Ogrodzien
Motocykl: cbr 929 rr sc44
Rok produkcji: 2000

Post » 01 lipca 2009, 13:37

ta odrobina oleju która mi wypłynęła z alternatora to jest ten sam olej,
którym jest zalany silnik? (a jaki jest w skrzyni)

nie wiem jeszcze w jaki sposób mam go uzupełnić? (w sensie czy położyć moto i wlać tam ok 200ml czy ile dokładnie? czy uzupełniamy w inny sposób?)

Następna

Wróć do Ogólne (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość